Published: 2013-05-26 Time: 20:20:11 Filed Under: A dash of love

39 - Head over heels

PREVIOUS: ''Du sa snart. Det tog en halvtimme!'' fräser han och puttar mig fram mot dörrarna. Med mig släpandes efter sig så går vi in på flygplatsen. Justin går zigzag fram mellan alla människorna och snart står vi framför ett enormt flygplan som såklart tillhör Justin, vem annars? 
''Rio here I come'' muttrar jag och slår mig ner på den första raden längst in mot fönstret. Justin sätter sig bredvid mig fast på andra sidan av det lilla bordet som finns mellan oss. 
 
 
Justin's perspektiv:
 
''Justin, cookie!'' säger Cosette och räcker mig en chokladcookie. Först tänker jag tacka nej men sen möter jag hennes oemotståndliga blick. Jag suckar lågt och sträcker mig efter cookien. Jag mumlar ett tyst 'tack' och tar ett bett. Är inget stort fan av choklad men då och då kan jag göra lite undantag. Tystnad, det är vad som faller över oss igen som ett tjockt täcke. Jag anstränger min hjärna att komma på någonting att prata om. Mina tankar flyger iväg till dem fem killarna som var utanför Stratford's flygplats. Vad vill dem? Vem är dem? Hur känner dem Cosette? 
Så många obesvarade frågor men några få svar. En sak vet jag säkert, Cosette kommer inte svara på mina frågor. Jag har erkänt mina känslor för henne - rättar sagt - jag har slängt mina känslor över henne och spillt ut mitt hjärta, vad begär hon mer av mig? Jag är inte sur för att hon hängde med dem fem killarna och tog hundra år på sig, jag är mer sur för att hon inte har samma känslor som mig. Jag är van vid att ha tjejer runt mig, som vill ha mig men med Cosette är det helt annorlunda. Jag tar inte mina fans för givet och jag ber inte Cosette falla för mig men hon kan åtminstone snubbla lite? nej? nej okej. En suck lämnar Cosette's läppar och hon reser sig upp. 
Jag känner hur en tyngd faller över mig och när jag öppnar mina ögon igen så är Cosette's ansikte farligt nära mitt. 
''Vad är det Justin?'' viskar hon mot mina läppar och smeker mitt käkben med baksidan av hennes fingrar. 
''Inget'' mumlar jag och fuktar mina läppar. Min blick fladdrar mellan hennes ögon och hennes läppar.
''Säkert?'' viskar hon sexigt och närmar sina läppar mot mina. Hon smeker dem försiktigt mot mina och inombords får jag en långsam tortyr. Jag pressar ihop våra läppar i en passionerad kyss och drar henne närmare mig. 
Ett skratt lämnar hennes läppar och mina mungipor åker upp i ett leende. 
''Ladies and gentlemen welcome aboard Bieber air, please fasten your seat belts, put your tray tables up and let me take you on a great adventure'' viskar jag i Cosette's öra och ett gulligt skratt lämnar hennes läppar. 
Hon reser sig upp och beger sig mot sin plats igen. Cosette spänner fast sitt bälte runt midjan och drar upp sitt bord innan hon lutar sig bekvämt bakåt i stolen och sluter ögonen.
''Somna inte baby, jag vill att du ska ligga i mitt knä'' säger jag bestämt och flätar ihop våra fingrar. 
En röd nyans sprider sig över Cosette's kinder och jag lutar mig bekvämt bakåt i mitt säte och låter sen blicken vila över Cosette. Hon är vacker även när hon sover, helt sjukt vad en tjej kan göra med mig. 
''Du stirrar Justin''
''Nej, jag blickar'' 
Cosette rycker till när flygplanet börjar köra och jag tar ett hårdare grepp om hennes handn.
Någonting hon fortfarande avskyr sen barnsben är höjder precis som jag hatar trånga utrymmen. 
Flygplanet lyfter från marken och Cosette knäpper omedelbart upp sitt bälte och hoppar in i min famn.
''Det är okej älskling, vi är snart framme'' tröstar jag henne och smeker försiktigt hennes hår.
Cosette's snabba andetag återtar sin normala hastighet och hon gosar ner sig i min famn. Det är stunder som dessa då jag verkligen är lycklig. Med eller utan Cosette som flickvän så vill jag åtminstone ha henne som en nära vän. För hon är alltför bra hon, även om vi kan tjafsa om små onödiga saker så híttar vi alltid en lösning och det tycker jag om med oss. Cosette's andetag förändras till djupa och jag vet att hon har slumrat in i en djup sömn. 
 
                               ''Your hair babe, sexy!''
 
 
Rio De Janeiro:

''Baby, vi är framme''  säger jag hest och försöker väcka Cosette's livlösa kropp. Hennes ögon fladdrar till innan dem äntligen slår upp och avslöjar hennes bruna ögon. Ett leende leker sig på mina läppar och hon sätter sig upp. Hennes hår står åt alla möjliga håll eftersom hon inte en enda gång kunde sova alldeles still. 
''Vad flinar du åt?'' fräser hon och jag rycker till.
''Ditt hår babe, sexigt!'' skrattar jag och hon blänger surt på mig tillbaka, vilket får mig att skratta ännu mer.
''Aldrig att jag sover bredvid dig flera gånger!''
''Du sov faktiskt på mig!'' retas jag och blinkar med ena ögat. Hon ignorerar mitt påstående och släpper ut sitt hår från sin tofs innan hon på nytt börjar sätta upp det.
''Jag får åtminstone röra dig till skillnad från dina fans'' mumlar hon och jag slutar omedelbart att skratta.
Vem tror hon att hon är till att säga så om mina fans? Att pratar om mina fans med Cosette har aldrig varit en höjdare. Jag spänner blicken på henne och höjer på ena ögonbrynet.
''Ursäkta?'' säger jag och försöker hålla mig lugn. Cosette kniper ihop läpparna till ett rakt streck.
''Mr Bieber and Ms Rooz please sit down and fasten your seatbelts'' säger en kvinna i högtalaren.
Cosette sätter sig ner och vi båda spänner fast våra bälten. Flygplanet börjar försiktigt luta sig neråt så vi kan landa på den långa flygbanan. Gång på gång flyger den neråt och pirret i min mage vaknar till liv. 
Cosette håller hårt i armstödet så hennes knogar förvandlas till vita. Med en hård duns landar vi på banan och jag pustar ut. En lättnad sköljer över mig och Cosette lugnar ner sig och släpper sitt hårda grepp om armstödet. Två hela veckor kvar innan vi åker hem från Rio helt och hållet. Dem två veckorna vill jag spendera så mycket med Cosette som möjligt. Jag knäpper av mitt bälte och reser mig upp, i ena handen tar jag min mobil, hörlurar samt jacka och i den andra flätar jag ihop mina fingrar med Cosette's. 
''Äntligen tillbaka'' mumlar hon och vi väntar tålamodigt på att dörrarna till flygplanet ska öppna. 
Efter vad som känns en evighet öppnas dörrarna och en lång trappa slår ut framför oss. 
''Kom babe'' säger jag och går före henne ner. Omedelbart blir vi bländade av blixtrarna och jag ler stort. 
Cosette hoppar ner som en liten barnunge från dem tre sista trappstegen och ett flin sprider sig på mina läppar. Vårt tjafs som för tre minuter utspelade sig är över och hon ställer sig på tå för att kyssa mig. 
Jag besvarar glatt hennes kyss och börjar gå mot svarta bilen som står och väntar på oss. Dörrarna slås upp och jag gör en gest om att Cosette ska in före mig. Hon ger mig ett gulligt leende och stiger sen på. 
Att klockan är fem på eftermiddagen gör inte hela saken bättre. Det ser ut som jag och Cosette kommer få vända på dygnet i några dagar eftersom i Stratford är det typ kväll vid det här laget. 
''Justin jag är hungrig'' säger Cosette och putar med underläppen.
''Kör inom McDonald's!'' ropar jag åt chauffören och jag får en nick tillbaka som svar. Cosette spricker upp i ett leende och jag kysser hårt hennes läppar. Jag tröttnar aldrig på att kyssa henne. Jag rycker till och drar mig tillbaka från henne och kollar med en undrandes blick på Cosette.
''Vad?''
''Har du pratat med Shaggy?'' frågar jag allvarligt och hon skakar på huvudet.
''Försöker skjuta upp det så långt som möjligt''
''Cosette nej, jag har planer för oss. Hur tror du media skulle reagera om de fick veta att du har två pojkvänner och att du dessutom knullade honom och på sätt och vis var otrogen mot mig?'' 
Cosette ryggar bakåt och kollar chockat på mig. Det här är en vanlig fråga som jag faktiskt kräver svar på.
''Nå?'' undrar jag efter ett tag och hon biter hårt ihop käkarna för att bevisa för mig att jag gjorde henne pissed off. 
''Så ska det låta'' flinar jag och vet att jag kommer få som jag vill.
''Redan imorgon vill jag att du pratar med honom.''
''Justin förhelvete ge mig lite utrymme''
''Nej baby, jag har som sagt planer för oss'' 
''Du är så jävla envis, dra''
''Ouch, that hurt baby'' flinar jag och lägger handen över hjärtat. Hon ger mig hennes mest hatfulla blick och jag suckar högt. Inte en chans att jag kommer få henne falla för mig om vi båda ska fortsätta tjafsa så här. 

''Äntligen mat!'' stönar hon och tuggar sin sista bit på kycklingburgaren. Jag nickar instämmande och slänger ner skräpet i påsen vi fick tillsammans med vår mat. 
''Framme Mr Bieber'' säger min chaufför och jag skrynklar ihop skräper i en liten hög och stiger sen ut ur bilen. Jag vänder mig om och räcker ut handen mot Cosette som hon med glädje accepterar. Notera min sarkasm. 
Jag fortsätter envist hålla hennes hand och tillsammans går vi båda in till mitt hus. Doften av nybakat bröd slår mot mig och min mage slår omedelbart några volter. Någonting jag verkligen älskar som är hemmagjort är bröd. 
Heather och Eponine slänger sig omedelbart över Cosette och börjar överrösta henne med massor av frågor. 
Jag går förbi dem och in till köket där jag ser en av mina kökspersonal stå och baka. Jag ger Mrs O'Conner ett leende som hon glatt besvarar. 
''Vart är mina boys?'' frågar jag och kollar mig runt.
''De gick ut för att åka den brädan ni killar gillar'' ler hon och jag ger henne en puss på kinden innan jag går ut igen. Jag tar ett hårt grepp om min bräda som jag så många gånger har delat smärta och glädje med innan jag beger mig mot ytterdörren.
''Vart ska du?'' undrar Cosette och jag vänder mig om. Jag fuktar mina läppar och håller upp brädan.
''Ganska uppenbart baby, kom hit och ge mig en puss'' ler jag. Heather och Eponine står bakom Cosette och slänger gulliga blickar på oss. Cosette släpar sig långsamt fram till mig och ställer sig på tå. 
Jag pressar retsamt ihop våra läppar och hon anstränger inte sig för att besvara kyssen.
''En riktig kyss Cosette''
Hon ställer sig ännu en gång på tå och kysser mig hårt, nå, det får duga för denna timmen.
''Ses älskling, smsa mig om du vill något'' säger jag mjukt och försöker låta romantiskt vilket jag lyckas lätt med genom att se på Heather's och Eponine's ansiktsuttryck.
''Naaaaw'' säger båda i kör och lägger huvudet på sned. Jag flinar och öppnar dörren. Innan jag stänger den efter mig blinkar jag med ena ögat mot Cosette och slickar mig runt läpparna. 

Ett rätt så segt kapitel men jag vet precis vad som ska hända i nästa! :D 
kommentera! 
 
 

Kommentarer
Avsändare: Anonym

Älska!

2013-05-26 @ 22:41:59 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! :)

2013-05-26 @ 22:59:50 -



Avsändare: Miranda

jag vill att hon ska berätta för han va hon känner och så

2013-05-26 @ 23:07:28 -



Avsändare: Anonym

Kan inte vänta! MER! Älskar när justin är sådär nallebjörnig :')

2013-05-27 @ 15:39:07 -



Avsändare: Celebnovell

Det var superbra! ♥

2013-05-27 @ 16:15:41 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: Liv

Awesome chapter!!!!!!!!

2013-05-27 @ 17:29:51 -



Avsändare: Victoria

Riktigt bra! Men Coesette måste berätta sina känslor för Justin! :)

2013-05-27 @ 20:25:11 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback