Published: 2013-09-15 Time: 09:56:00 Filed Under: Slam my way to romance 2

20 - What a feeling

PREVIOUS: När klockan äntligen ringer har jag redan plockat undan mina saker och försvunnit ut genom dörren. Halvvägs till mitt skåp möter jag Hailey och en tyngd lämnar mina axlar. 
Det här kommer vara en lång dag och detta är bara början.
 

Kelsey's perspektiv:

 

''Hailey, jag klarar inte av detta mer'' säger jag när vi sitter vid ett runt bord i kafeterian. 

''Men snacka med dem då och skit i Justin''

''Hails, du vet hur han är. Han menar det!'' utbrister jag och slår ut med armarna. 

Hailey sparkar mig på smalbenet under bordet och nickar mot huvudet i riktning mot Carter och Tyler som är påväg hit med sin fika. 

''Hej, kan vi sitta här?'' frågar Carter och innan jag hinner öppna min mun har Hailey redan svarat.

''Självklart!''

Jag biter hårt ihop käkarna och kollar mig runt i kafeterian. 

''Kelsey, Kelsey?'' undrar Tyler och skakar på min arm. Jag rycker ut ur mina tankar och kollar med stora ögon på honom. Han ger mig ett brett flin och skakar på huvudet.

''Du är fortfarande densamma, sjunker in i dina tankar så fort du får chansen'' ler han. 

Jag besvarar hans leende och rycker på axlarna.

 

''Så, vad ska ni göra sen tjejer?'' frågar Carter och låter sin blick vandra mellan mig och Hailey. 

Vi båda rycker på axlarna och jag lägger huvudet på sned.

''Shoppa kanske'' svarar jag och klickar på hemknappen på min mobil för att se hur mycket klockan är.

''Väntar du på ett samtal Kels?'' 

''Nej..'' säger jag nervöst och kollar mig återigen runt i kafeterian. 

''Vi börjar om tio minuter, ska vi röra på oss?'' undrar Hailey och utan något svar av oss andra börjar vi röra på oss. Vi föser in stolarna så det hörs och beger vår väg mot utgången.

''80 minuters franska, wihoo'' muttrar Carter sarkastiskt och beger sig mot sitt skåp för att hämta böckerna samt penna. 

 

''Bonjour, aujourd'hui..-''

Redan när Mrs David öppnat munnen slutar jag lyssna helt. Justin tar över mina tankar, har han fått veta att jag snackar med Carter och Tyler? Kommer han verkligen döda dem? 

Jag har aldrig riktigt förstått varför Justin stör sig så mycket. Jag har ingenting med dem, vi är vänner sedan barndom så vad är problemet? Jag är medveten om att han bryr sig om mig men gör han det tillräckligt mycket för att inte döda mina bästavänner? Jag kan inte låta Justin kontrollera mitt liv, det här är hur jag vill leva det. 

Jag vill kunna leva som en tonåring som festar en fredag och beter sig som en bortskämd snorunge än att sitta hemma för jag är orolig för vad som kommer hända. Ifall jag någonsin kommer få se morgondagen igen.

Jag suckar högt och kollar ner i min bok, vad ska jag säga till Tyler och Carter?
Det är bara en tidsfråga innan de drar upp ämnet, det är typiskt dem att vara så nyfikna. Hur kommer de reagera när de får veta? Ska jag berätta? Kommer de hata mig föralltid? 

Ännu en gång stöter Tyler till mig med armbågen så jag får tillbaka min reaktionsförmåga, hela klassen är under tystnad och Mrs David’s läskiga bruna ögon borrar sig djupt inom mig. Som om hon kan se min själ och förstå mig, hennes mungipor åker upp i ett stelt leende och jag kollar frågandes på henne. 

Vad handlar det där leendet om? Aldrig har hon tyckt om mig, enligt henne har jag varit tjejen som skrattar och hörs mest. 

 

Sista lektionen är över och jag vet inte vad jag ska ta mig till, Justin smsade mig och berättade att han skulle hämta mig så jag och Hailey slapp ta bussen.
Han får inte se mig med Tyler eller Carter, det skulle bara bli kaos och jag hoppas verkligen att Quinn är med honom. För han är den enda personen i gänget som kan stoppa Justin från att göra något väldigt dumt. Han är även den enda som tål Justin’s slag och förlåter honom. 

’‘Hailey, Justin är här’’ viskar jag till henne när jag sluter upp bredvid henne och vi är på väg ut. 

’‘Hailey Kelsey, vänta!’’ ropar Carter och de joggar glatt ifatt oss.

’‘Vill ni ha skjuts?’’ frågar Tyler och jag skakar omedelbart på huvudet.

’‘Det behövs inte, Justin är här’’ svarar jag och känner hur en pinsam och spänd tystnad uppstår. Killarna nickar och fuktar sina läppar innan de ger varsin hastig kram till mig och Hailey. När de har kommit utanför syn- och hörhåll pustar jag ut och lägger handen på bröstkorgen. Det kanske inte blir så illa trots allt, om vi har detta under kontroll och Justin inte får veta något så funkar det hur bra som helst. 

 

Hailey flätar sina fingrar med mina och vi båda går ut hand i hand till Justin som sitter i bilen. Jag tittar mig runt men där finns ingen Quinn, en besviken min tar över Hailey’s ansikte och jag puttar henne löst i sidan och flashar ett varmt leende. 

’‘Hej’’ säger jag och sätter mig i framsätet bredvid Justin. Han böjer sig fram och pressar ihop våra läppar i en mjuk kyss. 

’‘Hej, har ni haft en bra dag i skolan?’’ flinar han och sätter nyckeln i tändningen. 

Jag förblir tyst och möter Hailey’s blick i backspegeln och skakar osynligt på huvudet.

’’Eh, ja den va ganska bra’’ säger hon fort och ler. Justin kollar konstigt på henne och vänder sig mot mig.

’‘Dudå babe?’’ frågar han och ger mig ett leende som om han vet precis vad jag har gjort.

’‘Ja, den var väl okej’’ 

Det känns som om jag har gjort något olagligt, som om jag försöker gömma något för Justin som snart kommer komma fram och jag kommer få ett helvete. 

Han lägger sin hand på mitt lår och Jason Derulo’s nya låt Talk dirty börjas spelas högt ur högtalarna och Justin sjunger glatt med. Jag vill inte ens veta vad som pågår runt i Justin’s huvud. 


here you go, njut av de korta kapitlet.. haha

Men jag har bestämt mig, varje söndag kommer det ut ett kapitel för då kan jag plugga på vardagarna och blogga på helgerna. Nothing more and nothing less, alright? 

kommentera



Kommentarer
Avsändare: Victoria

Super bra fast tycker ändå att Kels ska få vara med Tyler och Carter :)

2013-09-15 @ 11:37:07 - URL: http://biebswag.blogg.se/



Avsändare: Celebnovell

Sjukt bra! ♥

2013-09-15 @ 12:52:43 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: Emelie

Jätte bra ! :)

2013-09-15 @ 13:04:54 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra ! :)

2013-09-15 @ 13:04:55 -



Avsändare: Michelle

Jag gillat det :)

2013-09-15 @ 13:10:28 -



Avsändare: Emelie

Du är bara bäst! Kan inte vänta tills nästa söndag! :D ♥

2013-09-15 @ 14:17:39 -



Avsändare: Amonym'

due bäst

2013-09-15 @ 16:34:28 -



Avsändare: Anonym

äntligeeeeeeen!

2013-09-15 @ 18:11:45 -



Avsändare: Anonym

så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra så bra

2013-09-16 @ 22:11:11 -



Avsändare: -A

omg tänk om han får reda på det :OOOOOOO

(vill du ksk göra länkbyte? jag vet inte om du pallar xD)

2013-09-20 @ 10:32:03 - URL: http://myswaggiestory.bloggplatsen.se



Avsändare: Anonym

säger inte detta för att kritisera dig eller något, vet ju inte vad som händer i ditt liv, men du har redan brutit ditt löfte om att skriva varje söndag.

2013-09-23 @ 20:24:54 -



Avsändare: Sanna

Skulle du inte lägga upp varje Söndag?

2013-09-24 @ 01:12:54 - URL: http://buzheztar.horseworld.se



Avsändare: anonym

Vad hände du skulle ju lägga ut kapitel 21 i söndags alltså två dagar sen-bara undra är ett stort fan av bloggen-
-En tjej som längtar på kap 21!:-)<3

2013-09-24 @ 18:29:43 -



Avsändare: Asså va?

Det har gått 2 hela veckor utan ett endaste kapitel..förstår om du har mycket att göra men säg inte då att ett kapitel kommer ut varje söndag då?

2013-09-29 @ 09:48:42 -



Avsändare: ifrah

omg du skriver som en gud seriöst. jag vill också kunna skriva så bra som du;(
hahaha men seriöst du har talang, o du inte vet vad du ska bli kan du alltid bli författare:))
om du någon sin blir det så vill jag vara den första person som läster din bok.
när kommer nästa kapitel? bye bye ska sluta skriva nu:))

2013-09-30 @ 16:33:47 -



Avsändare: Anonym

seriöst, när kommer nästa?

2013-09-30 @ 21:31:16 -



Avsändare: Anonym

När kommer nästa kapitel?! :o
Saknar det ju.. :(

2013-10-04 @ 13:37:14 -



Avsändare: anonym

jätte bra kapitel men kort, gör det lite längre och när kommer näst kapitel?
kan inte vänta älskar justin!!!!!!!!!!

2013-10-05 @ 14:16:58 -



Avsändare: Anonym

har det hänt nåt?

2013-10-06 @ 21:22:47 -



Avsändare: -A

när kommer nästa? :(

2013-10-08 @ 20:16:33 -



Avsändare: Anonym

du har precis förlorat en läsare, adios

2013-10-20 @ 16:18:23 -



Avsändare: Anonym

Skit bra när kommer nästa det har ju tagit fett långt tid!!!😓 Du kan väll iallafall skriva på bloggen om det är nått eller om du har mycket läxor och prov. Du har ju inte lagt upp ett kapitel på väldigt länge!

2013-10-20 @ 20:07:11 -



Avsändare: :/

När ska du egentligen skriva ... :/??

2013-10-22 @ 12:53:48 -



Avsändare: Anonym

hallå? vad hände? lever du? du har inte uptaterat I veckor.
om du har tagit pause kan du väl säga det. för annars tror vi/ jag du har glömmt oss:( eller det har du väl gjort? :'( Snälla om du läser detta kan du skriva varför du inte uptaterat eller att du har tagit ett pause snälla något:(

2013-10-22 @ 19:47:38 -



Avsändare: `

hah varje söndag sa du...

2013-10-22 @ 22:01:20 -



Avsändare: Elsa

vart redigerar du dina bilder?
Åh älskar verklige din novell

2013-10-30 @ 16:31:36 -



Avsändare: OMG

BORTA I TVÅ MÅNADER? VART ÄR DUU SNÄLLA KOMMA TILLBAKA

2013-11-02 @ 18:56:47 -



Avsändare: Janaaaaa

Asså när kommer nästa? Får daaaaaamp
sjukt spännande! Kram

2013-11-28 @ 22:04:23 -



Avsändare: Anonym

Har du glömt koden? Snälla berätta vad som hänt åtminstonde❤️😭😭

2013-12-01 @ 12:11:10 -



Avsändare: Sarah

När kommer nästa??????

2013-12-01 @ 14:54:10 -



Avsändare: Sarah

När kommer nästa??????

2013-12-01 @ 14:54:11 -



Avsändare: Anonym

Asså jag vet inte vad som har hänt eller om något hänt i huvud taget. Men kan du iallafall skriva e.x att du behöver en paus eller att du har en privat kris eller nåt....... Det har gått mer än ett halv år!!!!!!!!

2014-08-08 @ 15:42:33 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback