Published: 2013-05-22 Time: 17:05:00 Filed Under: A dash of love

38 - Beau Brooks

PREVIOUS: Hand i hand går vi längs kanten med vattnet. Det har varit en skönt tystnad ett tag och då och då har jag kollat upp på hans vackra ansikte som lyste i solens sken. 
''Cosette, jag kan inte hålla det inne längre'' utbrister han och jag rynkar på pannan, vad har nu hänt?
''Av alla beslut jag har tagit så kommer denna bevisa sig vara den sämsta. Men jag är inte ledsen över att jag är kär i dig'' 
 
Tumblr_merhfo31nx1rbyvfl_large
 
Justin's perspektiv:
 
I samma sekund som jag hade uttalat dem orden ångrade jag mig för fullt. Jag kan inte bara hoppa på sådär efter 3 månader. Visst har jag känt henne ett tag men dem fem åren som har passerat räknas inte som att ''känna personen'' för jag visste varken vart hon bodde eller vad hon gjorde på sin fritid.
Jag visste knappt hur hon såg ut eller hur hon mådde. Jag visste absolut ingenting och nu tre månader senare hoppar jag på henne med mina känslor. Känslor som inte borde finnas där efter bara tre månader.
Men hon fick mig känna på ett sätt Selena aldrig kunde. Hur illa hon behandlade mig eller hur många gånger hon ljög för mig så kunde jag aldrig bli riktigt sur på henne. Ibland tyckte jag att det var mer än bara roligt att retas med henne och ibland njöt jag av att se henne lyssna på mina order. Jag vill inte vara en sån kille som bestämmer över henne men hon har gett mig chansen och jag tänker inte låta den rinna ut som sand från mina händer. 
''Du har varit tyst i en kvart nu Cosette, snälla säg något!'' ber jag och kollar upp från sanden under mina fötter. 
Mina ögon är blanka och jag känner hur tårarna hotar med att komma upp. Jag blinkar några gånger och trycker tillbaka tårarna. Jag ska inte bli ledsen över en sån här sak, det är inte hennes fel att hon inte känner detsamma. Jag förstår henne, hade jag varit i hennes skor och blivit lika illa behandlad av någon jag en gång i tiden kallat bästavän hade jag med behandlat personen illa som hämnd. Jag väljer att skjuta upp ämnet för att inte tvinga henne gå in på någonting hon inte vill. Jag vill att Cosette ska känna sig säker med mig, jag vill att hon ska vara sig själv. Men hur ska hon vara det när jag nyss har förstört allting genom att erkänna mina känslor? 

''Kom, vi måste åka till flygplatsen nu'' mumlar jag och börjar gå mot bilen. Jag klarar inte av den obekväma tystnaden längre. Hellre sitter jag på ett flyg med en sovande Cosette bredvid mig än någon som konstant påminner mig om vilken idiot till idé jag hade. Hur kunde jag tro att det någonsin kommer förändra någonting mellan oss? Jag fukat mina läppar och så fort Cosette sätter sig i bilen startar jag motorn och bär mig av mot flygplatsen. När vi kommer tillbaka till Rio så kommer det inte vara lika obekvämt för hon kommer säkert spendera sina dagar med Eponine och Heather och jag måsta ta igen tiden med mina grabbar.
Enda gången vi kommer verkligen vara tillsammans är alla dem dagarna vi kommer vara ute och äta middag kanske någon gång själva. Men att vara ensam med Cosette och vara den enda som känner någonting mer än bara vänskap är som att låta en kaktus vira sig runt dig och ge dig en stor bamsekram, det gör ont. 
Våra bilfärder är precis likadana som denna, under tystnad. Då och då kan vi bryta dem för att säga några få ord men det är verkligen jättesällan. 
''Jag har våra pass och biljetter'' säger jag och kör upp på parkeringsplatsen till flygplatsen.
Alfredo borde stå här vid denna tiden för att ta över bilen. Inte tänker jag låta den stå här i två veckor.

Cosette's perspektiv:
 
Orden som jag vill ha sagt sätter sig fast i min hals. Varenda cell, gen, kromosom, molekyl, vatten och allt i min kropp säger åt mig att berätta för Justin hur jag känner. Att hans känslor för mig är besvarade men hur jag än försöker verkar ingenting vilja komma ut. Jag vet att det inte är den här reaktionen Justin har förväntat sig men vad ska jag säga? Hur ska jag reagera? Hur ska jag bete mig när personen jag trodde jag hatade berättar för mig att han har känslor för mig som är mer än bara vänner? Den tjocka tystnaden tar kål på mig och det känns som min kropp står i lågor och ingen vill släcka mig. Mina tankar och känslor plågar men jag känner en lättnad. 
En lättnad över att Justin faktiskt känner likadant som mig. Att han vill ha mig lika mycket som jag vill ha honom. Kanske borde jag ge honom en chans? Han må vara världens största pop-artist men kärlek har inga gränser. 
''Du har varit tyst i en kvart Cosette, snälla säg något'' utbrister han och jag förblir tyst.
Jag vet inte vad jag ska säga och dem orden om att hans känslor är besvarade sätter sig fast i min hals.
Så hur mycket jag än kämpar får jag inte ut någonting. Sen Justin erkände sina känslor för mig så har han inte rört mig. Min kropp begär efter hans berörning och jag saknar hans varma armar runt min kropp.
Jag saknar hela hans kropp tryckt mot min. 
Känner jag Justin rätt så har han tagit min reaktion som svar. Han tror jag inte känner detsamma. 
Hans ögon är blanka och Justin blinkar ett par gånger och försöker hålla inne hur sårad han är. 
''Kom, vi måste åka till flygplatsen nu'' mumlar han och börjar gå ut från skogen jag tidigare har kallat djungeln och vidare till bilen. Justin är några meter framför mig med händerna nerkörda i sina jeansfickor. 
Hur kan han åka till flygplatsen utan några pass och biljetter? När vi kom hit bärde Justin inte på någonting. 
Inte vad jag såg iallafall. Jag tar ett djupt andetag och ökar stegen. Väl framme vid bilen stiger vi båda in och så fort jag har stängt dörren efter mig börjar han köra till flygplatsen som inte alls ligger långt härifrån enligt Justin.
''Jag har våra pass och biljetter'' säger han och kör upp på parkeringsplatsen.
En gestalt som är mycket likt Alfredo står antagligen och väntar på oss.
Jag skiner snabbt upp och ett leende sprider sig på mina läppar och så fort Justin har parkerat bilen så stiger jag ut och slänger mig runt Alfredo's hals. Sist jag såg honom var för tre månader sen då både jag och Justin var i studion. I ögonvrån kan jag se hur Justin hårt biter ihop käkarna. Det kanske inte va så smart gjort av mig att slänga mig runt Alfredo när Justin knappt för några minuter sen erkände sina känslor.
Ett skratt lämnar Alfredo's läppar och han kramar mig hårt tillbaka. 
''Hur är läget?'' frågar jag när jag drar mig tillbaka och låter Justin hälsa på sin kompis.
''Jo det är alldeles utmärkt, själv då?'' ler han och jag besvarar hans fina leende som avslöjar hans raka vita tänder. Alfredo är snygg och personen som inte instämmer kan gå sätta sig i ett hörn. 
Justin ger honom bilnycklarna och i utbyte så får Justin våra pass och biljetter. Ett flin klistrar sig på båda deras läppar och jag står vid kanten av Justin's högra sida för att kolla på. 
''Hur gick festen igår?'' frågar Justin glatt och Alfredo's ögon rullar tillbaka in i sina hålor.
''Helt sick man, önska du va med!'' 
Justin rycker på axlarna och lägger huvudet på sned. Han avslöjar sitt million dollar smile och Alfredo boxar honom skämtsamt på armen.
''Nästa gång bro. Hitta du någon snygg brud?'' flinar Justin och nu på riktigt försvinner leendet på mina läppar och jag drar ihop dem till ett streck. Jag skruvar mig obekvämt och kollar ner på mina skor samtidigt som jag försöker undvika deras samtalsämne. Några meter bort står det en liten kiosk och jag bestämmer mig för att gå dit och köpa någon dricka samt fika för att slippa deras konversation på riktigt. 
''Kommer snart'' mumlar jag och börjar gå mot kiosken. Justin's blickar bränner min rygg men utan att visa att jag blev påverkad går jag lugnt och sansat fram till kiosken.
 
 
Hela vägen kollar jag ner på min mobil och märker inte att jag går in i någon förrens jag tappar mobilen och skärmen går i tusen bitar.
''Oj förlåt!'' utbrister en manlig mörk röst och dyker snabbt efter min mobil. Hans arm vilar fortfarande runt min midja för att jag inte skulle trilla baklänges innan när jag gick in i honom.
''Åh tack!'' ler jag och tar emot min söndertrasiga telefon. Hans ljusblåa ögon får mig häpet att dra efter andan. Hans svarta hår hänger ner för hans ansikte och kepsen han har på huvudet passar honom alldeles utmärkt. 
''Förlåt jag kan köpa en ny'' säger han och kliar sig osäkert på nacken. Jag skakar på huvudet och skrattar.
''Det behövs inte, mitt fel'' skrattar jag och lägger huvudet på sned.
''Nej det är okej, seriöst!'' säger jag allvarligt och avbryter honom när han tänker prata. Han ger mig ett stort leende och lägger sen sina armar runt min midja och drar in mig i sin famn. 
''Såå.. Vad heter du?'' frågar han och följer mig den sista lilla biten fram till kiosken. Vi ställer oss i kön och han står bredvid mig. 
''Cosette Rooz, dudå?''
''Cosette Rooz, vilket annorlunda men även ett fint namn. Beau Brooks'' ler han och sträcker fram handen.
''Tack, ditt också!'' säger jag glatt och skakar hans hand. Beau, det låter faktiskt jättesött. 
Han börjar berätta om sig själv. Att han är här med fyra andra grabbar men kan för tillfället inte hitta dem så han gick hit istället. Han berättade även att dem ska spela in en rolig video som de kallar 'Dare or Dare'. 
Hans personlighet fick mig redan från allra första gången han pratade. Hans sätt att förklara saker och få mig skratta gör så att jag lättare släpper in honom. Han är av den sorten man vill hänga runt hela tiden. 
Hans accent värmer mig inombords och många skratt lämnar mina läppar. Tjejen bakom disken harklar sig och vi båda blir tysta. 
''Jag ska ha två cookies, en cola och en fanta'' säger jag och ger henne ett litet leende. Både jag och Beau tar fram våra plånböcker samtidigt och jag höjer på ena ögonbrynet mot honom.
''Jag tänkte att jag skulle betala för att jag tog sönder din mobil, det är det minsta jag kan göra'' 
''Beau det är okej, verkligen''
''Snälla Cosette?''
''alright, för denna gången'' mumlar jag och tar ett steg åt sidan. Beau betalar min fika och jag ger honom ett tacksamt leende och tar emot påsen från tjejen. Hans mobil börjar ringa och hans mungipor åker upp i ett leende. 
''Hey Jai, jag är utanför. Där vid kiosken'' säger han och snart öppnas dörrarna och ut kommer fyra grabbar.
''När dem väl ändå är här så kan jag presentera dig för dem. Om du har tid förstås'' 
''Självklart, jo det har jag'' ler jag och fyra killarna kommer joggandes mot oss samtidigt som de hoppar på varandra. Det ser så roligt ut så jag viker mig dubbelt och skrattar för fullt. Beau instämmer och vi båda ligger ner på den smutsiga marken och skrattar.
''Vad är det som är så roligt?'' frågar den ena killen som är så läskigt lik Beau.
''Det här är Jai och Luke. Mina bröder som är tvillingar. Det här är Daniel, du kan kalla honom Skip och det här är James. Grabbar det här är Cosette'' presenterar Beau och jag får en varsin kram av killarna.
Ingen av dem ser dålig ut utan mer som att de nyss har stigit ut från Vogue magasin.
''Cosette!'' ropar Justin's välbekanta röst och jag kollar bak på honom över axeln. Han gör kom-tecknet till mig och jag räcker upp två fingrar som betyder 'två minuter' såklart.
 
''Okej grabbar, det var verkligen väldigt trevligt att träffa er men jag måste tyvärr gå'' säger jag och putar med underläppen. Ett 'nej' lämnar killarnas läppar och ännu en gång får jag en varsin kram av dem.
''Får jag ditt nummer Cosette?'' frågar Beau och jag nickar. Självklart för jag vill gärna träffa honom fler gånger. 
Jag slår in mitt nummer på hans mobil och detsamma gör han med min som är halvt söndrig.
''Men vi hörs killar'' säger jag och vinkar innan jag går därifrån. Justin står otåligt och trampar med fötterna.
''Du sa snart. Det tog en halvtimme!'' fräser han och puttar mig fram mot dörrarna. Med mig släpandes efter sig så går vi in på flygplatsen. Justin går zigzag fram mellan alla människorna och snart står vi framför ett enormt flygplan som såklart tillhör Justin, vem annars? 
''Rio here I come'' muttrar jag och slår mig ner på den första raden längst in mot fönstret. Justin sätter sig bredvid mig fast på andra sidan av det lilla bordet som finns mellan oss. 

woopwoop. Jag brukar faktiskt inte fangirla över min egen novell utan jag vet inte varför, det bara hände på förra kapitlet. lmfao xd
Kommentera! :)

Kommentarer
Avsändare: Liv

Awesome kaoitel!

2013-05-22 @ 17:09:14 -



Avsändare: Hanna :)

JAG FANGIRLAR FÖR ATT JAG ÄR EN JANOSKIANATOR OCH JAG TRODDE INTE DU VISSTE OM DOM ELLER SKULLE HA MED DOM OMFG AJNSDJFNA

Svar: omg hahah så gulligt!! :'D Jo jag vet vem dem är & jag tyckte det skulle va roligt att ha med dem. Men jag blandar alltid ihop Beau, Luke & Jai. Rätta mig om det blir fel någonstans.. haha :D
None None

2013-05-22 @ 19:15:38 - URL: http://www.novellbl0gg.devote.se



Avsändare: Emelie

Jätte bra! :)

2013-05-22 @ 20:01:20 -



Avsändare: Celebnovell

Fangirlar varje gång över din novell! Längtar tills nästa! ♥♥♥

2013-05-22 @ 21:56:34 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: Anonym

Riktigt bra!

2013-05-23 @ 06:42:40 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback