Published: 2013-03-09 Time: 17:15:00 Filed Under: A dash of love

8 - Oh damn, I can't believe you

PREVIOUS: Det kommer vara en hel awkward scen på middagen idag, Usher, hans mamma, Justin och Desmond kommer vara där. Verkligen awkward och nu börjar jag verkligen tveka om vi ska på middagen eller inte. 
Just nu lutar det rätt så mycket åt 'Nej' - hållet. Skulle Cosette's lilla hjärta klara av pressen?
Allt med Justin och hennes pappa? Innan jag går ut från tv-rummet slänger jag en blick mot mormors hus och ser två svarta Range Rovers på uppfarten, Justin is in town bitches. 
 
Tumblr_mi94dmnj5p1re2aeyo1_400_large

EPONINE'S PERSPEKTIV:

''Ska vi gå till din mormor nu?'' frågar Cosette och jag spärrar upp mina ögon, så mycket Cosette inte vet och säkert inte vill veta. Jag skruvar nervöst på mig och biter på min underläpp, jag skakar på huvudet och flyttar min blick till tvn.
''Kan vi inte gå på bio eller något annat idag?'' frågar jag med en gnutta hopp i rösten, 
''Ja! Jag hoppades faktiskt på att du skulle säga det'' ler hon och jag besvarar hennes leende, om hon bara visste vem som var i huset mittemot hade hon velat åka raka vägen hem. Min mobil börjar ringa och jag kollar ner på displayen, mosters namn lyser upp och jag harklar mig innan jag lägger mobilen tätt intill örat.
''Hej moster!'' säger jag försiktigt och försöker låta glad. Cosette kollar chockat på mig och försöker höra vad moster säger.
''Vart är ni? Vi väntar på er!'' säger moster och jag ser i ögonvrån hur Cosette spärrar upp sina ögon. 
Hon skakar snabbt på huvudet och slänger runt med sina armar i en gest som betyder ''Nej''
''Ehm, vi kommer inte moster'' säger jag besviket och kollar ner på mina fötter, jag hatar göra moster besviken. 
''Åh'' säger hon smått besviket men försöker ändå låta glad för min skull. Hade inte Justin och Cosette varit ovänner sen fem år tillbaka så hade saker och ting varit mycket enklare.
''Mamma, vem snackar du med?'' hör jag Justin fråga i bakrunden.
''Eponine'' 
''Jag måste gå moster, pusshej!'' hälsar jag och lägger på.
 
''Justin är i Canda, i huset mittemot och du har inte sagt ett jävla skit?!'' skriker Cosette så fort jag har lagt på. Jag biter mig hårt i läppen, fan. Varför tänkte jag aldrig på vad som kommer hända? Cosette kommer inte bara lägga undan det här ämnet sådär, det här är bara början till vilket helvete hon kan skapa. 
''Du ska föreställa min bästavän Pennie, du skulle sagt det till mig!'' 
Hon är förbannad, verkligen förbannad. Hon har all rätt att vara arg, jag skulle berättat det för henne.
''Fuck dealen, jag bryter den!'' 
Innan jag eller Cosette hinner säga någonting så börjar min mobil ringa, vi båda kollar ner på bordet och ser Justin's namn lysa upp skärmen.
''Eponine'' säger jag och möter Cosette's sårade blick. 
''Hej kusin, vart är du?'' frågar han glatt och jag skruvar nervöst på mig.
''Det är ingen bra tidpunkt nu Justin, kan jag ringa dig senare?''
''Vad har hänt Pennie?''
Oroligheten hörs i hans röst och jag hatar att hålla saker hemliga mellan mig och Justin, han var inte bara Cosette's bästavän utan min också. 
''Inget speciellt Justin, jag ringer dig senare'' ljuger jag och lägger på. 
 
''Du är helt otrolig'' säger Cosette och en tår rinner ner för hennes kind, jag börjar omedelbart ångra mig och vet inte om jag ska ta det hon har sagt positivt eller negativt.
''Snälla låt mig förklara!'' 
''Du är precis som Justin, hur kunde jag tro att du är annorlunda? Det flyter trots allt samma blod i era ådror'' 
Hon vänder på klacken och klampar ut ur huset, mina tårar börjar oavbrutet rinna ner för mina kinder och jag slänger mig på soffan. Fan ta dig Eponine! skriker en röst i huvudet på mig. Hur kunde jag tro att Cosette är redo till att träffa Justin? Över allt det som har hänt nyligen med hennes pappa så ger jag henne mitt skit också. 
 
Min ytterdörr öppnas och en glad Justin klampar in, jag torkar snabbt bort mina salta tårar och sätter mig upp.
''Vad har hänt?'' frågar han oroligt när han ser mig. Jag klandrar honom inte, mitt hår står spretat åt alla olika håll, min mascara har runnit och jag ser hemsk ut. Justin sätter sig ner på soffan bredvid mig och slänger sina armar runt min lilla kropp och drar mig tätt intill honom. Jag lägger huvudet på hans axel och drar in doften av min barndomsvän.
''Schh, det är okej Pennie, det är okej'' viskar han och stryker mig över mitt hår. Jag gömmer mitt ansikte i hans halsgrop och skäms över hur dålig vän jag är. 
 
''Kan du berätta för mig vad som har hänt nu?'' frågar han efter tio minuters tystnad, jag reser mig upp och går in till köket med Justin tätt i häl efter mig. Han kommer inte ge upp , kommer han? Hur kommer han reagera när jag berättar för honom varför jag är en sån här big mess? Jag vrider på kranen och det kalla vattnet börjar omedelbart spruta ut. Jag tvättar mitt ansikte och dricker några klunkar innan jag stänger kranen och vänder mig om mot Justin som står redo med handduken i händerna. Jag tar den från honom och ger honom ett tacksamt leende innan jag torkar mitt ansikte och sätter mig ner på den höga barstolen. 
Justin sätter sig mitt emot mig och tar min hand i sin. 
''Pennie, du vet om att du kan berätta allting för mig?''
Jag nickar och ger honom ett leende som egentligen inte når ögonen. Han besvarar mitt leende och kollar frågandes på mig. Jag vet att han så gärna vill veta och väntar tålamodigt på mig.
''Jag visste att du skulle komma hem en vecka tidigare än planerat så jag hade planerat allting, att du och Cosette skulle träffas igen över en middag som skulle ske ikväll hos mormor, jag sa ingenting till Cosette eller dig för det skulle på sätt och vis vara en awkward överraskning. Nu innan vi skulle till mormor så klurade Cosette ut det och vi började sen bråka'' säger jag snabbt och håller ute vissa detaljer. Jag kollar upp på Justin för att se hans reaktion. Justin kollar chockat på mig och spärrar upp sina ögon, jag suckar högt och lägger ner huvudet på bordet.
 
''Säg något!'' skriker jag efter en lång obehaglig tystnad, Justin tar ett djupt andetag och kollar på mig med en trött blick.
''I appreciate it Pennie, men det är någonting jag och Cosette måste lösa själva'' säger han och ger mig ett varmt leende.
 
Tumblr_mhdxbt4kdb1rdxzioo1_500_large
 
COSETTE'S PERSPEKTIV:
 
''Du är precis som Justin, hur kunde jag tro att du är annorlunda? Det flyter trots allt samma blod i era ådror'' säger jag och vänder på klacken och springer ut ur huset. Min blick dras till Diane's hus och jag känner en stickande känsla inom mig. Jag börjar springa i riktning mot mitt hus samtidigt som tårarna rinner för fullt ner för mina ögon. Hur kunde hon göra så mot mig? Jag frågade henne aldrig om hjälp, jag vill inte träffa Justin. 
Jag ser pappas bil stå ute på uppfarten och jag vänder mig raskt om och springer mot klubben jag så många gånger har varit på. Jag orkar inte med pappas kommentarer och förhör, jag stoppar ner handen i fickan och känner att jag har mitt falska ID-kort på mig. Ett leende leker sig på mina läppar, dem dumma bargubbarna tror alltid på det, ser jag verkligen ut som en 20-åring? 
 
''Tequila'' säger jag och lägger fram mitt ID - kort och hoppas på att han ska gå på det, han slänger en snabb blick på mitt kort och nickar sen. Han börjar omedelbart göra iordning min dricka och lägger den framför mig. Jag tar en stor klunk och det lugnar omedelbart ner mig. Jag vet att jag inte bör göra det här men jag känner att jag inte har något annat val. Jag tömmer glaset och ber snart om påfyllning, barsnubben ger mig ett leende innan han fyller på med ännu en omgång. 
 
Jag känner att världen runt mig börjar snurra och jag ber barsnubben ännu en omgång, jag vet inte hur länge jag har suttit här, kanske några timmar? 
''Jag börjar bli orolig, har du någon jag kan ringa?'' frågar främlingen och jag viftar bara med handen och trillar nästan omkull på stolen. Jag tar fram min mobil och lägger den på bordet innan jag ber om ännu en omgång, bartendern tvekar lite men fyller ändå på mitt glas. Jag lägger ner huvudet på bordet och ser att min mobil inte är där. Jag kollar upp på bartendern och ser honom ha min mobil tryckt mot sitt öra och mumlar någonting som jag inte kan uppfatta.
''Dina vänner kommer snart och hämtar dig'' säger han och ger tillbaka min mobil.
 
Precis som bartendern har sagt så dyker en suddig bild av Eponine upp.
''Är du helt jävla dum i huvudet?!'' skriker hon men jag viftar bara med handen åt henne.
''Ta det imorgon när hon har vaknat till ordentligt med den baksmällan'' säger en röst jag inte känner igen. 

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
 
Vår konversation avbryts av att min mobil börjar ringa, Cosette's namn lyser upp skärmen och jag kollar förvirrat från mobilen och till Eponine och sen till skärmen igen.
''Justin?'' säger jag försiktigt.
''Hej jag är bartendern på Club 24/7, är Cosette bekant till dig?'' frågar en manlig röst och jag flyger upp ur stolen.
''Ja!'' säger jag fort, allt för fort och oroligt.
''Hon är heeeelt full och vet snart knappt inte vem hon själv är, har du tid att plocka upp henne?''
''Såklart, vart ligger klubben?'' 
''Precis runt hörnet efter seven eleven'' säger han, jag tackar och lägger upp.
''Cosette!'' säger jag oroligt och snart sitter jag och Eponine i bilen på väg till klubben, jag börjar omedelbart tänka på allt negativt som kan ha hänt henne och lägger därför inte märke att jag har gasat och ligger på 180km/h förrens Eponine säger till.
''Sakta ner Justin!'' säger hon bestämt och jag skakar på huvudet.
''Nej, tänk om någonting har hänt henne och jag inte är där i rätt tid? Då kommer jag aldrig förlåta mig själv''
Jag ser klubben inom synhåll och saktar ner, jag parkerar hur som helst på parkeringsplatsen och ger en bestämd order till Eponine att hon ska stanna i bilen. Gör hon som jag säger? Nej. Vi båda springer in på klubben och jag får omedelbart syn på en full Cosette. 
''Är du helt jävla dum i huvudet?!'' skriker Eponine och överröstar musiken. Cosette viftar med handen åt henne och reser sig upp men faller pladdaskt ner på golvet. Jag hinner fånga henne innan hon slår i sig och lägger min arm runt hennes midja. Jag tar hennes förfalskade ID-kort och stoppar ner det i fickan och ger bartendern pengar för hennes dricka. Han blir smått förvånad över att det är jag, Justin Bieber, som klampar in på klubben.
''Vet du om att hennes ID-kort är förfalskat och att Cosette är under 18?'' frågar jag bartendern, han spärrar upp sina ögon och skakar snabbt på huvudet.
''Då vet du om att jag kan polisanmäla dig?''
Han nickar och kollar sorgset ner på sina händer. 
''Låt gå för denna gången men upprepas det här så tänker jag polisanmäla dig'' säger jag bestämt och vänder mig om mot Eponine. 
''Ta det imorgon när hon har vaknat till ordentligt med den baksmällan'' säger jag och leder Cosette ut ur klubben. På något sätt lyckas jag och Eponine få in Cosette i baksätet trots hennes skrikande och sparkande. 
 
''Hon har somnat'' säger Eponine när vi kommer fram till vår gata. Jag parkerar bilen på hennes uppfart och stänger av motorn. Jag kollar bak på Cosette och ser att hon sover så lugnt och fridfullt nästan så man tror att hon är oskyldig. Jag öppnar min dörr och stiger ut och öppnar sen Cosette's bildörr och på något sätt lyckas jag få ut henne så hon står på sina vinglande ben som knappt orkar hålla henne uppe.
''Lägg din arm runt min hals Cosette'' säger jag mjukt, när hon gör som jag har sagt till henne så bär jag upp henne i min famn och trycker henne tätt intill min bröst. 
 
''Lägg henne här!'' säger Eponine och pekar på hennes säng. Jag nickar och lägger ner Cosette på sängen,
jag tar av henne hennes högklackade skor och lägger mig sen ner bredvid henne. Eponine lämnar oss ensamma i rummet och jag stryker mjukt Cosette's kind.
''Varför Cosette, varför?'' 

Nu har dem på sätt och vis träffats fast inte på det sättet ni trodde, eller? :')

En random fråga nu; Jelena eller Jaitlin? 

Kommentarer
Avsändare: jen..<3

Jatlin

2013-03-09 @ 17:50:50 -



Avsändare: JUSTIN

JELENA!:)

2013-03-09 @ 18:04:39 -



Avsändare: Anonym

Jelena. Gud, sista meningen på kapitlet och tårarna började rinna. )':

2013-03-09 @ 18:18:51 -



Avsändare: Linnea

ingen av dom , Jeliebers ! :D

2013-03-09 @ 18:53:37 -



Avsändare: sanna

Vem är Jaitlin? Jasmine eller vad hon nu heter? Gillar inte Justin alls men Jelena

Svar: Nej, Jaitlin = Caitlin Beadles + Justin :)
None None

2013-03-09 @ 21:10:33 - URL: http://nattstad.se/busheztar



Avsändare: Petronella Gustavsson ♔

Älskar det, som vanligt! Har mejlat dig förresten :)

2013-03-09 @ 21:17:31 - URL: http://www.secretbieberstory.blogg.se/



Avsändare: Hmm

Jelena

2013-03-09 @ 21:29:03 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3
Jaitlin, vem tycker du? :)

2013-03-09 @ 21:40:13 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Liv

Awesome kapitel!

2013-03-09 @ 21:56:13 -



Avsändare: Sofia

Kan inte riktigt bestämma mig,meeen....båda? Jag vet inte!:/ måMen grymt kapitel!!!:D

2013-03-09 @ 22:54:07 - URL: http://biebercrew.blogg.se



Avsändare: Anonym

as braaa! meeer, NU!
är inget fan av selena egentligen men Justin såg nästan alltid så lycklig ut med henne så jag röstar nog på Jelena ändå :)

2013-03-09 @ 23:35:47 -



Avsändare: Anonym

As bra!!! Jaitilin gillar inte hur selena är fast jag tyckte dom va gullig

2013-03-10 @ 12:17:16 -



Avsändare: Anonym

As bra!!! Jaitilin gillar inte hur selena är fast jag tyckte dom va gullig

2013-03-10 @ 12:18:11 -



Avsändare: alia

Jaitlin, gillade inte jelena så mycket

2013-03-10 @ 12:35:40 -



Avsändare: Caroline

Jelena(: älskar Selena Gomez. Undrar hur Cosettes settes reaktion blir när hon ser Juju?(:

2013-03-10 @ 12:54:47 -



Avsändare: Hanna

Jaitlin verkade mer äkta än Jelena.

2013-03-10 @ 15:10:53 - URL: http://novellbl0gg.devote.se



Avsändare: Michelle

Jag gillar kapitlet :)

Jag vet inte så mycket om Jaitlin´s förhållande men jag tycker dom var väldigt söta tillsammans så jag väljer dom och dels för att jag har förlorat min respekt mot Selena efter vad hon har gjort mot Justin sedan dom har gjort slut.

2013-03-10 @ 17:04:54 -



Avsändare: Celebnovell

Sjukt bra.
Jelena.

2013-03-10 @ 17:24:59 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: Lovisa

Mer!
Och på svar på din fråga Jatlin ;)

2013-03-10 @ 19:35:11 -



Avsändare: Felicia

SKRIV. MER. NU. SNÄLLA. BER. DIG. ÄLSKAR. DEN.

Jelena

2013-03-10 @ 22:24:23 -



Avsändare: Alici

Jelena!!

2013-03-10 @ 23:26:26 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback