Published: 2013-03-06 Time: 15:09:00 Filed Under: A dash of love

7 - In town

PREVIOUS: ''Jag ångrar mig Eponine, jag tar tillbaka dealen!'' skriker jag, fast jag vet att man inte kan göra så.
En deal är en deal, hon skakar glatt på huvudet och ger mig ett stort leende. Varför vill hon att jag ska träffa Justin så badly? Förutom att vi faktiskt behöver prata men egentligen har vi ingenting att prata om, eller? 
Jag putar med underläppen och försöker göra valpminen som jag suger otroligt mycket på.
''Där lyckades du nästan men nej!'' skrattar hon och jag gömmer mitt ansikte i händerna.
Det här suger.
 
601517_428482967236004_1821710780_n_large
 
JUSTIN'S PERSPEKTIV:

''Justin, vi åker om fem!'' ropar mamma efter mig när jag stiger ut från hennes hotellrum, jag mumlar något ohörbart och springer snabbt in på mitt rum för att byta om. Stratford, mitt hem som jag snart inte har besökt på 2 månader. Jag är ändå rätt så nervös över hur Cosette kommer reagera, jag tror iallafall att jag kommer se henne någon gång under den veckan vi är där. Jag slänger ner mina använda kläder i väskan och drar snabbt på mig dem nya jag tog ut för några sekunder sen. Jag tar resväskan i handen och går ut från rummet, jag tar en sista titt för att se ifall jag har glömt något. Vilket jag inte har. Jag rullar ut väskan och stänger dörren efter mig innan jag rullar fram både väskan och mig själv till hissen. Mamma, Scooter, Kenny och crewet stod säkert i lobbyn och väntar på mig, as usual. Efter vad som känns flera timmar piper hissen äntligen till och meddelar att vi är nere i entrén. Jag ger ett leende till den gamla damen bredvid mig och stiger sen ur hissen och går fram till crewet. 
''Är alla här?'' ropar Scooter och vi alla mumlar ett 'ja'. Vi börjar gå mot utgången och utanför blir vi utdelade för vilka bilar vi ska åka med.
''Justin, Pattie, jag och Kenny tar en bil. Ni resten kan sköta er själva'' säger Scooter bestämt och jag hasar mig fram till den svarta Range Rovern som stod vid kanten av vägen och tålamodigt väntade på att vi ska hoppa in. Kenny hoppar in bakom ratten, Scooter bredvid honom och jag sätter mig i baksätet med mamma.
''Är du taggad?'' frågar hon och ler stort, visst är jag taggad för att träffa Chaz, Ryan, mormor och morfar men inte Eponine och Cosette. Jag har länge försökt få Cosette att förlåta mig men varje gång jag ringde la hon på eller när jag åkte till henne så stenvägrade hon öppna dörren. Så jag slutade försöka få någon kontakt med henne överhuvudtaget, vill hon vara en del av mitt liv så varsågod men vill hon inte det kan jag hålla dörren öppen för henne. Jag tvingar ingen att stanna men hon bör åtminstone låta mig förklara, efter att ha skrikit på Cosette och kallat henne för allting mellan A till Z den kvällen så fick jag veta vad hon gjorde när hon var ute, av mamma. Det var verkligen inte vad jag har förväntat mig, vem hade trott att lilla Cosette höll på med alkohol och droger? Jag har alltid trott att Cosette var den lyckligaste tjejen på planeten.
Men dem gladaste kan även vara dem som har mest smärta. 
''Justin?'' mumlar mamma och kramar min hand, jag skakar lite på huvudet och kollar sen på henne med ett falskt litet leende. Jag behöver aldrig le falskt för mamma eller låtsas som om allting är bra men jag vill inte dränka henne med mina problem när hon har sina egna som hon mer än gärna behåller för sig själv. 
Hon har märkt att jag har sjunkit längre in i mina tankar om Cosette, det är så enkelt att märka det på mig. 
Jag vet att hur mycket jag än ber om ursäkt kommer jag inte läka hela hennes sår utan bara en liten del medans den andra delen kommer ihåg vartenda sak jag har gjort henne och orsaka Cosette smärta. 
''Tänk inte på det Justin, du kommer bli förlåten!'' säger mamma uppmuntrande och ger mig ett varm leende. 
Jag vill så mer än gärna tro på hennes ord, jag ger mamma en trött blick och lutar sen mitt huvud mot hennes axel. 
 
Minoangroup_large

''Justin, vi är framme vid flygplatsen'' viskar mamma och försöker skaka liv i mig utan några framgångar.
''JUSTIN!'' skriker Kenny och jag hoppar flera meter upp så jag slår i huvudet i biltaket.
Kenny och Scooter viker sig dubbelt av skratt och mamma försöker hålla sig för skratt så jag inte blir sur.
Jag masserar min tinning från den plötsliga uppväckningen och stiger ut ur bilen.
Hundratals fans står utanför och väntar på mig, jag kollar mig runt och hör mitt namn skrikas här och där.
Jag slänger en kyss till dem och gör peace tecknet innan jag går in på flygplatsen. 
''Vilken gate mamma?'' frågar jag och hon kollar snabbt på Scooter.
''36'' mumlar han och jag suckar högt, varför göra en flygplats så jävla stor, det är knappt man hinner över till andra sidan. Vi ökar stegen och efter cirka 15 minuter av letande kommer vi äntligen fram till vår gate, planet har kommit och dem har börjar lasta in folk men tack gode gud så har jag ett eget plan.
''Det här hållet Justin!'' säger Scooter, blickar dras omedelbart till oss tack vare att Scooter inte kunde sagt mitt namn lite lägre. Tjej skrik börjar omedelbart höras och jag stiger snabbt in på flyget innan någon papparazzi kommer fram till mig och trycker upp sina kameror i ansiktet på mig.
Jag sätter mig längst fram och sträcker ut benen.
''Sov Justin'' säger mamma och pussar mig på pannan, jag lutar mig bakåt i sätet och spänner fast mitt bälte innan jag sluter mina ögon och låter sömnen ta över.
 
EPONINE'S PERSPEKTIV:
 
Justin är på väg hit till Stratford men det vet inte Cosette om och hon kommer döda mig för att jag inte har berättat det för henne. Jag har sagt till henne att Justin kommer imorgon kväll och att vi är bjudna på middag hos mormor och morfar ikväll. Enligt moster Pattie vet Justin heller inte att Cosette kommer över idag, det får bli en överraskning, en awkward överraskning. 
''Zippa till en annan kanal'' säger Cosette och sträcker ut sig på soffan, jag suckar högt och reser mig upp. 
''Jag är hungrig, är inte du?'' frågar jag henne och slänger en blick ut genom fönstret.
Mormor Diane bor precis framför oss så vart tionde minut får jag kolla ut genom fönstret och hålla utkik efter Justin och även försöka se normal ut så inte Cosette misstänker något. 
''Ska vi beställa pizza?!'' skriker hon glatt och ställer sig omedelbart upp, jag skakar på huvudet. 
Vi kan inte äta något 'tungt' när vi snart ska gå över till mormor och äta en riktig middag.
''Din pappa och hans fru kommer också till mormor C!'
''Kalla henne inte hans fru'' säger hon kallt och jag nickar snabbt, hade jag precis kallat Jonnetta Patton för Desmond's fru? Jag biter mig nervöst i underläppen och kliar mig på nacken, fan. 
Det kommer vara en hel awkward scen på middagen idag, Usher, hans mamma, Justin och Desmond kommer vara där. Verkligen awkward och nu börjar jag verkligen tveka om vi ska på middagen eller inte. 
Just nu lutar det rätt så mycket åt 'Nej' - hållet. Skulle Cosette's lilla hjärta klara av pressen?
Allt med Justin och hennes pappa? Innan jag går ut från tv-rummet slänger jag en blick mot mormors hus och ser två svarta Range Rovers på uppfarten, Justin is in town bitches. 

Kommentera.
Iochmed att ni knappt kommenterar så tänker jag slänga in några random frågor efter varje kapitel och verkligen se hur många det är som läser mina små ''kommentarer''
första random frågan, Choklad eller Vanilj?

Kommentarer
Avsändare: Sofia

Hahha,Justin is in the town bitches!:D Meer!<3

2013-03-06 @ 15:16:34 - URL: http://biebercrew.blogg.se



Avsändare: Anonym

Vanilj

2013-03-06 @ 15:22:56 -



Avsändare: Alice

Mer! Gud vad grym du är!

Och på frågan, Choklad! ;)

2013-03-06 @ 16:04:39 -



Avsändare: anne

Bääst!
Tror det skulle vara choklad :)

2013-03-06 @ 16:11:33 -



Avsändare: Julia

Choklad :D asså OMG!!!! Är skiiiiiiit taggad på att se vad som händer mellan dom :D as bra novell fortsätt verkligen med den :D älskar den

2013-03-06 @ 16:32:37 - URL: http://mystoryofbieber.blogg.se



Avsändare: Linnea

Choklad ! :D

2013-03-06 @ 16:39:24 -



Avsändare: Felicia

DU MÅSTE SKRIVA MER! SÅ JÄKLA BRAAAA
Choklad

2013-03-06 @ 16:49:19 -



Avsändare: Anonym

Choklad

2013-03-06 @ 18:29:54 -



Avsändare: Anonym

Vanilj. Alltid. Man tröttnar på choklad.

2013-03-06 @ 18:49:41 -



Avsändare: Anonym

CHOKLAD!!:) bra kapitel förresten!!!

2013-03-06 @ 19:22:17 -



Avsändare: Anonym

CHOKLAD!!:) bra kapitel förresten!!!

2013-03-06 @ 19:25:13 -



Avsändare: Anonym

assså sheet, vill bara läsa och läsa. Snällaaaaa, kan du inte ge oss ett till kapitel snaart. Har sagt de förut, och säger det igen. din novell är bland dom bääästa jag läst. omgggggg, orkar inte vänta för nästa kapitel.
Men vanlij tror ja. eller choklad. Bror på i vilket syfte du menar.

2013-03-06 @ 19:39:17 -



Avsändare: alia

Vanilj fan!

2013-03-06 @ 20:03:26 -



Avsändare: Celebnovell

Choklad! ;D
Jättebra kapitel och vill ha fortsättningen typ nu! :P

2013-03-06 @ 20:11:45 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: Fanny

Meeeeeeer. Choklad :D

2013-03-06 @ 20:32:30 -



Avsändare: Emelie

Haha, gulliga frågor ;P
Men, choklad tror jag :)
Och jätte bra kapitel! <3

2013-03-06 @ 20:39:21 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Anonym

Choklad helt klart!!!:)

2013-03-06 @ 21:15:07 -



Avsändare: Liv

Vanilj!! Awesome kapitel!!!!!

2013-03-06 @ 21:41:12 -



Avsändare: Anonym

jätte bra! du får gärna skriva oftare (a)
jag tycker varken om choklad eller vanilj ;)

2013-03-07 @ 00:39:53 -



Avsändare: Michelle

Jag gillar det och för svar på din fråga så väljer jag choklad :)

2013-03-07 @ 16:24:07 -



Avsändare: Anonym

choklad.. förlåt men de händer typ ingenting i novellen som de gjorde i den andra så de är liite tråkigt bara min åsikt och snälla snälla snälla kan d lägga upp ett till kapitel idah eller imorron? vill ju veta hur Justin komma reagera eller eponnie?? :)

Svar: Jag har precis börjat på novellen, kanske därför det inte händer någonting :p
None None

2013-03-07 @ 17:10:30 -



Avsändare: vilma

asbra älskar det:D choklad always hehe:D

2013-03-07 @ 20:17:07 -



Avsändare: Sanna

Lätt choklad! :) Din novell är grym men ja dom flesta (inklusive mig) är väldigt dåliga på o kommentera :/

2013-03-07 @ 21:38:45 - URL: http://nattstad.se/whitemoon



Avsändare: Hanna

vanilj :)

2013-03-07 @ 22:19:01 - URL: http://novellbl0gg.devote.se



Avsändare: Alicia

Chokoladdee!

2013-03-07 @ 23:34:16 -



Avsändare: mickis.

Sjukt bra kapitel!

Choklad.

2013-03-08 @ 14:27:41 -



Avsändare: Karolina

Choklad ^^

2013-03-08 @ 18:29:28 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback