Published: 2013-03-29 Time: 13:20:00 Filed Under: A dash of love

17 - AMA [Del 2]

PREVIOUS: Awkward, awkward och ännu mer awkward. Att jag, Selena och Justin är på samma gala måste nog vara det mest pinsamma jag har varit med om. Hela världen vet att Justin och Selena har gjort slut och knappt 1 månad senare så ser pressen Justin med mig. Rykten har gått och Usher har försökt ordna allting men eftersom ryktena inte handlar om honom och för att han är Usher så har ingen lyssnat. Så det är jag eller Justin som får lugna ner allting och just nu lutar det jättemycket åt Justin's håll. 
''Hello beautiful!''
 

COSETTE'S PERSPEKTIV:

Jag vänder mig om och ser Ian stå bakom mig med ett stort leende på läpparna, han öppnar sina armar och jag omfamnar honom i en hård kram. Hans doft slår mig i ansiktet, en blandning mellan One Million parfymen och rök. Det är en dålig vana med Ian, att han röker. Han försöker sluta och har förminskat sin rökning per dag. 
Jag släpper honom och tar ett steg åt sidan. På hans sexiga kropp sitter ett par tighta blåsvarta jeans, tight svart t-shirt och en svart skinn jacka över. Han har verkligen käkben och kropp to die for.
''Seeing something you like?'' retas han och blinkar med ena ögat, jag kollar generat ner på mina pumps och drar fingrarna genom håret.
''Jag skämtar bara, kom!'' säger han glatt och sträcker ut sin arm i en krok. Jag ger honom ett glatt leende och krokar hans arm innan han drar bort mig från Usher och Justin. Jag hänger nyfiket med och ser snart inom synhåll att The Vampire Diaries cast står en bit bort och förhoppningsvis väntar på oss.
Jag rättar nervöst till min klänning med min lediga hand och drar ner den över rumpan. 
''Oroa dig inte Cosette, du är vacker!'' 
Jag blir alldeles varm av hans kopplimang och mina kinder hettar till. Ett sexigt mörkt skratt lämnar hans läppar och jag gömmer ansiktet bakom mitt hår. 
''Cosette!'' ropar dem flesta i kör, jag kollar upp och möter både välbekanta och nya ansikten. 
Dem jag väl lärde känna innan idag drar in mig i en kram som jag mer än gärna besvarar. 
Ian's fingrar är flätade med mina genom hela kramkalaset, inte i en sekund släppte han min hand. 
''Så, hur är det?'' frågar Michael coh påbörjar en konversation. Jag rycker glatt på axlarna och kollar mig runt och möter alla nyfikna ögon. Många kändisar jag mycket väl känner igen och några jag inte har en blekaste aning om. 
''Well det är bra, mer än bra!'' skrattar jag och lägger huvudet på sned. En arm slingrar sig runt min midja och jag stelnar till. Jag kollar åt sidan och ser Ian stå bredvid mig, jag slappnar av och fortsätter min korta konversation med Michael.
''Well det var trevligt att träffa dig igen Cosette, ha en bra kväll!'' säger Michael och ger mig en kram. 
Tänk att jag i just denna timmen, sekunden lever min dröm. Jag har min celebrity crush bredvid mig och vi befinner oss i samma rum som tusentals andra kändisar. Det är helt sjukt, eller hur? Tanken att jag snart kommer bli nominerad till såna här galor skrämmer mig, vad ska jag säga när jag får pris? Vad ska jag göra överhuvudtaget? Jag tar ett djupt andetag och sätter mig ner på den tomma stolen mellan Ian och Paul. 
Paul, killen som får alla tjejerna på fall bara genom att ge dem sitt sexiga leende. Har ni aldrig frågat er själva hur man kan vara så mänskligt vacker? Min blick faller på Justin och hans mamma Pattie som står och dansar, mina mungipor åker upp i ett stort leende, jag har alltid varit avundsjuk på Pattie's och Justin's relation. 
Pattie har alltid behandlat mig som sin dotter hon aldrig fick. Justin's blick möter min och jag ger han ett leende som han besvarar. Jennifer Lawrence står på scenen och tar emot sitt pris för årets bästa skådelspelare. 
 
''Kan jag få allas uppmärksamhet?'' frågar en välbekant röst i mikrofonen, jag vänder mig om mot scenen och ser Usher stå där uppe med Justin. Vad jag vet så ska ingen av dem uppträda här ikväll, eller? 
Alla sätter sig framåt i sina säten och tanken slår mig omedelbart, ska Usher och Justin släppa bomben och berätta vem jag är? Jag sjunker allt längre ner i mitt säte och Ian tar ett hårt grepp om min arm och ger mig ett sympatiskt leende. Så alla som vi åt middag med igår visste att Usher skulle berätta allting idag? 
Det här är inte vad jag vill, jag vill inte att folk ska få veta vem jag är genom detta sättet. 
Jag vill inte vara känd för vad Usher gör, jag vill vara känd för mitt eget arbete. För dem sakerna jag lägger ner mitt svett, blod och tid på. 
''Cosette, kom upp lite'' säger Usher och jag skakar hysteriskt på huvudet, aldrig att jag går upp. 
Jag har alltid haft en blyg sida och den kommer deffinitivt fram när det gäller sånt här. 
Ian reser sig upp och drar motvilligt mig upp med sig, han ger mig en hård kram och puttar mig mot scenens trappor. Sluta vara så feg Cosette hörs Eponine's röst i bakhuvudet på mig, jag tar ett djupt andetag och sträcker på mig så jag håller huvudet högt och går fram till killarna. Dem kommer få tillbaka för det här, jag ställer mig som innan, mellan dem och båda lägger en varsin arm runt min midja. Justin böjer sig fram så våra ansikten är några centimeter från varandra.
''Slappna av C'' viskar han och pussar mig på kinden vilket får publiken att bli galna, busvissling och klapp samt skrik hörs från publiken. Jag himlar diskret på ögonen och tar ett hårdare grepp runt Justin's midja. 
Det här är inget rätt tillfälle att skälla ut dem båda, inte vill vi att det ska stå i media. Jo det vill vi men killarna hade blivit enormt sura. Jag menar, vem vill läsa om att få en rejäl utskällning på en gala och inte kunna göra eller säga någonting för att man fortfarande ska se bra ut i tidningarna? Inte Usher och Justin iallafall.
''Det här..-'' börjar Usher och pekar på mig ''..- är min lillasyster Cosette Roos, hennes pappa Desmond och min mamma Jeanette Patton ska gifta sig om en månad'' fortsätter han. Jag hör hur folk drar ett djupt andetag, jag visste från hela början att det här är en dum idé. Eller inte från hela början men sen jag kom upp hit. Publikens tystnad bryter ut till ett enormt jublande och jag spärrar chockat upp ögonen. 
''Well, det där gick bra'' mumlar Justin och jag kniper honom i sidan vilket orsakar att han släpper sitt grepp om mig och tar ett hårdare grepp om min hand.
''Vad i helvete gör du?'' väser han lågt och kollar på mig med förvånad samt nyfiken blick. Den här reaktionen har jag verkligen inte förväntat mig. Jag trodde han skulle släpa ner mig från scenen och ge mig en låg utskällning när ingen kollade på. Jag brister ut i skratt och hans mungipor åker upp i ett leende, han slickar sig runt läpparna och lägger återigen sin arm runt min midja. 
''Tack för er uppmärksamhet och ha en fortsatt trevlig kväll!'' ropar Usher och ännu en gång jublar publiken. 
Usher ger mig ett stort leende, ett leende jag faktiskt aldrig har sett förut och drar ner mig från scenen.
''Killar, ni är körda'' hotar jag och ler falskt mot dem båda. Nu är det min tur att ge tillbaka. 
 
''Cosette, vi måste åka till flygplatsen nu!'' ropar Justin och håller mig i armbågen. Han leder mig ut från denna stora skaran och vi båda hoppar in i hans svarta Range Rover. Varför är det typiskt kändisar att ha just en svart Range Rover? 
''Vart är Usher?'' frågar jag oroligt och kollar mig runt i skåpbilen, tillsammans med oss sitter Justin's livvakter. 
''Han är redan på flygplatsen'' svarar Justin och fortsätter knappa på sin mobil. Min mobil är med Usher och jag har inget annat att sysselsätta mig med, jag suckar högt och sätter mig bekvämare i sätet. 

''Cosette, vi är framme!'' säger Justin och skakar om mig. Det är inte förrens nu jag inser att jag har fallit i en djup sömn på vägen hit. Justin öppnar oförväntat dörren och massa tjej skrik och papparazzi's klickande kameror hörs. Great, jag ser ut som ett nyvaket troll och det finns massvis med paps utanför. 
Jag klistrar på ett trött leende på mina läppar och stiger ut, Justin har redan gått in på flygplatsen och lämnat mig ensam med okänt folk här ute. Justin's två livvakter, Moshe och Kenny, dyker upp vid varsin sida om mig och lyckas få in mig utan några skador. 
''Varför tog det så lång tid för dig att komma in?'' fräser Justin surt och jag lägger mina händer på höfterna.
''Ursäkta? Det var inte jag som bara öppnade bildörren och stack'' fräser jag surt tillbaka. 
''Bråka inte igen!'' stönar Usher och jag vänder mig skrämt om, en stor börda lyfts från mina axlar och jag kramar Usher hårt. 
''Vi måste skynda oss'' mumlar Usher och föser fram mig och Justin genom dem enorma gate'n. 
''Men vart är min kusin Heather och Eponine?'' frågar jag nyfiket och kollar mig runt i den enorma flygplatsen,
''Dem är redan i Rio, iochmed att vi hade en gala att gå på så åkte dem före'' svarar Justin och rättar till sin keps.
 
 

Kommentarer
Avsändare: jessica

typ bästa kapitel ever. omg, meraaaaa!!

fattar inte vad du menar det med en ny karaktär? ska jag skriva om mig själv, hur jag är som person? lol, efterbliven göteborgare.se. men a, jag är typ precis så som du vill att hon ska vara. jag är framåt, driven, positiv. När jag vill någonting så är jag inte rädd för att få det att fungera. Jag är ingen person som sitter hemma åp mitt rum och väntar på att saker ska hända mig. Jag Är full av energi och folk beskriver mig ofta som glädjespridare. Jag har nästan alltid ett leende på läpparna och jag låter ingen tycka ner mig. Jag vågar säga vad jag tycker, och vågar göra saker som kanske inte är alltid är så genomtänkta, och perfekta. jag bryr mig inte om vad andra tycker om mig, så länge jag har mina vänner som älskar mig för den jag är. vet inte hur man brukar säga men "jag är hellre än vänlös loser än att ha vänner som hatar mig bakom ryggen". gud, hur är jag mer. jag är snäll och folk beskriver mig ofta som "go". Jag är rolig, social. go och glad kexchoklad. men det är jag typ. puss

Jag vill lätt spela heather men vill vara megan fox eller vanessa hudgens för dom är typ som snyggaste tjejerna som finns i hela världen. Efter miley Cyrus typ. drömmarna.

2013-03-29 @ 14:33:54 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2013-03-29 @ 15:28:21 -



Avsändare: Celebnovell

Jättebra! :)

2013-03-29 @ 16:07:42 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: janie

Jag har vinrött nästan brunt hår
Jag vågar säga vad jag tycker och vad jag står för.
Jag är inte så lång och jag vågar göra saker som andra inte gör.
Kan vara lite knasig name och skämma ut andra när vi går på stan.
But you know, Do crazy things without being emberrest (stav) cos people don't know you :)

2013-03-29 @ 16:48:58 -



Avsändare: Alice

Jessica Szohr, hon är Vanessa Abrams från Gossip girl. Fortsätt skriv, du är jätte duktig!

2013-03-29 @ 17:00:04 -



Avsändare: Victoria

Älskar din novell! Men det blev lite rörigt ibland. :)

2013-03-29 @ 18:50:42 -



Avsändare: Michelle

Jag gillar det. Jag vill också flörta med Ian :)

2013-03-29 @ 21:30:58 -



Avsändare: Elina

Jag är en (snart) 16 årig tjej som älskar att sjunga och spela gitarr.
Blondin, blå ögd, 176 cm lång.
Vågar säga vad jag tycker och tänker, inte rädd från att säga ifrån eller säga sanningen.
Vill jättegärna vara med i tävlingen!
Grymt bra blogg, läste hela din förra novell på tre dagar! JÄTTEBRA!<3

2013-03-29 @ 22:41:57 - URL: http://mylifeaasellina.devote.se



Avsändare: Cindy

Meraaaa nuuuu!

2013-03-30 @ 22:50:43 -



Avsändare: Fanny

Meeeeeeeer :D ( jag vet inte om jag har kommenterat tidigare)

2013-04-01 @ 14:34:51 -



Avsändare: Liv

awesome kapitel!

2013-04-01 @ 19:53:56 -



Avsändare: Anonym

Jag är ungefär 166cm lång har blåa ögon ochgyllende brunt hår lite under axlarna. Jag älskar fotboll musik(hög musik) choklad glass och är en stor godis råtta. Jag älskar sommaren och hatar vintern. Emh va mer jag är ljushyad :$ har inte klackskor (oftast)hatar vinter dryga personer och att ha fel. Typ så om du vill veta något mer så säg det ;)(

2013-04-01 @ 23:15:41 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback