Published: 2013-03-20 Time: 19:39:18 Filed Under: A dash of love

14 - ALAYLM

PREVIOUS: ''Sen när jag representerar dig för världen och du börjar göra konserter så kommer du även bli nominerad i vissa kategorier så du kommer stöta på dem flera gånger'' säger Usher allvarligt som om det är den mest uppenbara saken i världen. Han har rätt, delvis. Det är kanske inte alltid jag kan gå på dem galorna och det är inte alltid dem är där, man blir inte nominerad till vilken gala som helst precis. 
''Men på ett villkor!'' säger Usher bestämt och håller upp sitt pekfinger mot mig.
''Vadå?'' i den sekunden är jag beredd på att göra verkligen allting.
 
 
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
 
''Lägg upp en bild på instagram Justin!'' ropar Alfredo, jag rycker på axlarna och ger honom min mobil. 
Jag ställer mig i ett hörn med micken och slår ut med armarna samtidigt som jackan åker ner till armvecken.
''Så!'' säger han glatt och ger mig mobilen, jag kollar på fotot och lägger sen ut den på instagram och skriver:
''What's song is next?''
Efter att bilden har laddats upp så går jag direkt ut från appen och låser mobilen, mina fans lyckas alltid distrahera mig med deras roliga kommentarer.
''Justin ut på scen!'' ropar Scooter, på vägen ut så rycker jag till mig en svart hatt och lägger den på huvudet. Visst är jag trött och vill bara lägga mig ner och sova men för mina fans gör jag verkligen allt för att dem ska må bra. Att se ett leende på deras läppar gör mig glad men att veta att jag är orsaken är obeskrivlig.
 
''Riktigt grymt Justin, sista låten är baby sen åker vi hem för kvällen stå ut!'' berömmer Scooter mig, jag nickar mot honom och flashar ett leende. Jag byter snabbt om till ett bar svarta skinny jeans och ett vitt leende. 
Sista låten kvar upprepas hela tiden i huvudet på mig och det gör så att mitt adrenalin pumpar snabbare. 
Jag slänger en snabb blick på mamma och springer sen ut på scenen igen. 
''Who wants to be my baby?'' ropar jag och till svar får jag flera höga skrik. Jag skrattar lite smått och introt till baby börjar. 
 
''Tack så mycket guys, ni är alla amazing och jag älskar er!'' tackar jag fansen innan jag går backstage.
Bakom scenen får jag jättemycket berömmelse om att kvällen har varit rolig och att jag var duktig. 
Någonting som faktiskt glädjer mig jättemycket. Att vara den första unga stjärnan som har haft fem album på topplistan genom historien är något man knappas kan tro på, varit nominerad till över 50 galor och vunnit jättemånga priser, tappade bort räkningen efter 50, allt det här tack vare mina fans. Världen där ute kommer aldrig förstå min kärlek till dem, världen kommer aldrig förstå varför dem betyder för mig. 
Dem har gjort det här möjligt för mig, dem har bevisat att allting som stämplas som omöjligt faktiskt kan hända.
 
COSETTE'S PERSPEKTIV:

''Vad för villkor Usher?'' 
''Du är skyldig mig en tjänst, du får inte protestera eller vägra!''
''DEAL!'' skriker jag och studsar glatt upp och ner, Usher skakar på huvudet och börjar skratta. 
''Du ska med mig till KCA imorgon och efter det så åker vi till Rio De Janeiro'' ler han och jag spärrar upp ögonen, Rio, jag har alltid drömt om att få åka dit. Ligga på stranden och spana in killar hit och dit med abs. 
Jag blir alldeles stum, vad ska man säga till mannen som erbjöd en resa till fucking RIO DE JANEIRO?!
I det här tillfället verkar inte ett 'tack' räcka. Jag blinkar ett par gånger och torkar bort tårarna, visst har jag själv råd att åka till Rio men jag har aldrig fått av pappa, han vill inte skicka iväg mig själv.
''Men pappa då?'' frågar jag efter vad som känns en evighet. 
''Jag pratar med honom, oroa dig inte!'' 
Hur kan en främling såra dig men ändå få dig att känna dig bra? Det här är mer än vad jag har drömt om. 
För Usher är säkert det här ingenting men för mig är det hela världen.
''En sak till innan jag glömmer!'' säger han och knäpper med fingrarna, jag skruvar snabbt ner volymen på tvn och kollar nyfiket men ändå intresserad på honom. 
''Vi ska vara där i 4 veckor och Justin, Jaden, Drake, Eponine och Heather följer med'' 
Mitt leende bleknar snabbt på och jag tvingar mig själv att le igen så Usher inte misstänker något. 
Great, 4 veckor med Justin. Som om denna senaste veckan inte räckte. 
''Heather, min kusin?'' frågar jag glatt och han nickar stort, åh jag har inte träffat henne på ett år! 
Jag känner saknaden av henne krypa fram och jag pressar snabbt ihop läpparna till ett rakt streck. 
 
Jag reser mig upp och börjar gå mot mitt rum men jag vänder mig snabbt om och går tillbaka till Usher.
''När åker vi sa du?'' 
''Imorgon natt, börja packa så du har allting färdigt när chauffören ska hämta våra saker'' 
Utan att yttra ett ord till så vänder jag mig om och går mot mitt rum, vad i helvete ska jag packa ner?
Jag tar fram min vita resväska och lägger den på sängen, det första jag tar ut ur mina lådor är underkläder och bikini. Det är bland det viktigaste.
''PACKA INTE SÅ MYCKET C, VI SKA SHOPPA DÄR OCKSÅ!'' skriker Usher efter mig och jag ropar ett enkelt 'okej' tillbaka. Shorts, mina vans, klänningar, ännu fler shorts, magtröjor, koftor som jag kan använda på kvällen. Några par byxor ifall vädret skulle få för sig att ändras, jeansväst, en puffig tröja, min guldiga klocka, militär jackan.
 
Efter vad som känns 10 år så har jag packat färdigt, jag kollar på min mobilklocka och ser att den är över tolv på natten.
''Oj!'' gäspar jag stort och lägger mig ner helt utmattad på golvet. Fem minuters vila gör verkligen en skillnad, särskilt på oss tjejer. Jag reser mig upp på vingliga ben och lyckas på något sätt få av mig mina kläder så jag står mitt i rummet med underkläder. 
''Ikväll måste jag sova bekvämt så jag är utvilad imorgon..'' mumlar jag för mig själv och tar av mig bhn. 
Att sova topless är faktiskt en av dem bästa sakerna, man sover så bekvämt då. Man blir varken varm eller svettas. Jag kryper ner under mitt täcke och bestämmer mig för att städa allting imorgon. KCA, en gala jag alltid har velat besöka. Eller jag har faktiskt velat besöka vartenda gala som hålls. 
''Tack för allting Usher'' mumlar jag ännu en gång för mig själv innan jag faller i en djup dvala.

Vad tycker ni om att Justin ska följa med till Rio?
btw, Rio de Janeiro ligger i brasilien. Har inte varit där men vill jättegärna dit! :)

En random fråga: Vilken är er favorit musikvideo av Justin om ni måste välja? :)

Kommentarer
Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2013-03-20 @ 20:44:24 -



Avsändare: Hanna

Somebody To Love eller ALAYLM. :)

2013-03-20 @ 22:00:20 - URL: http://novellbl0gg.devote.se



Avsändare: Cindy

Meeeeeeeer nuuu!

Svar: jag tror det är BAAB

2013-03-20 @ 22:56:58 -



Avsändare: Liv

Awesome kapitel!!

2013-03-21 @ 08:30:36 -



Avsändare: Celebnovell

Jättebra - är helt kär i den andra kollaget - vet inte varför! =P
Åh vill också åka till Rio, carniva, stränder, vädret. ♥
Min favorit är ALAYLM definitivt.

2013-03-21 @ 18:06:02 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: Sofia

Skiit braa!! Min favorit video är nog....AS LONG AS YOU LOVE ME!!:D

2013-03-21 @ 21:35:07 - URL: http://biebercrew.blogg.se



Avsändare: Felicia

Fattar inte hur du kan komma på allt! Skitbra äru iaf! MEEER! we like it we like it

U SMILE :)

2013-03-22 @ 16:17:49 -



Avsändare: Michelle

Jag gillar det :) Min favorit musikvideo med Justin är As Long As You Love Me

2013-03-22 @ 20:56:09 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback