Published: 2013-03-17 Time: 21:21:00 Filed Under: A dash of love

13 - U serious?

PREVIOUS: ''gjort'' mumlar Justin och hugger in på ännu två pannkakor. Jag äter upp det sista av mina pannkakor och reser mig upp sen. Jag lägger ner min tallrik och bestick i diskhon och puttar in min stol och börjar bege mig mot ytterdörren. 
''Vart ska du?'' ropar Usher efter mig.
''Ut!'' 
 
 
COSETTE'S PERSPEKTIV:

Jag parkerar utanför Eponine's hus och mina andetag blir snabbare, jag känner att ångern stiger inom mig och innan jag startar bilen och kör iväg så stiger jag ut ur bilen. Jag har kommit så här långt, jag tänker inte vända mig om och köra iväg.
''Sluta va så feg Cosette..'' mumlar jag för mig själv och går upp för hennes stentrappa.
Jag plingar snabbt på dörren och väntar otåligt på att hon ska öppna, knappt några sekunder senare öppnas dörren och framför mig står Eponine med ett leende.
''Hej!'' säger hon och går åt sidan så jag kan komma in, jag ger henne ett stelt leende och går in. 
På sättet jag beter mig så kan man tro att det är första gången jag är hemma hos Eponine, jag går in i hennes kök och sätter mig på deras höga barstol. Hon sätter sig framför mig och väntar tålamodigt på att jag ska börja prata. Jag snurrar nervöst på min stol, varför är jag så nervös egentligen? Det är bara Eponine, hon har sett mig galen och helt tappad flera gånger.
''Eh, förlåt för att jag reagerade här om dagen..'' mumlar jag och kollar ner på mina tights och börjar leka med hålet. 
''No no no, det är inte du som ska be om ursäkt. Det är jag, förlåt för att jag inte berättade det'' säger hon och går fram till mig, jag slår mina armar runt hennes hals och kramar henne hårt.
Gud vad jag har saknat henne, dessa 3 dagarna har varit jobbiga, ingen Eponine som jag kan prata ut med. Eponine besvarar min kram och drar ner mig från stolen, som vanligt avbryts vi av att en av våra mobiler börjar ringa. Är vi verkligen så populära att vi knappt får göra något i 3 sekunder innan någon avbryter.
''Det är din mobil Cosette'' flinar Eponine och vickar retsamt på sina ögonbryn, jag himlar med ögonen och tar ut mobilen från skinnjackan och ser Justin's namn på displayen.
''Ja?'' frågar jag lite smått irriterat vilket inte var meningen. 
''Ringer jag i dåligt tillfälle?''
''Nej, det är bara jag som lät mer irriterad än vad jag egentligen är..'' flinar jag och skriver 'Justin' i luften till Eponine, hon spärrar upp sina vackra blåa ögon och kollar på mig som ett litet barn på julafton som precis har öppnat sin present och fått det hon länge har önskat sig. 
''Sååå, hur går det mellan Pennie och dig''
''Fintfint vi blev nyss vänner igen, du särar inte på oss så lätt vettu!'' 
''Vad menar du?'' han lät inte alls som den glada Justin längre, jag smäller handen för munnen och spärrar upp ögonen. Varför säger jag alltid saker som får folk att reagera på ett sätt jag inte vill att dem ska reagera?
''Eh, ingenting..'' Bra jobbat Cosette, verkligen! Justin på andra sidan telefonen blir tyst och allt som hörs är hans andetag.
''Justin..'' mumlar jag och suckar, varför.kan.jag.aldrig.kontrollera.min.jävla.käft.?. 
''Det är okej, men vi ses!'' jag hinner inte svara tillbaka innan dem ljusa tonerna hörs, jag lägger surt på och slänger mobilen på bordet. Justin vet att jag hatar när någon lägger på mitt upp i ansiktet på mig men ändå så gör han det. 
''Han blev sur..'' mumlar jag och damp ner på trästolen, Eponine lägger fram Ben&Jerrys glass till mig och jag ger henne ett tacksamt leende. Precis vad jag behöver just nu, så fort jag har fått en sked så hugger jag in.
''Vänta lite!'' säger hon och lägger en jordgubb i kanten på mitt glasspaket och lyfter sen sin mobil.
''Jag måste instagramma!'' förklarar hon och jag börjar småskratta.
''Du är besatt'' 
Hon skakar stolt på huvudet och tvingar mig att le och hålla upp min glass så hon kan ta ett foto. 
Enligt Eponine så måste man minst varje dag lägga upp ett foto och berätta vad man gör, har instagram blivit något facebook liknande nu eller? 
 
Efter att ha tråkat hemma hos Eponine i ett par timmar så beger jag mig hemåt.
''Det är skola imorgon, skjut mig!'' gnäller jag och slänger mig på soffan, Usher börjar skratta och jag kan inte låta bli att slänga en kudde på honom.
''Skratta inte gamling!'' muttrar jag och låtsas blir sur, som dum som Usher är så går han på det.
''Blev du seriöst sur?'' frågar han och jag skakar på huvudet och spricker upp i ett leende, jag blir inte sur för en sån liten sak. Han besvarar mitt leende och lutar sig tillbaka i den lilla fotöljen och börjar zippa mellan kanalerna.
''VAMPIRE DIARIES!'' skriker jag glatt och sätter mig omedelbart upp. Usher rycker till för mitt plötsliga skrik och för att jävlas med mig så zippar han vidare. Jag hoppar på honom och rycker fjärrkontrollen ur hans händer innan jag sätter mig på min plats och bläddrar tillbaka till programet.
''Ian och Paul är så jävla snygga!'' säger jag och lägger händerna för kinderna, säger någon kotte emot att dem inte är det så borde personen gå och checka sina ögon en extra gång, vem vet hen kanske behöver glasögon.
''Vill du träffa dem?'' frågar Usher plötsligt och jag möter chockat hans blick
''Seriöst?'' frågar jag och glömmer allt runt omkring mig för en sekund, jag hade precis gjort vad som helst för att träffa dem. 
''Du kan följa med mig till American Music Award, dem brukar alltid vara på galorna'' 
Jag spärrar upp mina ögon och nickar hysteriskt på huvudet, fuck yeah, ibland är det ändå rätt så bra att Usher blev min bror, hade det varit någon annan så hade den personen kanske inte kunnat fixa det.
''Du är verkligen jättebäst om jag får träffa dem!'' 
''Lugn tjejen, du ska!'' flinar Usher och blinkar med ena ögat, mina kinder blir tomatröda och jag blickar snabbt ner på kudden som ligger i mitt knä. Mitt hjärta har sedan 2009 tillhört dessa två unga sexiga männen, bara sådär så fångade dem mitt hjärta.
''Sen när jag representerar dig för världen och du börjar göra konserter så kommer du även bli nominerad i vissa kategorier så du kommer stöta på dem flera gånger'' säger Usher allvarligt som om det är den mest uppenbara saken i världen. Han har rätt, delvis. Det är kanske inte alltid jag kan gå på dem galorna och det är inte alltid dem är där, man blir inte nominerad till vilken gala som helst precis. 
''Men på ett villkor!'' säger Usher bestämt och håller upp sitt pekfinger mot mig.
''Vadå?'' i den sekunden är jag beredd på att göra verkligen allting.

Ett kort andra kapitel för att en av mina läsare bad mig :')
Jag är fortfarande nybörjare på Gimp så förvänta inte er värsta proffsbilderna ;)

En random fråga: Vad tyckte ni om Jelena när dem var tillsammans?

Kommentarer
Avsändare: Anonym

Jag vet inte riktigt.. Vad finns det att "tycka" egentligen..?

2013-03-17 @ 21:56:02 -



Avsändare: anne

Är du också ett fan av the vampire diaries? ;)
Bästa novellbloggen!!!
Måste bara fråga, Haliey Redbird vilken bokserie fick du namnet ifrån? :)

2013-03-17 @ 22:00:30 -



Avsändare: anne

Är du också ett fan av the vampire diaries? ;)
Bästa novellbloggen!!!
Måste bara fråga, Haliey Redbird vilken bokserie fick du namnet ifrån? :)

Svar: Ja det är jag! :)
House of night serien :)
None None

2013-03-17 @ 22:00:54 -



Avsändare: Anonym

ASSSSÅ MER. kan inte vänta till nästa kapitlet.

2013-03-17 @ 22:30:13 -



Avsändare: Linnea

Tyckte dom var söta tillsammans , men har aldrig tyckt om Selena faktiskt...

2013-03-17 @ 23:50:32 -



Avsändare: Anonym

skriv meeer!
gillar inte Jelena speciellt mycket.

2013-03-18 @ 12:51:40 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2013-03-18 @ 16:18:54 -



Avsändare: Celebnovell

Bilderna blir jättebra! :)
Usher kommer säkert säkrt säga "Du ska be förlåt till Justin." eller "Du och Justins ska bli vänner." :P
Jättebra. ♥

2013-03-18 @ 16:31:50 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: Felicia

SUPERBRA! meeeeeer!

2013-03-18 @ 18:01:56 -



Avsändare: Fanny

Meeeeeer :D

2013-03-18 @ 22:14:22 -



Avsändare: Anonym

Bra:) jag tyckte dom va gulliga men gilla inte
Selena för hon va så blyg och Justin gjorde allt för henne
Hon va inte tacksam typ....

2013-03-19 @ 06:41:58 -



Avsändare: Michelle

Jag gillar det. Jag tycker Jelena var söta men efter dom har gjort slut så har Selena varit elakt mot Justin :(

2013-03-19 @ 16:39:40 -



Avsändare: bbieberstory

Länkbyte? (: Det är bara lämna en kommentar på min blogg då så fixar vi det.

kram.

2013-03-19 @ 16:59:52 - URL: http://bbieberstory.blogg.se



Avsändare: Sofia

Hihi!!:D Tycker att Jelena var skiit söta tsm!;)<3

2013-03-19 @ 21:12:55 - URL: http://biebercrew.blogg.se



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback