Published: 2013-03-14 Time: 15:45:17 Filed Under: A dash of love

11 - stubborn

PREVIOUS: Efter att pappa och Usher har sprungit fram och tillbaka mellan studion och hem så har jag äntligen skrivit på några papper och har nu ett skivkontrakt. Det känns så overkligt men så småningom börjar jag inse att det faktiskt håller på att hända. Världen kommer äntligen få veta vem jag är, inte som den ''framgångsrika Desmond's dotter'' utan som en artist, precis vad jag alltid har velat. Min dröm kommer äntligen slå igenom och pressen, den kommer jag kunna hantera med pappa vid min sida. Dreams do come true, you just gotta believe.
 
 
JUSTIN'S PERSPEKTIV:

''Usher vi behöver snacka'' säger jag såfort Usher plockar upp sin mobil.
''Hey lilbro, okej kom över!'' säger han glatt och lägger på. Jag tar bilnycklarna i handen och går ut från mormors hus, jag sneglar mot Eponine's fönster och ser att hon står där och blickar ut över staden, jag vinkar och ger henne ett leende som hon glatt besvarar. Jag hoppar in i Range Rovern och börjar köra mot Cosette's hus, Usher och hans mamma har ju flyttat in dit. Under hela färden funderar jag på hur jag ska berätta för Usher vad som hände häromdagen, jag känner efter i fickan och känner att jag har Cosette's falska ID - kort i fickan. 
Jag gör inte det här för att vara taskig, jag bryr mig om Cosette. Mer än vad hon någonsin kommer veta.

''Aye bro!'' säger jag och gör mitt och Usher's typiska handshake. 
''Sätt dig bro'' Jag ger honom ett leende och sätter mig ner på dem svarta skinnsofforna.
''Är Desmond hemma?'' frågar jag, Usher skakar på huvudet och kollar frågandes på mig. Jag slickar mig runt läpparna och tar ett djupt andetag innan jag plockar fram det falska id-kortet.
''Hittade Cosette otroligt full på en bar häromdagen, hon har ett falskt ID-kort som hon använder'' säger jag och visar honom kortet. Usher rynkar pannan och tittar på det. Han är förvånad, mer än förvånad men det hade jag också varit. Pressen kommer skriva jättemycket om Usher och hans nya familj nu i början och då vill han självklart inte att något som har med familjen att göra ska läcka ut eller att massa rykten ska gå.
''Hur hittade du detta?'' 
''Bartendern ringde mig och jag körde direkt dit och tog kortet och släpade även Cosette med mig'' 
Usher nickar förstående på huvudet och drar handen genom hans megakorta krulliga hår. 
''Vill inte göra en big deal av det men jag trodde du ville veta iochmed att ni typ snart är syskon'' mumlar jag och kollar ner på mina skor. Jag vill absolut inte förstöra Usher's relation med Cosette.
''Du gör rätt i att berätta för mig, jag ska prata med Cosette. Vi har nyligen skrivit på ett kontrakt och då vill jag inte att detta eller något annat ska komma ut..'' 
Jag spärrar upp mina ögon, har Cosette fått ett kontrakt? Jag har alltid misstänkt att hon en dag kommer bli en stjärna. Med den magiska rösten hon har så kommer Cosette komma långt. 
''Härligt bro!'' skrattar jag och klappar honom på axeln.
''Hon sjöng för mig igår i deras lilla studio, hon är helgrym!'' säger Usher glatt, han pratar om Cosette som om det var diamanter han har hittat och det har han, på sätt och vis.
''Får jag höra?'' 
Usher nickar och reser sig upp, jag följer efter honom ut i deras lilla studio som jag mycket väl känner igen. 
Här jag och Cosette många gånger har spenderat flera timmar. Usher trycker lite här och där och snart börjar introt till Cosette's låt spelas.
 
''Helt grymt!'' säger jag överraskat, det lät faktiskt inte dåligt alls. Jag ser fram emot att höra fler av hennes låtar. Jag ler för mig själv och spelar om låten igen, igen och igen. 
''Hon har inte skrivit hela än, men det här är helt grymt!'' skrattar Usher, man ser verkligen hur glad han är. 
''Usher, jag är hemma!'' hör man Cosette's välbekanta röst skrika från hallen, jag kollar på Usher och biter mig i läppen. Han vet vad som har hänt mellan mig och Cosette men vill inte lägga sig i.
''Chill bro!'' säger han och ger mig ett stort leende, jag nickar och slappnar sen av. Hon kommer inte gilla mitt närvarande men jag är faktiskt här för att hänga med Usher.
''Här inne!''
''Eh, hej?'' säger hon osäkert och jag känner att hennes blick bränner mig i nacken. Jag vänder mig om och klistrar på ett leende.
''Hej'' säger jag och Usher i kör.
''Tänkte att vi skulle jobba idag Cosette'' 
Hon nickar och ger mig en sista blick innan hon går in i det lilla musikrummet och ställer sig framför mikrofonen. ''Har du kommit på en fortsättning?'' 
''Ja'' säger hon glatt och Usher gör tummen upp, det glädjer mig att de kommer överrens. Vanligtvis så har Cosette svårt att komma överrens med folk men när hon väl gör det så är hon helt amazing. 
''Låt mig höra!''
Man kan verkligen höra glädjen i Usher's röst, ännu en gång börjar introt till hennes låt spelas. 
 
''I’m gonna keep my head up, brush it off. It’s time I feel pretty all over again.
Whatever the cost, I’ll take a loss yeah, it’s time that I get back to me
Tears won’t last forever, life only gets better.
When the world lets me down, I’ll paint a smile on, paint a smile on
Break my heartit won’t matter, I’ll piece it back together
When the world lets me down, I’ll paint a smile on, paint a smile on..''

''Det är ju grymt!'' säger Usher när hon har slutat sjunga och vi båda klappar händerna. 
Det är faktiskt helt amazing, hennes röst passar in på låten och texten kan jättemånga tjejer relatera till. 
''Det är jättebra!'' berömmer jag henne när hon kommer tillbaka, hon ger mig ett tacksamt leende. 
Det är verkligen jättelänge sen jag såg henne så glad, hennes glädje speglar sig i hennes ögon och kroppspråk. 
''Kan inte ni två göra en låt tillsammans?'' frågar Usher och pekar på oss två, jag rycker på axlarna och kollar på Coette. Jag skulle mer än gärna göra en låt med Cosette.
''Kan inte du sjunga en av dina låtar Justin?'' 
Jag kollar osäkert på Usher, hade Cosette verkligen frågat mig om jag ville sjunga? Jag rycker på axlarna och ger henne ett leende.
''Jo det kan jag'' säger jag och går in i rummet. Introt till min nyaste låt, Nothing Like Us, börjar spelas.
 
Tumblr_mjlevk1ker1rd0iqxo1_500_large
 
''Lately I've been thinkin', thinkin' bout what we had, 
I know it was hard, It was all that we knew, yeah.
Have you been drinkin,' to take all the pain away?
I wish that I could give you what you deserve...''
'Cause nothing can ever, ever replace you.
Nothing can make me feel like you do, yeah.
You know there's no one, I can relate to.
And know we won't find a love that's so true...''
 
När jag skrev den här låten så tänkte hag på både Selena och Cosette, jag och Selena har nyligen gjort slut och jag älskade henne, verkligen. Det jag och Cosette hade kommer inte tillbaks och om det gör det så kommer vi aldrig vara så nära som vi var. 
''Åh, den är så fin!'' säger hon med mjuk röst när jag har kommit tillbaka, jag ser hennes tårar i ögonen men väljer att inte kommentera det. Jag kramar henne hårt och tittar sen på Usher. Bara han och crewet vet meningen med låten, den riktiga meningen. Medans mina fans och resten av världen tror att det bara handlar om Selena. 
''Jag är hungrig..'' säger Cosette helt plötsligt, jag och Usher brister ut i skratt och jag tittar på henne med glädje i blicken.
''Ska vi gå och äta på Taco Bell?'' frågar jag och hon spärrar glatt upp ögonen.
''JA! Det var verkligen jättelänge sen jag åt där!'' 
Vi vänder oss om och jag lägger min arm runt Cosette's axlar.
''Ska du med Usher?'' frågar jag och tittar bak, han skakar på huvudet och blinkar med ena ögat och viftar sen med handen att vi ska gå. Jag ger honom ett flin och fortsätter ut genom dörren med Cosette. 
 
''Det här är utsökt!'' säger jag och pekar på min mat med gaffeln, Cosette nickar instämmande och vi båda stönar åt hur god maten är. 
''Nu är jag mätt!'' säger hon och torkar munnen med en servett och slänger den sen i sin tallrik. 
Jag nickar och ger henne ett stort leende och upprepar hennes rörelser. Vi båda lutar oss belåtet bak och mina ögon rullar bak i mitt huvud.
''Justin sov inte!'' flinar hon och sparkar mig skämtsamt på smalbenen. 
''You know there's no one, I can relate to..'' småsjunger jag och kollar henne rakt in i ögonen, hennes leende försvinner och hon kollar ner på sin tallrik. Jag suckar lågt och möter kyparens blick och kallar hit honom.
''Notan tack!'' säger jag och ler lite smått. Han besvarar mitt leende och försvinner sen och kommer snart tillbaka med notan i handen.
''Ta ner din plånbok'' säger jag till Cosette, hon skakar på huvudet och rycker åt sig notan.
''För gudsskull Justin, du är inte den enda här som kan betala'' muttrar hon och kollar på summan. 
''Cosette ge mig notan nu!'' väser jag lågt och räcker ut handen, hon skakar på huvudet. 
Den här tjejen kan vara lika envis som en sten men det här tillfället är helt fel. 
''Ge.Mig.Den.Nu'' väser jag med sammanbitna tänder.
''Vi delar'' fortfarande lika bestämt lägger hon fram halva summan på bordet. Jag suckar högt och betalar resten. 
 
''Varför kunde inte jag betalat notan?!'' skriker jag såfort vi har kommit över tröskeln.
''Du behöver inte alltid betala allting Justin!'' 
''Det har jag inte ens gjort, det är för fucking's sake första gången jag går ut med dig!''
Vi båda är illröda i ansiktet och våra brötskorg lyfts tungt upp och ner. Att stå och skrika på varandra mitt i hallen är kanske inte en sån bra idé men hon behöver verkligen sluta vara så envis. 
''Vad är det som händer?'' frågar Usher som har kommit ut från sitt sovrum.
''Han lät mig inte betala notan, skrek i resturangen och skapade kaos!''
''JAG? Det var ju du som va så fucking envis!'' 
''Okej det räcker nu!'' skriker Usher och överröstar oss, Cosette himlar med ögonen och försvinner ner för korridoren. Dagen jag trodde skulle sluta bra slutar i en ren katasrof och har förvärrat allting mellan mig och henne.

Vad tycker ni om bråket?
GLÖM INTE GILLA FACEBOOK SIDAN!
Det gör ni HÄR

En random fråga: Ska ni gå till Believe tour? Isåfall, när? :)
 
ETT STORT TACK TILL PETRONELLA SOM HAR GJORT DESIGEN!
HENNES BLOGG KOMMER NI TILL HÄR

Kommentarer
Avsändare: Michelle

Jag gillar det men som man säger kärlek börjar alltid med bråk.

2013-03-15 @ 15:49:33 -



Avsändare: Felicia

Spännanade, MEEEER.
Känns som jag kollar om du skrivit mer varannan timme, haha, desperat :')

Skulle ha gått men det fuckade ur när vi skulle betala. Jag & syrran satt & grina hur länge som helst, blev så jäkla förbannad

2013-03-15 @ 16:12:20 -



Avsändare: Emina

22/4 - Du då? :)

2013-03-16 @ 15:54:11 - URL: http://jbieberstoryyy.blogg.se



Avsändare: Cindy

HAHHA det bråket var roligt xP sjukt bra! Mera nununu!

Ja, jag ska den 20:e i Danmark :)

2013-03-17 @ 01:00:15 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback