Published: 2013-03-13 Time: 18:39:00 Filed Under: A dash of love

10 - Paint a smile

PREVIOUS: Mamma stryker mig över kinden och ger mig ett varmt leende innan hon går in med påsen hon har i handen.
''Behöver du hjälp med någonting?'' 
''Nej, gå du och fortsätt kolla på filmen!''
Jag himlar med ögonen och går in till Eponine som har playat filmen, att fråga mamma ifall hon behövde hjälp med något var min flykt från den sorgliga filmen. Jag sätter mig ner vid Eponine's fötter och hon lägger dem omedelbart i mitt knä. 
 
Tumblr_m7cjdewcvj1rnpxc5o1_500_large

COSETTE'S PERSPEKTIV:

''Cosette skärp dig, kom ut nu!'' ropar pappa otåligt utanför min dörr, jag reser mig trött upp och låser upp dörren men öppnar den inte. Jag går tillbaka till min säng och lägger mig ner så jag har min ryggtavla mot pappa.
Dörren öppnas försiktigt och ett par steg in till rummet hörs. Jag blundar och tar ett djupt andetag och öppnar sen ögonen och stirrar rakt in i min vita vägg.
''Cosette..'' mumlar pappa och sätter sig ner på min sängkant. Jag kramar min kudde hårdare och försöker hålla tårarna inne.
''Ingenting kommer förändras förutom att Usher och hans mamma kommer bo här'' fortätter han och pussar mig på huvudet. Jag sätter mig upp på sängen och lutar ryggen mot sänggaveln och drar upp knäna till hakan. 
''Ge det en chans..'' säger pappa och lägger sin hand över min och kramar den hårt.
Jag ger honom ett leende, jag kan väl försöka för pappas skull. Jag nickar och ger honom ett stelt leende.
''Visste att du skulle förstå, kom nu så äter vi'' säger pappa glatt och drar upp mig från sängen. 
Även fast hela min kropp och hjärna skriker åt mig att jag ska gå tillbaka till sängen så fortsätter jag motvilligt med pappa ut till köket där min blivande familj satt. Jag slår mig ner på den tomma stolen bredvid Usher och kollar ner på min tomma tallrik.
''Nu när hela familjen är samlad så kan vi börja äta!'' säger pappa glatt och sätter sig vid bordets ände. 
Framför honom, på andra änden, sitter kvinnan som ska bli min styvmamma.
''Så, har ni planerat ert bröllop?'' frågar Usher glatt och jag sätter ner gaffeln på bordet och tar en stor klunk av mitt vatten. Pappa sneglar på mig och skakar sen på huvudet.
''Nej inte än, Cosette du och Eponine kanske kan hjälpa mig planera lite?'' frågar Patton. 
Jag spärrar upp ögonen och tittar på pappa med en hjälp-blick, aldrig att jag tänker planera hennes bröllop. 
''Ehmn...-''
''Efter maten, ska vi ut och spela lite tennis Cosette?'' frågar pappa och byter samtalsämne helt och hållet, jag ger honom ett leende som tack och nickar sen.
''Det kan vi väl!'' 
På baksidan av vår trädgård så har vi en stor tennis plan samt en löpbana. Där brukar jag oftast träna när jag är för lat för att gå till ett gym eller någonstans. Jag äter upp det sista på min tallrik och reser mig sen och lägger både mina bestick och tallrik i vasken. Ska Patton bli pappas fru så får hon minsann diska och visa vad hon går för. 
''Jag går ut så länge'' säger jag och pussar pappa på huvudet och tar sen bakvägen ut till tennisplanen.
 
''Är du redo att bli utägd?!'' ropar pappa och springer mot mig, jag har värmt upp och studsat lite med bollarna här och där. Jag börjar skratta och skakar på huvudet.
''Nu kör vi på riktigt pappa, du får inte förlora med mening för att du tycker det är synd om mig''
''Haha okej!''
 
Gif-part2_large
 
''JAG VANN!'' skriker jag glatt och hoppar upp och ner på planen samtidigt som jag skrattar. 
''Du fuskade!'' skämtar pappa och puttar mig på skoj, jag skakar på huvudet och himlar med ögonen.
''Kom så går vi in!'' Pappa lägger sin arm runt mina axlar och tillsammans går vi in i huset. 
''Sjunger du fortfarande Cosette?'' frågar pappa och jag skakar på huvudet, jag har inte sjungt på ungefär ett halv år. 
''Men Cosette, du har en magisk röst precis som din mamma hade!''
''Kan du sjunga Cosette?'' frågar Usher förvånat som tydligen har hört min och pappas konversation. 
Jag rycker på axlarna och skakar sen på huvudet, inte längre tror jag inte.
''Kan du visst!''
''Kan jag få höra?'' 
Jag suckar och börjar gå mot vår lilla studio som pappa har byggt, där jag spenderade nästan hela min barndom. Innan jag går in i det lilla rummet så startar jag allting med hjälp av knappen som slår på strömmen. Jag lägger hörlurarna över öronen och introt till min senaste halvskrivna låt 'Paint A Smile' börjar.
 
''Like a car chase, on the highway. We were going nowhere real fast,
 I let your tear my heart out, I wear it on my sleeve now,
 I thought I’d never take my foot off the gas. 
You made me smear my makeup, nothing but dried black mascara, I’m letting it go…''
 
''Tears won’t last forever, life only gets better. 
When the world lets me down, I’ll paint a smile on, paint a smile on. 
Break my heart it won’t matter, I’ll piece it back together. 
When the world lets me down, I’ll paint a smile on,
paint a smile on, I’ll paint a smile on, paint a smile on''
 
''I’ll forgive you but I’ll never kiss you, you’ll miss my strawberry lipstick. 
Yeah, I hope it hits you just like a missile, promise you’ll never find a better chick''
 
Melodin fortsätter men jag slutar sjunga, jag har inte kommit på något mer och det jag har skrivit tycker jag om. Det handlar om mitt liv, allting som har hänt dem senaste åren. Justin, mamma, Eponine och även pappas omgifte. Usher stänger av musiken och Patton, pappa och Usher börja klappa händerna och de ler stort. 
Jag besvarar deras leenden och tar av mig hörlurarna och går ut till dem. Pappa ger mig en stor bamsekram och Patton kollar på mig med kärlek som om jag vore hennes riktiga dotter, det kommer trots allt inte vara så dåligt att bo med dem. 
''Det är ju helt grymt!'' utbrister Usher och ger mig en kram. Jag besvarar hans kram och tackar, visst blir man lite generad när en artist som har varit med i musikbranschen i 18 år säger att du är grym. 
''Har du inget kontrakt?'' 
Jag skakar på huvudet.
''Det måste vi fixa eller vad säger du Desmond?''
''Hell Yeah!''

Efter att pappa och Usher har sprungit fram och tillbaka mellan studion och hem så har jag äntligen skrivit på några papper och har nu ett skivkontrakt. Det känns så overkligt men så småningom börjar jag inse att det faktiskt håller på att hända. Världen kommer äntligen få veta vem jag är, inte som den ''framgångsrika Desmond's dotter'' utan som en artist, precis vad jag alltid har velat. Min dröm kommer äntligen slå igenom och pressen, den kommer jag kunna hantera med pappa vid min sida. Dreams do come true, you just gotta believe.

Vad tycker ni om att Cosette har fått ett kontrakt? (a)
Sen jag började denna novellen så har jag tappat läsare men jag hoppas att jag typ ''plockar'' upp dem igen under denna novellen :)

En random fråga: Hur länge har ni varit en belieber & hur började de? :)

Kommentarer
Avsändare: Sanna

Aldrig varit Belieber och kommer aldrig bli. Jag gillar inte Justin överhuvudtaget.

Svar: Jaha okej :)
None None

2013-03-13 @ 19:47:48 - URL: http://nattstad.se/whitemoon



Avsändare: Liv F

Detta kapitlet var inte så bra."..

2013-03-13 @ 19:56:52 -



Avsändare: Anonym

OMGGGGGG, SKIT SNYGG HEADER!!!!!!!!!!!!!

2013-03-13 @ 19:58:46 -



Avsändare: Karolina

Jättekul att hon fått ett kontrakt! :))

Jag började lyssna på justin år 2010 och tyckte att han var bra, sen antar jag att jag föll för grupptrycket och började att ogilla honom. fast innerst inne visste jag att jag gillade honom men jag vågade inte berätta. men i början av 2012 blev jag en belieber. minns faktiskt inte riktigt varför men det är ett beslut jag aldrig kommer glömma. folk kan säga vad dom vill nu för det kommer inte rubba mig, once a belieber always a belieber!<33

2013-03-13 @ 20:02:48 -



Avsändare: Karolina

ett beslut jag aldrig kommer ångra menade jag ^^

2013-03-13 @ 20:03:55 -



Avsändare: Hanna :)

Omkring 2009.
Min bästa kompis, hennes storasyster och jag satt och kollade på baby, never let you go, one time, one less lonely girl och dom videorna och fangirlade så mycket.. :')

2013-03-13 @ 20:11:44 - URL: http://www.novellbl0g.devote.se



Avsändare: Anonym

Har varit en belieber sen one time. Men lyssnade på hans covers innan han blev känd, så de tär lite coolt faktiskt. Men aa, blev ett fan av han vid one time och sedan har det bara fortsatt. det går typ i perioder, men jag kommer aldrig svika honom. är så stolt över justin så ord räcker inte till.

2013-03-13 @ 21:08:55 -



Avsändare: Fanny

Vet inte riktigt hur länge men jag blev en Belieber efter att jag sett Never Say Never med en kompis hos henne. Innan det sp lyssnade jag alltid på baby för att jag trodde att det car den ända hab gjort även fast han gjort fler då :D meeeeeeeeeeeeer :D

2013-03-13 @ 22:35:43 -



Avsändare: Anonym

braaa! mer :)
sen 2009, men minns inte hur der började :/

2013-03-13 @ 22:51:54 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra ! <3

2013-03-14 @ 13:45:23 - URL: http://Http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Emelie

Jätte bra ! <3

2013-03-14 @ 13:45:56 - URL: http://Http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Felicia

SUUUPERBRA, älskar den, du är så jäkla bra på att skriva!

Såg honom på mtv & kände igen honom jätte väl & tyckte jag sett honom fler gånger innan. Jag frågade min syrra vem han var men hon sa att hon inte visste. Tillslut kunde jag verkligen inte släppa det & var tvungen att kolla upp de. Antar att de var då det "började", har inte släppt honom en sekund efter det.

2013-03-15 @ 16:02:34 -



Avsändare: Felicia

SUUUPERBRA, älskar den, du är så jäkla bra på att skriva!

Såg honom på mtv & kände igen honom jätte väl & tyckte jag sett honom fler gånger innan. Jag frågade min syrra vem han var men hon sa att hon inte visste. Tillslut kunde jag verkligen inte släppa det & var tvungen att kolla upp de. Antar att de var då det "började", har inte släppt honom en sekund efter det.

2013-03-15 @ 16:03:42 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback