Published: 2013-06-10 Time: 22:27:00 Filed Under: A dash of love

44 - Am I that easy?

PREVIOUS: ''Hej Butsy!'' ler jag och kramar Ryan också. Vi har alltid kallat Ryan för Butsy och det är inget vi har tänkt ändra. Jag har växt upp med dessa tre killarna och att den ena barndomsvännen nu är min pojkvän låter som en dröm. Allt det här känns som en enda stor dröm. 
''Kom killar, ni har mycket att ta igen!'' flinar Justin och börjar gå mot bilen. Killarna springer ifatt honom och ensam står jag kvar med Kenny och Moshe som har tagit Ryan's och Chaz' väskor. 
''Gå du Cosette, det är okej'' flinar Kenny och Moshe brister ut i skratt.
''Sluta, det är inte alls kul!'' gnäller jag och börjar med skratta. Kenny puttar nätt på mig och jag börjar trött gå mot bilen. Det har varit en lång dag och den kommer bli ännu längre med killarna hemma plus konserten ikväll.
 
 
 
Cosette's perspektiv:

Sen killarna kom hem, vilket var för en timme sedan så har dem inte släppt tv:n med blicken.
De har skrikit och hoppat rundor som tre åringar på grund av ett spel de kallar fifa.
Under hela vägen hem har Kenny och Moshe gett mig retliga blickar som på sätt och vis nästan gjort narr av mig
Jag har suttit på soffan en bit bort och kollat på. Inga som helst planer på att fråga om jag med fick spela.
Jag suckar lågt för mig själv och börjar leka med min mobil. Mycket väl visste jag att det är så här det kommer vara när killarna är här, min existens bara försvinner plötsligt och allt handlar om party, tjejer och fifa.
Min mobil börjar ringa och Justin vrider snabbt på huvudet och möter min blick. Jag glider med fingret över skärmen och svarar.
''Hej!''
''Vi måste snacka!'' hörs Shaggy's välbekanta röst från andra sidan.
Minnena kommer tillbaka och hugger mig som en kniv i ryggen, det är nu det gäller. Det är nu jag ska berätta för honom att jag faktiskt inte känner något för honom, att vi inte kan vara tillsammans. Även att Justin har tagit över mitt hjärta och mina tankar.
''Jag vet..'' mumlar jag tyst och börjar leka med en lös tråd som hänger ut från soffan.
Jag virar tråden några varv runt fingret. Justin's blickar bränner mig i kinden och jag vet att han vet att jag snackar med Shaggy.
''Möt mig utanför starbucks om tio minuter Cosette''
Ett klick hörs och efter några millisekunder börjar det pipa i telefonen och jag vet att han har lagt på. 
Utan några ord eller blickar till Justin reser jag mig snabbt upp och går ut till hallen.
Steg hörs bakom mig och några sekunder senare känner jag Justin's armar runt min midja.
''Vart ska du?'' viskar Justin i mitt öra och kysser mjukt min hals, jag krånglar mig ur hans grepp och slänger snabbt på mig mina skor.
''Ut. Jag kommer snart, fortsätt spela du'' mumlar jag och går snabbt ut. Innan Justin hinner yttra något ord smäller jag igen dörren och börjar snabbt gå mot Justin's range rover. 

''Shaggy..'' säger jag som en hälsningsfras och nickar mot honom, han ger mig ett stelt leende och pekar på stolen framför honom.
''Jag har redan beställt till oss'' säger han när jag har satt mig ner och nickar mot ingången. 
Aldrig har jag känt mig så här nervös, mitt hjärta dunkar i hundraåttio och blodet i min kropp pumpas snabbt ut från hjärtat ut till mina lungor och ådror. Svetten på mina handflator bildas och jag önskar att jag inte svarade. Att jag inte satt här just nu och att jag inte lärde känna Shaggy överhuvudtaget. 
''Du vet nog vad jag vill prata om, right?'' 
Jag svalde min stolthet trots att det gjorde ont, jag nickar mot honom och kollar ner på min mobil. 
Över hela mitt hjärta hoppas jag att Justin ringer, att han räddar mig från detta.
Men aldrig har jag tur, det där med att ha tur funkar dock inte med mig.
Kyparen springer ut till oss med våra drickor samt kakor. Jag ler tacksamt mot honom och smuttar lite på min frappucino med kolasås. Tystnad bildas som ett tjockt täcke över oss och för varje sekund som går så blir jag mer och mer orolig samt nervös. Önskan om att jag aldrig skulle träffas Shaggy är stor, jag vet att Justin är killen jag vill ha, jag vet även att vad som än händer så kommer Justin vara en liten del av mig. 
Men Shaggy är ingen jag känner, han är någon jag träffade på en klubb och råkade ha sex med honom, inte en gång utan två gånger. Just nu inser jag vilket dumt val jag gjorde, hur kunde jag bara ha sex med en främling? Att Shaggy ser bra ut är ingen tvekan men är jag verkligen så enkel? Aldrig har jag känt en så härlig känsla som jag kände med Justin, hans berörning gör mig svag och för varje berörning blir mitt begär efter honom större. 
Effekten han har på mig är enorm och aldrig trodde jag att någon kille kunde få mig känna på detta sättet, han får mig känna mig vacker, att jag äntligen duger för någon. Justin får mig att känna mig stark, hans mjuka röst och hans mjuka sida är min svaghet. Hans ögon som glittrar i solens sken får mitt hjärta att hoppa över några slag och sättet han uttalar mitt namn tar andan ur mig. 
''Cosette!, COSETTE ÄR DU KVAR?!'' ropar Shaggy och jag rycker till. Snabbt försvinner mina tankar och ensam sitter jag med en kille jag inte känner mig bekväm med, inte längre. 
''Det här funkar inte, vi funkar inte!'' utbrister han och pekar mellan oss. Jag nickar för att instämma.
''Jag har Justin nu och jag vill deffinitivt inte gå mellan er båda. Det skulle jag inte tillåta mig själv'' 
''Ska vi bestämma det då? Att vi förblir vänner?''
Jag nickar och ger honom ett leende jag inte alls menar. Shaggy kollar misstänksamt på mig och jag lägger huvudet på sned. Han tar en klunk av sitt kaffe och lägger armarna i kors.
''visst har vi haft roligt och mysigt ihop men Cosette du måste förstå, jag kan inte se dig med honom. Jag kan inte ens tänka tanken att du är med honom under den tiden du inte är med mig. Det dödar mig'' säger han plågat. Smärtan flashar förbi hans ögon och en tår rinner ner för min kind. Shaggy böjer sig fram och torkar bort den med tummen.
''Men vad som än händer C, jag kommer alltid finnas där för dig. Jag kommer vänta på dig Cosette, du är en speciell tjej och det får ta den tid det tar. Aldrig har jag känt så här för någon som jag känner för dig.''
''Shaggy, du behöver gå vidare. Du måsta gå vidare. Du kan inte vänta på mig förevigt. Du kommer hitta någon som kommer älska dig på det sättet jag aldrig kommer göra. Justin har tagit över mina tankar och mitt hjärta. Jag vill ha en framtid med honom. Det här sårar mig minst lika mycket som det sårar dig. Jag ber om ursäkt för att jag inte kan älska dig på samma sätt, jag ber om ursäkt att det blev så här. Du är värd någon mycket bättre. Du är en underbar kille och förtjänar det bästa men jag ser inget oss i framtiden''
Just som jag har uttalat dem orden börjar min mobil ringa och Chaz' namn lyser upp på¨displayen, jag höjer på ena ögonbrynet och ger ett litet leende till Shaggy, mina fingrar glider över skärmen och några sekunder senare är mobilen tryckt intill mitt öra. 
''Hej!'' säger jag någorlunda glatt.
''Cosette, du måste komma hit. Nu. Omedelbart!'' säger Chaz oroligt och hela min värld stannar, allt jag tänker på är att det har hänt något med Justin att göra. Jag reser mig hastigt upp så stolen bakom mig välter.
''Jag måste gå Shaggy!'' ropar jag och börjar springa mot bilen, samtidigt som luften slänger mitt hår åt alla olika håll så rinner tårarna oavbrutet ner för mina kinder. 

kort kapitel men förlåt för att det har dröjt men på långhelgen (Torsdag - Söndag) så har jag varit i Malmö & inte haft tillgång till dator eller internet :(
Vad tror ni har hänt? :o
kommentera! 

Kommentarer
Avsändare: Anonym

asbra :) , hoppas det inte hänt något med JUSTIN :(

2013-06-10 @ 22:43:27 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! :)
Mer.

2013-06-10 @ 23:49:02 -



Avsändare: Victoria

OMG!! Hoppas dem bara luras med henne ;)

2013-06-11 @ 06:44:36 - URL: http://onedirectionland.blo.gg



Avsändare: .

mer :o

2013-06-11 @ 14:25:34 -



Avsändare: Liv

Justin har typ dött på 10sekunder säkert :D

2013-06-11 @ 15:14:05 -



Avsändare: Celebnovell

Åh hereegud vad bra! Justin kanske har slagit sönder saker och det blivit kaos? :P
Haha... när jag vet inte. xD

2013-06-11 @ 15:21:17 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: .

när kommer nästa?

2013-06-13 @ 14:53:01 -



Avsändare: Cindy

Förlåt, detta är din novell och du bestämmer ju såklart men det i slutet.. Alltså, varför ta så förhastade slutsatser? Chaz ringde och bad henne komma hem och hon springer ut och GRÅTER? Aja, in novell
Mera :)

2013-06-15 @ 02:42:56 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback