Published: 2013-01-31 Time: 08:57:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 95 - You're still good

PREVIOUSLY: Att ljuga för Kelsey eller dölja någonting för henne får mig att känna mig som en urusel pojkvän, kanske är jag det? Efter att allt har lugnat ner sig en aning så kommer jag visa min kärlek för henne på något sätt. Förra gången överraskade Haley oss med Grekland, vad blir det nu? Jag lägger ifrån mig ämnet tills den dagen det närmar sig och böjer mig iställer ner över handfatet och sköljer av munnen med iskallt vatten. Innan jag stänger av kranen dricker jag några iskalla klunkar och vrider sedan på kranen så vattnet stängs av.

 

B198f7f86b4d11e2ad7a22000a9f3090_7_large
JUSTIN'S PERSPEKTIV:


Jag går ut från toan och går åter igen in till vardagsrummet och sätter mig på min gamla plats. Kelsey's blick borrar sig in i mig och jag ger henne ett stelt leende, inte en chans att jag tänker berätta för henne att jag har varit hemma och planerat lite och även haft ett så kallat chillkrök med mina grabbar. Alkohol ingår alltid när vi killar träffas och då menar jag inte bara Bruce, Quinn och Damon. Även killar från ett annat gäng som i mitt tidigare liv har hjälpt mig med att sätta dit personer som har gjort mig illa. Dem grabbarna är trippelt så värre än oss när det kommer till att ge någon eller några payback. Jag och mina grabbar sätter ett skott i pannan på offren medans Slyders - som de kallar sig - ger dem en långsam tortyr och då menar jag verkligen tortyr.
''Justin berätta nu!'' muttrar Kelsey och stöter till mig på sidan med hennes armbåge.
''Vadå?'' frågar jag och spelar totalt dum, jag vet precis vad hon vill veta men väljer istället att dra ut på tiden, jag vinner lite tid på att hitta någon vit lögn som inte spelar någon roll för mig medans det är hela världen för Kelsey.
''Så varje gång du har följt med mig till skolan så har du kört hem lika snabbt som jag vänt ryggen åt?'' fräser hon och jag höjer på ena ögonbrynet, den tonen gillar jag absolut inte.
''Inte den tonen mot mig Kelsey!'' morrar jag och flätar mina fingrar med henne. Jag gillar inte när någon jag älskar blandar sig in i mitt liv , då riskerar dem bara att bli indragna.
Och det kommer göra hela saken värre för mig. För då kommer jag behöva komma på något som håller både mig och personen vid liv medans jag räddar henne/honom. Precis som när Kelsey blev kidnappad, jag fick dra in Marion.
''Men Justin, du lovade ju!'' säger hon med en besviken röst, jag verkligen avskyr att göra henne besviken.
''Kom, vi går upp på vårt rum'' mumlar jag och drar med henne upp ur soffan, vi går sakta upp för trappan under tystnad och jag drar snabbt med henne in på rummet.
''Älskling..'' mumlar jag lågt och går fram till Kelsey som står vid balkongdörren och kollar ut på den vackra himlen.
''Du lovade mig Justin..'' viskar hon lågt och jag lägger mina armar runt hennes midja.
''Jag vet men det bara hände en sak som jag och grabbarna va tvugna att ta tag i'' vilket faktiskt är sant, något måste ju ha hänt om jag och grabbarna satt och planerade, right? så delvis så talar jag sanning.
''Ni ska ut på uppdrag igen''
''Mhm..''
En suck lämnar hennes strupe och jag vet att ännu en gång gör jag någonting som hon inte gillar. Att gå i skolan är inte min grej och kommer nog aldrig att bli, det är bara slöseri med tid.
''Tänker du sura så vill jag inte vara här, för då kommer allting bli värre'' säger jag med lite irriterad ton, stannar jag här medans Kelsey är sur då kommer allting bli värre. Vi kommer börja bråka på riktigt och det ena kan leda till det andra så det är bäst att ingen av oss är under samma tak.
''Jag går hem''
''Nej du stannar här med grabbarna och Haley, jag går ut''
Hon nickar och jag börjar gå ner för trappan, det här är ändå en bra lösning för att vi inte ska börja bråka. Att bråka med Kelsey är som att se sin egen mamma gråta, det skär verkligen i hjärtat. Det är fem dagar kvar tills uppdraget sparkas igång och fram tills dess så vill jag att allting ska vara bra mellan mig och Kelsey, Ormingo Locos kan ha dragit in några andra gäng och jag kanske inte kommer ut levandes ur det kriget. Jag sliter åt mig skinnjackan och bilnycklarna på vägen ut. Jag går fram till min röda Maserati och hoppar in bakom ratten.
Jag väljer att skicka meddelande till Marion och be henne hänga en stund med mig. 

 

Vill du hänga en stund? Är helt uttråkad

 

Jag får ett snabbt svar tillbaka och innan jag har hunnit blinka så parkerar jag bilen utanför Marion's hus och tutar åt henne. Ytterdörren öppnas och en springande Marion kommer hoppandes in i bilen.
''Hej'' säger jag glatt och ger henne en hastig kram
''Hej!'' säger hon minst lika glatt och spricker upp i ett stort leende.
''Vad har du i väskan?'' frågar jag och lägger märke till Louis Voitton väskan hon har vid sina fötter.
''Dricka!''
''HELL YEAH!'' flinar jag och gasar så bilen kör i högre hastighet. Dricka plus en hemmakväll med Slyders, min kväll kommer bli suverän.


''HEEEEEEEY!'' skriker vi alla i mun på varandra såfort vi har kommit in genom dörren, jag och grabbarna hälsar på vårt gamla vanliga sätt, handslag.
''Ser att ni har dricka med er?'' ler Jonathan och jag besvarar hans leende med ett flin. Marion öppnar väskan och lägger upp 3 flaskor som består av vodka.
''Inge:t mer?''
''Jo!'' skrattar Marion och tar ut ett helt flak redbull. Killarnas rop och skrik överstiger musiken och ett stort leende målas över hela mitt ansikte.
Efter två flaskor vodka så deckar alla förutom mig, jag som har druckit en halv flaska vodka blandat med redbull sitter fortfarande klarvaken på balkongen och känner mig helt nykter. Innan jag och Marion kom förbi så drack killarna redan så dem va ungefär halvt packade. Jag rycker åt mig den sista flaska vodkan och resten av redbullen som ungefär består av 10 burkar. Jag ställer ner dem på det lilla bordet som står på balkongen och springer in för att hämta ett glas och sätter mig äntligen ner på stolen. Jag börjar omedelbart blanda drickorna och snörplar i mig det fort. Jag vet att det är farligt att blanda vodka och redbull men det är så fruktansvärt gott. 
''Mina cigg!'' väser jag irriterat och känner på mina fickor, inget paket där. Jag suckar irriterat och reser mig upp, väl framme vid min skinnjacka så hittar jag paketet och går för den tredje gången ut på balkongen. 
Jag lägger cigaretten mellan mina läppar och tänder på den och tar ett djupt bloss. Min alltför bekanta ringsignal hörs och jag trycker mobilen irriterat mot örat.
''Ja?'' 
''Vart är du Justin?! Kom hem!'' beodrar Kelsey's oroliga röst.
''Oroa dig inte men jag kommer inte hem ikväll'' 
''Justin är du full?'' 
''Nej'' skrattar jag och lägger på.

4 TIMMAR SENARE:

 

''Är du fortfarande uppe?'' frågar Jonathan, jag gäspar stort och nickar, jag sneglar på klockan och ser att den visar 09:01. 
''Ska vi ut och köra lite fyrhjulning?'' flinar Jonathan och jag blir genast pigg, fyrhjulning har alltid toppat mina listor på det roligaste som finns. Jag nickar och reser mig hastigt upp. Vi går in på Jonathan's rum och han tar fram overallerna och hjälmarna. JAg sliter snabbt på mig en overall och tar en hjälm under armen och går sen förbi balkongen och sliter åt mig mina ciggaretter och går sen ut. Den sköna luften piskar mig i ansiktet och mitt hår flyger. Jag suckar frustrerat och kammar ner håret med hjälp av händerna. 
''Dem är i garaget!'' ropar Jonathan bakom mig och jag börjar styra mina steg mot det enorma garaget som räcker för ett helt hus. 
''Har du nycklar?'' frågar jag och Jonathan slänger ifrån sig ett par små nycklar, jag fångar dem hur enkelt som helst och startar motorn. Att bo ute mitt ute i ingenstans är faktiskt en fördel, för man kan dunka musik och köra fyrhjulningar utan att några gubbar eller kärringar klagar. Jag vrider om nyckeln och motorn börjar fräsa.
''Nu kör vi!'' skriker jag och börjar köra ut och runt huset så jag kommer till den enorma trädgården dem har där bak. Jag börjar köra i lera och skvätter upp hela min rygg och en liten bit av Jonathan. Våra skratt studsar mellan träden och jag gör just en U-sväng så fyrhjulningen halkar lite innan jag får kontroll över den igen.
''Du är fortfarande lika grym!'' skriker Jonathan och jag ger honom ett litet leende, jag börjar tricksa lite och ställer fyrhjulningen på båda bakbenen och kör runt i en liten cirkel. 


Tack för alla era kommentarer & ert stöd, jag mår bättre! :)
Tack så jättemycket! ♥
Kommentera

 


Kommentarer
Avsändare: Liv

Awesome kapitel!!

2013-01-31 @ 16:47:50 -



Avsändare: Celebnovell (Romina)

BÄST ♥

2013-01-31 @ 17:41:35 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: Michelle

Really Justin really? Varför måste han gå iväg så fort han inte vill bråka? Ahh stör mig på det. Men jag gillar kapitlet

2013-01-31 @ 17:45:36 -



Avsändare: Emelie ♥

Mera!♥

2013-01-31 @ 21:17:50 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2013-01-31 @ 21:31:40 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Alexandra

Jätte bra kapitel :D MERA!

2013-02-01 @ 16:32:49 -



Avsändare: bieber

SNÄLLA MER JAG BER DEJ&gör vad som helst

2013-02-01 @ 17:29:06 -



Avsändare: Fanny

Meeeer :)

2013-02-03 @ 21:21:39 -



Avsändare: Cindy

Bra mera :D

2013-02-05 @ 23:13:53 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback