Published: 2013-01-27 Time: 20:09:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 94 - Their love is stronger than a diamond

PREVIOUS: ''Himla inte med ögonen åt mig, jag hatar det!'' väser Justin och lägger armarna i kors. Jag himlar ännu en gång
- fast denna gången osynligt - med ögonen och kollar på Justin's vackra ögon. 
''Du är så fin'' viskar jag så bara Justin kan höra det och strycker hans kind försiktigt med pekfingret, som om han vore ett glas och det skulle gå sönder ifall jag tog i lite. Justin spricker upp i ett leende och hans fylliga perfekta läppar böjer sig ner och möter mina. 
 
 
HALEY'S PERSPEKTIV:
 
Att se Kelsey så glad och fri får mig att sväva högt upp bland molnen, tanken av att hennes föräldrar som då är präster har låst in henne i huset och knappt låtit henne umgås med folk eller göra saker och ting får mig att bli galen, hennes beslut om att hon skulle flytta hemifrån när hon fyllt 18 chockade mig men jag förstod henne.
Vem skulle vilja bo med föräldrar som inte verkar vilja se hennes lycka? Även om jag från början inte var helt förtjust i hennes förhållande med Justin så började jag dag för dag acceptera att hon har valt att stanna med honom för den han är. Kelsey älskar Justin högst även om hon inte alltid visar det. Sättet hon pratar om honom, sättet hon kollar på honom och även gör allt han ber henne om bevisar en hel del. Deras kärlek är starkare än någon diamant. 
Även om vi kanske inte ser det eller känner det så är den faktiskt så stark. Det är nyligen deras förhållande har blivit så stabilt och dem har inte bråkat på ett tag vilket får mig att bli jätteglad. Att se Kelsey ledsen efter ett bråk med Justin är nog en av dem få sakerna som får mig nära depression. 
''Älskling vad tänker du på?'' viskar Quinn och kysser mjukt mitt käkben, jag skakar lite nätt på huvudet och sparkar iväg alla tankar om Justin och Kelsey.
''Ingenting'' ler jag fejkat och lutar mitt huvud mot hans axel. En suck lämnar Quinn's läppar och jag vet att han hatar att jag döljer saker och ting från honom men jag kan inte direkt öppna mig för någon.
Det killarna och Kelsey inte vet är att jag och Quinn har dejtat ett tag när dem har varit för upptagna för att märka någonting. Helt ärligt så vet jag faktiskt inte hur allting började, det jag vet är att våra samtal blev mer och mer och tillslut föll jag för honom. Quinn får fjärilarna i min mage att vakna till liv, något jag inte har känt på länge. Jag vet inte hur jag ska berätta detta men hela min värld vänds upp och ner av att bara se hans leende. När han smeker min kind och berättar för mig hur vacker jag är då hoppar mitt hjärta över tusen slag. 
''Haley, vad är det med dig?'' frågar Kelsey tyst så bara jag hör och stöter till mig i sidan så jag vaknar ännu en gång till liv och släpper mina tankar och känslor. 
''Jag vet inte'' mumlar jag ärligt tillbaka och Kelsey höjer på ena ögonbrynet och kollar på mig som om jag är dum i huvudet. Jag himlar med ögonen och Kelsey lägger ifrån sig ämnet till senare. Chase, Arwin, Ian och Carlos är mitt uppe i en hetsig conversation om vilken sexställning är bättre, typiskt killar.
''Snackar dem om sex?'' väser jag lågt till Quinn som spricker upp i ett flin och nickar, jag skakar på huvudet och kollar äcklat på dem.
''Vad Hal?'' ler Carlos och jag lutar huvudet på sned.
''Seriöst? Varför kan ni inte snacka om bilar istället?'' 
Alla brister ut i skratt och jag kollar generat ner på mina och Quinn's sammanflätade fingrar.
Jag börjar leka med den silvriga ringen runt hans pekfinger. Jag har alltid undrat varför han går runt och bär på den jag menar, är det någonting speciellt med den ringen?
''Enligt mamma så ska den här ringen skydda mig från det onda ögat, eller allt ont kan man säga'' flinar Quinn som svar åt mina grubblande tankar.
''Det är ju du som orsakar allt ont här'' skämtar jag och smeker mjukt hans tumme.
Han räcker ut tungan mot mig och ett skratt lämnar min strupe.
''Det där var faktiskt inte alls kul, bara taskigt'' säger Quinn sorgset och lägger handen över hjärtat.
Han putar med läpparna och jag sträcker på halsen och kysser hårt hans läppar.
''Den energin kunde du lagt på någonting annat än kyssen!'' 
Jag smäller till honom skämtsamt på låret och tittar äcklat på honom.
''Ditt pervo!''
 
JUSTIN'S PERSPEKTIV:

''Vet du vad babe?'' frågar Kelsey glatt och jag skakar på huvudet.
''Nej, You tell me''
''Det är fredag imorgon och jag är ledig!'' säger hon och spricker upp i ett leende, jag besvarar hennes leende och kysser mjukt hennes läppar.
''Awesome, då ligger jag inte hemma och ruttnar själv!'' 
Kelsey rycker till och kollar frågandes på mig.
''Vänta lite nu, har du inte varit på skolan den senaste veckan?!''
Whoops, jag avslöjade precis mig själv. Smart Justin verkligen. Jag biter mig hårt i underläppen och smaken av blod sprider sig i min mun.
''Måste bara skölja av munnen, smakar bara blod'' säger jag och reser mig upp.
Jag lämnar vardagsrummet med en förvirrad Kelsey. Nu kommer hon bara ställa massa hundra frågor om varför jag inte har varit på skolan, vad ska jag säga då? Att jag har varit ute och rännat på gatorna? Eller att jag och killarna har planerat ett uppdrag som snart kommer att ske? I det här läget behöver jag berätta allt förutom sanningen för henne. Att ljuga för Kelsey eller dölja någonting för henne får mig att känna mig som en urusel pojkvän, kanske är jag det? Efter att allt har lugnat ner sig en aning så kommer jag visa min kärlek för henne på något sätt. Förra gången överraskade Haley oss med Grekland, vad blir det nu? Jag lägger ifrån mig ämnet tills den dagen det närmar sig och böjer mig iställer ner över handfatet och sköljer av munnen med iskallt vatten. 
Innan jag stänger av kranen dricker jag några iskalla klunkar och vrider sedan på kranen så vattnet stängs av. 

Förlåt om det här kapitlet är rörigt
Tänkte skriva det här kapitlet tidigare idag men för ca 2 timmar sen så var jag med i en bilolycka och jag är fortfarande i chocktillstånd och lite smått rädd. Som tur är blev ingen skadad men bilen gick sönder & min morbror kom och hämtade oss från det stället vi var på och körde oss hem. Jag ska försöka få ut ett kapitel imorgon som är längre och bättre men just nu kan jag inte få kontroll på mina tankar eller känslor.. 
Tack för ert tålamod, ni är verkligen guldvärda!

Kommentarer
Avsändare: Frida❤

Meeer! <3 tycker synd om dig som skriver efter olyckan! Du borde bara ta det lugnt, men du äger iallafall på att
Skriva <3

Svar: tack gumman! ♥
None None

2013-01-27 @ 20:49:42 - URL: http://fridacarbin.blogg.se



Avsändare: Celebnovell (Romina)

Kapitlet var faktiskt inte rörigt (vad jag tyckte).
Krya på dig gumman! ♥
Jag var också med i en bilolycka för några månader sen och jag förstår verkligen hur du känner. Jag undrar verkligen hur du hade ork att lägga ut detta, själv hade jag nog bara tagit lugnt och försök komma tillbaka till verkligheten. Krya på dig ännu en gång! :)♥

Svar: Tack vännen, hur gick det med er? Hoppas att ingen blev skadad! Jag kände mig så skyldig att jag inte hade skrivit på ett tag så jag tog mig samman och skrev ett kort, hade faktiskt ingen ork men jag försökte med det lilla energin jag hade kvar, men hoppas ni mår bra & att ingen kom till skada & tack ännu en gång! :) ♥
None None

2013-01-27 @ 21:05:23 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2013-01-27 @ 21:19:13 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: anne

Men gud vad hemskt! :o
Hoppas allt är bra!! <3

2013-01-27 @ 22:03:12 -



Avsändare: Hannna

Du e grym och hoppas du blir bra igen

2013-01-27 @ 22:49:04 -



Avsändare: Anonym

Åh herregud! Finns<3

Sjukt bra!

2013-01-27 @ 23:48:49 -



Avsändare: Liv

Awesome kapitel!

2013-01-28 @ 07:32:37 -



Avsändare: Anonym

Hoppas du mår bättre nu :)
hoppas det kommer ett till kapitel idag :) du e så duktig på att skriva

2013-01-28 @ 16:47:07 -



Avsändare: Justin Bieber

Bless u , And i hope ur gonna be okay. ILY. (:

Svar: Även om jag vet att en av mina läsare skrev denna kommentaren så ska du veta att den gjorde min dag! :) ♥
None None

2013-01-28 @ 18:04:36 -



Avsändare: Sofia

Nej,men gud! Mår du bra?? Det gör inget,huvudsaken är att du lever! :)

Svar: Ja jag mår bättre nu iallafall! :)
None None

2013-01-28 @ 18:43:44 - URL: http://Biebercrew.blogg.se



Avsändare: Felicia

Men herrejävlar?! En bilolycka? Vad hände då? Shit gumman, kan inte ens beskriva min glädje till att du inte blev skadad och mår bra! All respekt till dig att du tog orken till att skriva. Lika bra som alltid, såklart. Älskar din blogg! Bästa novellen jag läst! <3

2013-01-31 @ 19:53:30 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback