Published: 2013-01-03 Time: 20:38:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 86 - Excuse me?

PREVIOUS: Min blick letar efter Kelsey's föräldrar och jag möter snabbt Melanie's blick. Jag ger Kelsey en snabb puss på kinden och går med snabba steg bort till deras bord.
''Suprise babe'' flinar jag och Kelsey tappar hakan till marken, tårar vattnas upp i hennes mammas ögon och hennes pappa biter ihop käkarna.

KELSEY'S PERSPEKTIV:

Det här kom helt oväntat, mina föräldrar sitter tillsammans runt ett mellanstort bord och väntar på oss.
Jag slappnar av en aning och ger Justin snabbt en blick av rädsla innan jag slår mig ner bredvid mamma.
Mamma lägger omedelbart sina armar runt mig och jag känner några tår droppa ner på min axel.
''Åhh min älskade dotter, jag har saknat dig så!'' snyftar hon och en tår rinner ner för min kind.
Jag möter pappa's blick över mamma's axel och jag ser hur han biter ihop käkarna för att inte spotta ur sig någoting som kan såra mig eller någon annan. Jag ger han ett snett leende och avslutar kramen.
Justin sätter sig ner på stolen mittemot pappa och jag sätter mig ner jämte honom.
Mamma's tårar rinner oavbrutet ner för hennes kinder och jag torkar bort den ena med tummen.
''Så, vad vill ni äta?'' frågar jag för att avbryta tystnaden, Justin lyfter upp menyn och jag lutar mig över honom för att också se.
''Rostbiff med potatis och sallad'' säger jag och Justin i kör. Vi kollar snabbt på varandra och jag besvarar hans leende.
''Panerad sejfilé med äppelsallad och kokt potatis'' mumlar pappa
''Kycklingklubba, ris och vitlökssås'' säger mamma och servertrisen som står bredvid bordet skriver ner våra önskningar.
''Något att dricka?'' frågar hon och kollar på Justin. Jag armbågar honom nätt i sidan och ger honom en blick att han absolut inte ska välja någoting som innehåller alkohol.
''Cola'' säger Justin och ger mig Du-Är-Skyldig-Mig-Något blicken, jag himlar med ögonen och lägger min hand på hans lår. Jag känner hur Justin stelnar till under min berörning och ett leende kröker sig på mina läppar.
''Fanta'' säger jag och ler stort mot servertrisen.
''Vatten'' säger Mamma, verkligen typiskt henne.
''Kaffe'' säger pappa och ger mig ett snett leende.
För att jävlas med Justin så smeker jag hans innerlår försiktigt fram och tillbaka. Hans grepp om besticken hårdnar och jag försöker dölja ett leende. Servertrisen kommer tillbaka med fyra tallrikar, jag tycker det är helt amazing hur dem kan bära 2 tallrikar på varsin arm. Servertrisen ställer ner min tallrik framför näsan på mig och jag drar in doften av den goda maten vilket orsakar att min mage börjar kurra. Ett skratt lämnar mina föräldrars strupe och jag kan inte låta bli att le. Den här kvällen kommer gå som en dans.

 

Trots att pappa vet vad Justin egentligen gör så kommer dem jättebra överrens. Under den senaste timmen så har dem snackat om bilar, vilket är pappas favoritämne. Justin's mobil börjar ringa och han slänger en blick på mig, ursäktar sig och går ifrån bordet. En låg suck lämnar mina läppar och jag vänder mig om mot pappa.
''Sååå, vad tycker du?'' frågar jag med gnutta hopp i rösten, under bordet håller jag fingrarna i kors.
''Han är trevlig..'' mumlar pappa och jag rynkar pannan.
''Och?''
Nu är det hans tur att rynka pannan och jag suckar ännu en gång.
''Pappa, det måste vara mer än bara trevlig!'' muttrar jag och lägger armarna i kors över bröstet och lutar mig bakåt i stolen. Innan någon av oss hinner yttra ett ord till så kommer Justin i full fart genom dörren till ingången och jag kollar förvånat på honom.
''Jag måste tyvärr ursäkta mig, nödsituation'' säger han fort och ler stelt. Mina föräldrar nickar och reser sig upp, jag gör som dem och reser mig också upp. Jag tar min jacka som hänger på stolen och tar snabbt på mig den.
''Tack för den stunden Justin, jättetrevligt!'' ler min mamma och klappar ivrigt händerna som en liten barnunge.
Jag himlar med ögonen och lägger handen på pannan som man brukar göra när man skäms.
''Tack själv, vi får göra om detta någongång!'' säger Justin och jag verkar vara den enda som hör ironin i hans röst. Pappa nickar och håller med, jag skakar på huvudet och krokar arm med Justin innan jag sliter ut honom från resturangen.
''What the fuck?!'' väser jag så fort vi har kommit utom syn-och hörhåll.
''Bruce ringde'' mumlar Justin och hoppar in bakom ratten, jag kunde inte ens spendera 2 timmar med mina föräldrar utan att en av dem jävlarna ska ringa. Vi fick en helg tillsammans utan telefonsamtal hit och dit, chockad.
''Vet du vad Justin?''
''Vad?''
''Min 3 minuters tal, fick aldrig den på Grekland!'' påminner jag honom och drar bältet över bröstet.
''Jag har ingen tid med ett jävla tal!'' fräser Justin och jag ryggar bakåt.
''Ursäkta?''
Justin förblir tyst och vrider om nyckeln så motorn ger ifrån sig ett vrålande ljud, vi kör snabbt ut från parkeringsplatsen och i full fart mot Justin's hus. Justin bryter hastighets regeln och knappt inom 3 minuter så är bilen parkerad utanför huset. Vi stiger ut och för att jävlas med Justin så smäller jag igen bildörren efter mig, hårt. Jag får en ilsken blick av Justin innan han tar täten och klampar in genom dörren.
''Vad är så viktigt att jag fick gå ifrån Kels' föräldrar när vi satt och åt?!'' fräser Justin och så fort orden har lämnat Justins läppar så får killarna en enorm chock, jag stiger in i vardagsrummet och lägger händerna på mina höfter.
''Ja, vi åt middag med mina föräldrar och Bruce ringde och resten vet ni'' muttrar jag och slänger mig ner på soffan. Damon biter sig i läppen och jag kan inte låta bli och tycka att han är enormt sexig.
Jag sätter mig ner på trägolvet och plockar fram min mobil och skickar iväg ett sms till Haley.

Kan jag komma över till dig om typ 10 minuter? Puss - K

 

Även om jag vet att jag och Haley bor tillsammans så känner jag för att fråga, tänk om hon har någon speciell kille hemma medans jag är borta? Då vill jag absolut inte störa. Medans jag väntar på att Haley ska svara så rullar jag mobilen mellan fingrarna och tar ett djupt andetag, mobilen plingar snart till och ett leende speglas på mina läppar.

Kom över när du vill baby, din framtida man är här! Puss - Hal

Jag ställer mig snabbt upp på mina fötter och möter Justin's blick.
''Kan du köra mig till Haley?''
''Du åker ingenstans, ikväll stannar du här!''



NÄSTA KAPITEL KOMMER IMORGON BITTI & DEN ÄR LÄNGRE!
Hur tror ni Kels kommer reagera?


Kommentarer
Avsändare: Liv

Awesom ekapitel!!

2013-01-03 @ 21:00:15 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2013-01-03 @ 21:11:33 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: :)

Asbra!

2013-01-03 @ 21:19:08 -



Avsändare: Romina

OMG.
Längtar tills imorgon.

2013-01-03 @ 21:22:52 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: LOVA

Lova att den kommer imorgon!
jag älskar din novell och får aldrig nog av den! <3
snälla mer så snabbt som möjligt!!<3 :D :D

2013-01-03 @ 23:03:43 -



Avsändare: Cindy

Meeeera! Fan vad bra

2013-01-04 @ 02:15:03 -



Avsändare: Caroline♥

!!!!!!!!!!! DU ÄR NUMMER ETT PÅ MIN NOVELL LISTA!

2013-01-04 @ 04:05:35 - URL: http://biebernovellen.bloggplatsen.se



Avsändare: Felicia

Skit braaaaa! Skriv mer! :D

2013-01-04 @ 10:10:13 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback