Published: 2013-04-27 Time: 19:42:00 Filed Under: A dash of love

26 - Breathe your love

PREVIOUS: Jag skäms över det, jag vill tänka på nutid och framtiden. Mitt förflutna är redan förbi och att prata om det är som att säga till Justin att han ska knivhugga mig. Jag hatar när Justin stänger mig ute sådär, jag menar inte att han direkt ska börja prata om sitt privatliv men åtminstone släppa in mig lite. Vi ska spendera mer än 6 månader tillsammans och vi kan deffinitivt inte vara så här.
 
Tumblr_mdmkaniebj1ru09g7o1_500_large
 
JUSTIN'S PERSPEKTIV: 

Vad ska jag säga till Cosette? Att min exflickvän som har krossat mig totalt har börjat ringa och smsa igen?
Att hon vill ha tillbaka mig men jag försöker hålla mig så långt borta från henne som möjligt för att jag är rädd för att älska igen? Att det va därför jag inte tvekade för kontraktet utan accepterade det direkt? Att Cosette är den som får mig på andra tankar och det är därför jag spenderar så mycket tid med henne? Vad ska jag säga egentligen? Jag vet inte om jag är glad, ledsen, arg, besviken eller förvirrad. Kanske är jag alla av dem sakerna? Jag har rätt till att vara det. Jag vill inte ta ut mina problem över Cosette nu när vi kommer så bra överrens.
Jag vill att hon ska börja lita på mig igen vilket kommer vara jättesvårt men jag måste kämpa för hennes tillit.
För hur skulle vårt förhållande vara om vi inte litade på varandra? ingenting Anledningen till att jag vill snacka om det förflutna är för att jag vill förklara för henne varför jag betedde mig som jag gjorde. Att Selena va så svartsjuk att jag puttade ifrån mig Cosette, den enda tjejen som verkligen fick mig känna mig värd någonting. Under långa perioder var jag på sätt och vis Selena's slav. Hon sa åt mig vad jag skulle göra och inte göra, jag gjorde precis som hon sa för jag älskade henne men nu vet jag absolut ingenting. Det enda jag vet är att jag vill så långt bort ifrån henne som möjligt. Börjar jag prata med henne igen så vet jag att jag kommer falla för henne lika lätt som en pannkaka. För det brukar man oftast göra när man är riktigt kär. Jag är inte kär i Selena, det kan jag inte vara. Är kärlek gjort för att man ska hata varandra efter förhållandet? För just nu verkar det vara det enda som jag känner, hat. Min mobil börjar ringa och drar mig ur mina tankar, jag kollar på displayen och ser Selena's nummer som jag mycket väl känner igen..
''Svara..'' mumlar jag osäkert och ger Cosette mobilen. Hon kollar förvånat på mig och jag gör inga gester om att jag ska rycka åt mig mobilen som innan. Cosette trycker mjukt på den gröna knappen på skärmen med tummen och trycker sen mobilen tätt intill örat.
''Cosette'' säger hon högt och självsäkert. Jag kollar snabbt på henne och flashar ett leende som hon osäkert besvarar.
''Justin's flickvän'' säger hon en aning smått irriterad. Cosette himlar med ögonen och avslutar snabbt samtalet. Jag rynkar pannan och kollar undrandes på henne.
''Du kunde sagt att det va Selena..'' mumlar hon och sväljer hårt. Inte en chans, hade jag sagt att det var hon hade Cosette inte svarat överhuvudtaget. 
''Varför har du tagit bort hennes nummer?'' frågar Cosette nyfiket och jag rycker på axlarna, ganska uppenbart. Jag vill inte ha någonting med henne att göra. Jag har ändrat mitt nummer minst fem gånger dessa senaste tre månaderna men ändå har Selena fått tag på dem. Att få Cosette svara på min mobil var den enda lösningen att få Selena backa. Att få henne förstå att jag håller på komma över henne. Jag gillade faktiskt när Cosette sa att hon va min flickvän. 
''Vill inte ha någonting med henne att göra. Vad sa hon?'' frågade jag och bytte ämne. Att snacka om Selena var verkligen inte vad jag ville just nu. Inte med Cosette.
''Hon blev antagligen sur för att jag sa att jag va din flickvän..'' mumlar hon och ett flin sprider sig på mina läppar. Precis vad jag ville. Nu kanske hon låter mig vara ifred med min flickvän. Dessa dagarna framöver förväntar jag mig inga samtal av Selena. Nu handlar det bara om att få Cosette att lita på mig igen, det är det ena jag vill. 
 
''Framme i studion babe!'' säger jag glatt och stänger av bilen. Cosetter drar samman sina läppar till ett rakt streck och stiger ut ur bilen. Jag rycker på axlarna och låser innan jag flätar mina fingrar med hennes och går in. Cosette är tystare än vanligt vilket är jättekonstigt. Om jag bara visste vad som pågick i hennes hjärna just nu, jag vill veta vad hon tänker på. Är det bara för att jag sa till henne att svara på min mobil och nämnde inte Selena? Om Cosette bara kunde förstå mig, vilket hon kanske kan om jag berättar hela sanningen för henne. 
I studion är det bara vi, vilket är ganska skönt. Jag vill prata ostört med henne och det kan jag inte om det finns folk här runt omkring som ska skrika efter mig vart tredje sekund. 
''Är det bra vi?'' frågar hon tyst och jag nickar. Utan några ord till går jag in i det lilla rummet och sätter på två mickar. Att sjunga med Cosette kan faktiskt få mig på andra tankar, vi kanske kan skriva en låt samtidigt? 
Jag vinkar till mig Cosette genom det enorma fönstret och hon reser sig upp från skinnsoffan och gör sin väg över till mig. 
''Sjung med mig..'' beodrar jag och slickar mig runt läpparna. Hon kollar förvånat på mig och jag rycker på axlarna. Det skadar inte att sjunga några få låtar eller skriva någon text. Vi ska ändå spendera nästan hela vår eftermiddag här. 
''Vi åker inte hem, jag kör dig direkt till flygplatsen..'' mumlar jag och tar fram några texter jag har skrivit under halva min turné.
''Justin?'' frågar hon helt plötsligt och kollar upp från någon text jag har skrivit.
''Ja?''
''Kan du inte sjunga That should be me?'' frågar hon och ler lite osäkert. Jag spricker upp i ett stort leende, 'that should be me' har alltid varit min favoritlåt att sjunga. Den beskriver så många känslor man känner men inte kan få ut med ord. Jag rycker på axlarna och vänder mig om mot micken.
''Visst!'' 
Hon går genast ut till alla knapparna på andra sidan rutan och letar ett tag tills hon hittar låten. Introt till that should be me börjar och jag tänker omedelbart på dem senaste dagarna. Allt som har hänt mig, rykten, Selena, Cosette, bråken med mamma, Scooter, allt. 
''Everybody's laughing in my mind, rumors spreading 'bout this other guy, 
Do you do what you did when you did with me? Does he love you the way I can?
Did you forget all the plans that you made with me? 'cause baby I didn't
That should be me holdin' your hand, that should be me makin' you laugh.
That should be me this is so sad, that should be me, that should be me
that should be me feelin' your kiss, that should be me buyin' you gifts
this is so wrong, I can't go on 'til you believe that, that should be me.'' 

COSETTE'S PERSPEKTIV:

That should be me har alltid varit en av dem bästa låtarna Justin någonsin har skrivit och det är det fortfarande. För det känns som denna låten är den enda som han verkligen har lagt ner känslor och tid på. 
Jag vet att Justin jobbar jättehårt och vi uppskattar det verkligen. Jag fortsätter att lyssna på Justin's änglalika röst som sjunger igenom låten. Jag drar min hand över min gåshud på armen och en rysning springer genom min kropp. Det här låter säkert jättedumt men hans röst gör mig på sätt och vis glad och lugn. 
''You said you needed a little time for my mistakes, It's funny how you used that time to have me replaced, did you think that I wouldn't see you out at the movies whatcha doin' to me, you're takin' him where we used to go now if you're tryin' to break my heart, It's working 'cause you know that that should be me''
Jag känner mig verkligen träffad av den här versen. För fem år sen sa jag till Justin att jag behövde tid för hans misstag. Jag behövde tid för att smälta allt han hade kallat mig och allt han hade gjort mig. 
Det gick knappt tre månader innan jag hade honom ersatt, Eponine kom mig närmare och vi blev jättebra kompisar. Jag öppnade mig upp för henne ganska så sent, i början kändes det konstigt att öppna upp sig för Justin's kusin men med tiden blev det allt lättare. Men på andra sidan visste jag inte att det var Justin kusin förrens jag hade berättat allt för henne om Justin och varför jag var hos dem överhuvudtaget. 
När Justin sjöng den sista meningen av låten börjar jag omedelbart klappa händerna och le stort. 
Justin bugar och börjar göra fula grimaser, jag viker mig dubbelt av skratt och håller mig för magen. 
Justin går ut ur rummet och fram till mig.
''Sjung något jag inte har hört!'' säger jag glatt och lägger min handflata under hakan. Justin tvekar någon sekund och harklar sig sedan.
''Let me tell you a story, about a girl and a boy. He fell inlove with his bestfriend when she's around he feels nothing but joy. But she was already broken and it made her blind but she could never believe that love would ever treat her right. But did you know that I love you?
or were you not aware? You're the smile on my face and I ain't going nowhere. 
I'm here to make you happy, i'm here to see you smile. I've been wanting to tell you this for a long while. 
What's gonna make you fall in love,I know you got your wall wrapped all the way around your heart. Don't have to be scared at all, oh my love. But you can't fly unless you let ya, You can't fly unless you let yourself fall'' sjunger Justin och en tår rinner ner för min kind. Jag tar tillbaka det där med That should be me, den här låten toppar nog alla. Det är precis vad som brukar hända när man faller för sin bästavän. Alla Justin's låtar har en mening och jag vill verkligen veta meningen bakom den här låten. Justin skriver låtar efter hans egna upplevelser, vad han känner och tänker. 
Justin ler stort och lägger huvudet på sned.
''Gillade du det?'' 
Jag nickar genom alla tårar som rinner ner för mina kinder. Justin går fram till mig och torkar mina tårar med tummen. Jag kollar ner på mina sammanlänkande händer och snyftar.
''Hush baby..'' mumlar han och kramar mig hårt. Jag gömmer mig i Justin's halsgrop och drar in min favoritdoft, killparfym. Justin pussar mig på pannan och flashar ett gulligt leende innan han flätar sina fingrar med mina och drar mig ännu en gång in i det lilla rummet. 
''Sjung en av dina låtar du har skrivit!'' säger Justin glatt och sätter mig på pallen som finns här inne. 
''Tryck på E6 och skruva upp volymen'' beodrar jag och Justin gör som jag säger. Han trycker på E6 och introt till 'Breathe your love' börjar.
''The pain has been stretched out lately, I feel a change in the way you say you love me. 
And so now, I’m tryin’ to find a way to save the sound. I don’t wanna turn it down, I know we can make it now. 
I know you feel it when I touch you, feel you, have you. Every thought about the times when I hold you, call you, love you.
 
Cause I love it when we hugging, touching, loving, kissing, rubbing, holding on to you.
Crying, laughing, making love as if the world was just us two, I know right now you don’t understand how much I do need you, moving on, I just ain’t ready, boy I breathe your love.''

I det här kapitlet sjunger dem rätt så mycket men det är även ett sätt att komma varandra närmare. 
För man brukar ju säga att musik berättar saker ord inte kan göra, right? 
Hoppas ni gillar kapitlet ändå! :)
Kommentera mycket nu! :)

Kommentarer
Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3
Mer :)

2013-04-27 @ 21:04:50 -



Avsändare: Victoria

Meer!

2013-04-27 @ 21:14:49 -



Avsändare: kajsa

Äskar din blogg!! Så sjukt bra asso så fort jag ser att du har lagt upp ett nytt kapitel så lysser jag upp i glädje!<3 love to you

2013-04-27 @ 21:47:07 -



Avsändare: Michelle

Jag älskar det :)

2013-04-27 @ 22:00:53 -



Avsändare: Liv

Awesome chapter!!

2013-04-27 @ 22:38:06 -



Avsändare: Anonym

GRISBRA, meeeeer! Älskar varenda ord du skriver!

2013-04-28 @ 10:40:35 -



Avsändare: kelly

Detra kap var as bra jag blev tårögt haha

2013-04-28 @ 11:21:55 -



Avsändare: Celebnovell

Fantastiskt! ♥♥

2013-04-29 @ 15:20:14 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: Anonym

as bra när kommer nästa?<3

2013-04-30 @ 15:53:31 -



Avsändare: ~Belieber~

jätte braaaaa, meeeeeeeeeeer *-*

2013-05-04 @ 15:59:22 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback