Published: 2012-09-30 Time: 08:43:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 37 - hate the thought of her being with someone else | Del 2

PREVIOUS: ''Marion'' säger hon från andra sidan och man hör klart och tydligt att hon har munnen full av mat.
''tänkte precis fråga om du ville ut och äta men det gör du ju redan'' flinar jag och ett skratt hörs från andra sidan.
''Jag har en stor mage, det räcker för din bjudning också''
''Möt mig utanför subway om cirka 2 minuter'' säger jag och lägger på

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Jag slänger på mig jackan och smäller igen ytterdörren bakom mig, jag öppnar bildörren och hoppar in i framsätet och vrider om nyckeln så motorn fräser till. Min fot trycker ner pedalen och snart var jag utanför subway. Kelsey's bil jag mycket väl känner igen stod parkerad, det finns en tom parkeringsficka bredvid hennes bil och jag bestämmer mig för att parkera där. Jag stänger av motorn och kastar en blick på Kelsey's bil innan jag stiger ut och smäller igen bildörren efter mig och med hjälp av fjärrkontrollen så låser jag bilen. Marion står en bit bort och jag sträcker ut min hand i en hälsning och ler stort. Marion börjar gå mot mig och jag sträcker ut armarna och omfamnar henne i en kram. Vi släpper taget om varandra och börjar gå mot ingången, Marion kastar en blick in och stannar till och tar tag i min arm.
''Är inte det där Kelsey och Haley?'' frågar hon och jag vänder min blick mot Marion och sen mot Kelsey och Haley som sitter och skrattar med ett par killar. Jag biter ihop käkarna och ilskan bubblar inom mig. Jag vänder mig om och börjar med ilskna steg gå mot ingången, Marion tar ett hårt grepp om min arm och jag vänder min blick mot henne. 
''Lugna ner dig Justin, gör inget du kommer ångra senare'' säger hon och jag rycker åt mig min arm och går in på subway och mot deras bord. 
 
Jag tar ett hårt grepp om Kelsey's arm och stället henne upp på fötter. Hon spärrar upp sina ögon och kollar chockat på mig och sen ner på hennes arm. Kelsey lägger ner sin macka på brickan och möter sen min blick. 
''Släpp min arm Justin!'' väser hon och kollar argt på mig,
jag skakar på huvudet och puttar henne framåt.
''Ey, låt henne va!'' säger den ena killen och reser sig upp,
jag puttar Kelsey bakom mig och vänder mig sen om och möter killens blick och börjar gå närmare honom. 
''Vem är du?'' väser jag och biter ihop käkarna.
''Justin det räcker'' säger Kelsey och kommer mellan oss och lägger sina händer på min bröstkorg och puttar bak mig. Jag tar ett mjukt grepp runt hennes handleder och kollar sårat ner på henne. 
''Vi går hem'' muttrar hon och vägrar möta min blick.
''Kolla på mig Kelsey'' viskar jag och lägger mitt pekfinger under hennes haka och vänder hennes huvud mot mig så vi möter varandras blick. Hon drar bort sitt huvud och tar ett grepp om min arm.
''Vi går hem Justin!'' upprepar hon men med mer ilska i rösten denna gången.
Jag låter henne ta tag i min arm och Kelsey leder mig ut.
''Hur fan kan du göra så?!'' skriker hon såfort vi är ute. 
''Vi går hem Kelsey!'' säger jag och mitt tålamod börjar rinna ut som sand.
''FUCK OFF JUSTIN, FUCK OFF!'' skriker hon och börjar springa mot sin bil.
Jag stelnar till och kollar efter henne, sa Kelsey verkligen så till mig nyss?
''I told yah..'' flinar Marion och börjar gå mot min bil, jag suckar högt och följer efter henne.
Jag tappar matlusten helt och hållet. Jag hoppar in i framsätet och börjar köra hemåt,
allt jag hade i tankarna var Kelsey Kelsey och ännu mer Kelsey. 
''Följer du med hem eller?'' frågar jag och slänger en blick på Marion.
''Nää, kör hem mig'' säger hon och ler svagt.
 
''Har Kelsey varit här?'' frågar jag såfort jag har kommit in genom ytterdörren och in till köket där killarna sitter.
Killarna sitter tysta och tittar på mig och sen nickar Bruce svagt.
''Hon grät när hon kom hit och när vi frågade vad det var så svarade inte hon utan tog sina saker och gick'' säger Bruce och kollar besviket på mig,
jag suckar högt och skakar på huvudet.
''Sa hon något mer?'' frågar jag och slickar mina läppar,
killarna skakar på huvudet.
''Jag är uppe på mitt rum om ni vill mig något'' säger jag och ger dom en sista blick innan jag går upp på mitt rum och smäller argt igen dörren bakom mig.
Jag tar tag i en kudde och smäller till allting som kommer i min väg.
Glas smattrar mot golvet och går i tusen bitar, tavlor trillar ner, ramar hamnar på golvet, hela rummet blir till ett bombnedslag. Jag sliter i kudden så fjädrarna flyger ut, jag tar nästa kudde och sliter upp den också.
Jag slänger örngottet åt sidan och låter mig själv falla ner på knä bland fjädrarna.
Jag tar mig en titt runt i rummet och biter ihop käkarna den sista tanken jag har innan jag lägger mig ner och blundar för kvällen är: 
Kelsey hatar mig.

Gjorde Justin rätt?
Vad vill ni att kelsey ska göra?
Ska hon ta tillbaka honom? 
Den bilden längst upp till höger är då Kelsey drar i Justin,
Vad det är med Justin & varför han beter sig sådär kommer komma längre fram i novellen :D
15 kommentarer för nästa

Kommentarer
Avsändare: Nathalie

Kelsey ska ta tillbaka Justin tycker jag!

2012-09-30 @ 08:54:44 - URL: http://nattasofsweden.myshowroom.se



Avsändare: Emelie

Sjukt bra!! <3

2012-09-30 @ 09:57:35 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Anonym

ja hon måste ta tillbaka honom!!
mer :'D

2012-09-30 @ 10:06:48 -



Avsändare: JEN..<3

meeeer

2012-09-30 @ 10:12:06 -



Avsändare: anonym

:0

2012-09-30 @ 10:40:27 -



Avsändare: Alice

MER!!!

2012-09-30 @ 11:01:02 -



Avsändare: Hanna

Jag tycker att han ska göra nått romantisk till henne så att hon kan ta tillbaka honom och att hm ska berätta till henne vrf han e så men snälla jag vill ha längre kapitel snälla

2012-09-30 @ 11:02:25 -



Avsändare: Michelle

Nej Justin gjorde inte rätt det är okej att han blev svartsjuk för det betyder att han fortfarande gillar henne men han måste inte göra illa henne. Jag tycker dom ska bli ihop men jag tycker det ska gå ett litet tag innan dom bli ihop. Jag gillar det jättte mycket :) Hoppas du skriver snart igen.

2012-09-30 @ 11:17:38 - URL: http://twitter.com/michan_94



Avsändare: Anonym

Meeeeeeeeeeeer!!!

2012-09-30 @ 13:59:45 -



Avsändare: Anonym

Meeeeeeeeeeeer!!!

2012-09-30 @ 13:59:49 -



Avsändare: Linnéa

Meeeeer!! måste få veta mer

2012-09-30 @ 15:02:03 - URL: http://justbelive.bloggplatsen.se



Avsändare: Cindy

Han gjorde jätte fel , om man kan säga så x) meer!

2012-09-30 @ 16:36:10 -



Avsändare: matilda

15 kommentarer!?
du skojar! Det tar för lång tid! Det ska vara uppe ikväll annars blir jag leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedsen!

2012-09-30 @ 17:24:25 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback