Published: 2012-09-29 Time: 08:02:01 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 36 - Hate the thought of her being with someone else

PREVIOUS: Jag plockar upp min mobil ur fickan och skickar ett sms till Haley att hon ska komma ut. Deras dörr öppnas och Haley kommer springandes ut till mig och hoppar in i framsätet.
''Varför är du ledsen?'' frågar hon och böjer sig fram och ger mig en kram.
''Justin fick ett utbrott och bad mig att dra åt helvete'' mumlar jag och möter hennes chockade blick.
 

''Wait.. what? varför de?!'' frågar hon och jag suckar högt
''Har ingen ork till att prata Hal'' 
Hon tystnar och kollar rakt fram, jag vrider om nycklen och motorn fräser till.
''Ehm Kelsey?'' säger hon försiktigt och jag kollar snabbt på henne och sedan på vägen igen.
''Jag tog inte med mig några skor ut...'' mumlar hon försiktigt, jag brister ut i skratt och Haley kollar på mig och brister sedan själv ut i skratt. 
''Då får du gå i strumpor på stan!'' säger jag mellan mina skrattanfall. Haley nickar och sedan blir det alldeles tyst i bilen, inte en pinsam tystnad utan en sån behaglig tystnad man önskade uppstod oftare. Vår favoritlåt kom på radion och vi skruvar upp volymen och vevar ner fönstren och börjar sjunga med låten, våra röster hörs och blickar kommer från här och var. Mitt hår piskar mig i ansiktet och jag lägger hårslingan bakom örat och drar ner  solglasögonen över min ögon.
 
Jag parkerar utanför subway och dödar motorn, jag kollar på Haley och ler. Haley besvarar leendet och snart är vi utanför bilen och påväg in till subway.
''Jag är hungrig'' säger jag och flinar, det är ingen överraskning att det alltid är jag som är hungrig.
''din tjockis'' flinar Haley och smäller till mig på armen, jag skakar på huvudet och går fram till disken där en het kille står. 
''Hejsan tjejer, vad vill ni äta?'' ler han, jag kollar bak på Haley och vi kollar på varandra en stund.
'' 2 Kyclingsandwich'' säger jag och börjar slå naglarna i disken, det gör jag alltid när jag sjunker in i mina tankar.
''Vi ska ha en Cola och en fanta'' hör jag Haley säga. Min mobil börjar ringa och jag plockar snabbt fram den från min väska och drar på pekskärmen på grön lur.
''Kelsey'' säger jag glatt och sätter mig ner på ett tomt bord.
''Aye Kels, lust och hänga?'' hör man Jaden säga från andra sidan luren, Jaden är verkligen en kille man vill hänga med. Han är rolig och riktigt schysst.
''Absolut!'' säger jag glatt.
''Jag och Haley är på subway, kom över'' säger jag och skrattar lite smått.
''2 minuter, pusshej'' säger han och lägger på. Jag ler mot telefonen innan jag stoppar ner den i väskan och vänder mig om och ser Haley komma gåendes med vår mat. 
''Lite hjälp hade inte suttit fel..'' muttrar hon.
''Påminn mig nästa gång'' ler jag och tar min kycklingsandwich.
''Gissa vilka vi ska träffa om ca 2 minuter?'' flinar jag, jag vet mycket väl att Haley har en liten crush på Jaden. 
''Jaden?'' piper hon och jag nickar ivrigt.
''IIIIHH, hur ser jag ut?!'' säger hon och lägger ner mackan på brickan och börjar fixa sitt hår.
''Du ser sjukt snygg ut tjejen!'' skrattar jag och in genom dörren kommer Jaden och Tyler. Jag vinkar mot dom och deras riktning ändras och börjar gå mot vårt bord.
''Hejsan tjejer!'' säger Jaden glatt och böjer sig ner och pussar Haley på kinden och ger henne en kram. Tyler ler mot mig och böjer sig ner och plaserar en mjuk puss på min kind och ger mig en varm kram. Den här hälsningen är typiskt Jaden och Tyler. Dom tar en varsin stol och slår sig ner mellan mig och Haley. 
''Ät'' säger jag och räcker min macka mot Tylers mun. Han gapar och tar ett bett från min macka. Samma sak gör Haley fast med Jaden. 
''Vill ni inte äta något?'' frågar jag och pekar bak mot disken som ligger bakom mig.
''Nejtack'' säger båda i kör och skakar på huvudet. Jag rycker på axlarna och tar en tugga av min macka.
 
JUSTIN'S PERSPEKTIV:

''Vad har hänt mellan dig och Kelsey?'' frågar Quinn såfort jag hade kommit in i vardagsrummet, ytterdörren smälls igen och Kelsey är påväg hem.
''nej ingeting'' ljuger jag och rycker på axlarna.
''Varför knockade du hennes axel då och inte ens sa ett hejdå eller gav henne en kyss?'' frågar Damon och höjer på ena ögonbrynet.
''It's out of your bussiness'' säger jag argt och reser mig upp, jag knyter knytnävarna och tittar på både Damon och Quinn med ilska i blicken.
''Ey, calm down bro, vi frågade bara''
Jag suckar och börjar gå mot mitt rum för att byta kläder och sedan gå ut. Jag fiskar upp min mobil ur fickan och slår Marion's nummer. 
''Marion'' säge hon från andra sidan och man hör klart och tydligt att hon har munnen full av mat.
''tänkte precis fråga om du ville ut och äta men det gör du ju redan'' flinar jag och ett skratt hörs från andra sidan.
''Jag har en stor mage, det räcker för din bjudning också''
''Möt mig utanför subway om cirka 2 minuter'' säger jag och lägger på

Det kommer komma en del 2 på kapitel 36,
annars skulle den bli för lång så jag betämde mig för att dela upp den i 2 delar :D
Jag vet att ni nu hatar mig men stå ut, andra delen kommer väl idag tror jag.
kommentera

Kommentarer
Avsändare: Caroline♥

JAG HATAR DIG INTE!!!! Du skriver ju en av världens bästa noveller, inte för jag har läst alla Justin noveller, men skitsamma vi säger att jag gjort det. Längtar till nästa tjejen ;)<3

2012-09-29 @ 08:10:13 -



Avsändare: Liza

MEEER NUU!!!!!!!!! <3

2012-09-29 @ 10:12:59 - URL: http://justinbiebnovell.blogg.se



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2012-09-29 @ 11:01:23 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Anonym

Du är så sjukt bra på att skriva! Helt underbart, jag älskar den!!! :**

2012-09-29 @ 11:30:00 -



Avsändare: alicia

Åhhh meer meer snlla låt det inte ta lång tid D:

2012-09-29 @ 14:56:53 -



Avsändare: anonym

spännande .... ;)

2012-09-29 @ 15:01:07 -



Avsändare: anonym

Meeeeeeeeeer!!!

2012-09-29 @ 16:05:15 -



Avsändare: Alicia

Åhhh meer snälla låt det inte ta för lång tid D:

2012-09-29 @ 16:41:55 -



Avsändare: Cindy

Men flicka lilla! Vi älskar ju långa inlägg :( jaja bra mer!:)

2012-09-29 @ 17:16:24 -



Avsändare: Michelle

Jag gillar det. Jag undrar vad det är med Justin han beter sig som en idi... (ville inte skriva färdigt ordet) undra hur dom kommer reagera när dom ser varandra på Subway

Svar: Vad som är med Justin & varför han beter sig sådär kommer komma längre fram i novellen :)
None None

2012-09-29 @ 21:48:26 - URL: http://twitter.com/michan_94



Avsändare: Anonym

kommer resten ikväll? asbraaa!
mer :)))

2012-09-29 @ 22:26:47 -



Avsändare: Linnéa

meeer måste få veta mer :o kommer inte kunna sova annars ju ;C

2012-09-29 @ 22:58:30 - URL: http://justbelive.bloggplatsen.se



Avsändare: JB

Jag vill att det ska vara långt snälla men älskar novellen

2012-09-30 @ 01:55:13 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback