Published: 2012-09-26 Time: 19:05:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 35 - Seriously Kelsey?

PREVIOUS: ''Tänk inte på det Justin, du har en flickvän. Build a bridge and get the fuck over it'' muttrar hon och reser sig upp. Jag reser mig också upp och snart står vi mittemot varandra. Jag med all min sorg ch Marion med sin styrka. 
''Gå till Kelsey Justin, hon behöver dig'' viskar Marion i mitt öra och pussar mig på kinden innan hon vänder sin rygg mot mig och börjar gå samma håll hon kom.
 

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Jag vänder mig om och börjar långsamt gå mot bilen igen, tankarna var samlade och mina muskler avslappnade. Jag dricker dom sista vodkaklunkarna innan jag slänger flaskan snett framför mig och in till en liten buske som skrämmer iväg en fågel. Jag flinar och fortsätter gå mot bilen som kommer inom synhåll, jag ökar stegen och snart står jag framför min svarta lamborghini och fumlar i fickorna efter nycklarna. Jag fiskar upp dom ur jeansfickan och tappar balansen, jag låser upp bilen och hoppar in i den och börjar köra hemåt. Min blick åker till klockan som sitter bredvid hastighetsmätaren, 03:41. En suck slinker ut ur min mun och jag trycker hårdare ner foten på gaspedalen.
 
Ytterdörren slängs upp och Damon står där med orolig blick.
''Var i hela friden har du varit?'' ryter han och jag rycker till.
''Inte den tonen mot mig..'' morrar jag hotfullt. Damon går ut till mig och stänger ytterdörren efter sig.
''Har du kört medans du är full?'' utbrister Damon och kollar på mig med ögon stora som tefat. 
''Dra åt helvete Damon!'' ropar jag och smäller väck hans hand som vilar på min axel, han tar ett hårt grepp om min käke och tvingar mig att kolla i hans ögon. Jag virar mina fingrar runt hans handled och borrar in naglarna.
''Släpp mig!'' fräser jag.
''Lyssna Justin!'' skriker han och försöker hålla mig kvar, jag höjer knytnäven och smäller till honom på käkbenen. Hans grepp om min käke lossnar och Damon ligger på gräset med blod i munnen.
''Damon!'' skriker någon och jag tittar upp från Damon och ser Bruce och Quinn springa ut från huset och mot oss. Bruce kommer med ilskna steg mot mig och tar ett hårt grepp om min arm.
''Du följer med mig Bieber!'' ryter han och slänger mig framåt så jag snubblar över min egen fot. 
''Bruce släpp mig!'' varnar jag och försöker rycka loss min arm från hans hårda grepp.
''Du är full Justin, du vet inte vad du håller på med'' mumlar Bruce knappt hörbart.
''Nej, jag är inte alls full'' säger jag och just då snubblar jag och tar tag i Bruce' arm så jag inte trillar.
''Nejnej, inte alls'' säger Bruce med munnen full av sarkasm.
 
NÄSTA MORGON:
 
Jag vaknar av ljuset som skiner in genom gardinerna, huvudvärken attackerar snabbt och jag lägger min hand på pannan och försöker minnas vad som hände igår men allting är bara svart. En knackning får mig tillbaka till verkligheten och jag lyfter mitt huvud som känns som tio elefanter och ropar ett kom in, Kelsey kommer in genom dörren och kollar på mig med en ledsen blick. Jag höjer ena ögonbrynet och förstår inte vad hon menar. 
''Varför?'' säger hon och stänger dörren efter sig. Kelsey tar av sig jackan och slänger den på soffan, själv slår hon sig ner på min skrivbordsstol som är tvärs över rummet. 
''Vad snackar du om?!''
''Du körde full igår..'' mumlar hon och kollar ner på sina flätade fingrar.
''Seriouly Kelsey, du skäller ut mig för att jag körde full?!'' 
''Ja, vet du vad som kunde ha hänt?!'' skriker hon upp och reser sig hastigt upp.
''Sluta tänka på vad som kunde ha hänt!'' skriker jag och sätter mig upp.
''Dra åt helvete Kelsey'' säger jag och reser mig upp, jag sliter åt mig en handduk från skåpet och går in i badrummet och strippar av mig kläderna. Jag ställer mig i badkaret och skruvar igång vattnet, det varma vattnet rinner ner för min svettiga kropp och ett stön lämnar min mun. Jag drar fingrarna genom håret och gnuggar mig sedan i ansiktet. 
 
KELSEY'S PERSPEKTIV:
 
Jag blir chockad över Justin's plötsliga ord, jag reser mig upp från stolen och tar min jacka och smäller igen hans dörr hårt efter mig, ett duns hördes innefrån Justin's rum. 
''En tavla har nog trillat'' mumlar jag för mig själv och går ner för trappan och till vardagsrummet där alla sitter, jag slår mig ner på soffan och lägger fötterna på bordet och börjar peta på dragkedjan på min jacka.
''Vad är det Kelsey?'' frågar Quinn och slår sig ner bredvid mig, oroligheten syns skrivet över hela hans ansikte.
''Ingeting, ska bara hälsa på Haley'' ljuger jag och pressar fram ett svagt leende och börjar resa mig upp. Justin kommer nerför trappan och ger mig en ilsken blick innan han går förbi mig och ger mig en knock i axeln och går vidare mot killarna utan att slänga en blick bakåt. Jag masserar min ömma axel och sliter på mig mina skor medan tårarna rinner ner förfullt. Jag smäller igen dörren bakom mig och springer mot min jeep som står på uppfarten, jag vrider om nyckeln och motorn fräser till. Jag trampar på gasen och börjar köra med full fart mot Haley's hus. 
 
Jag plockar upp min mobil ur fickan och skickar ett sms till Haley att hon ska komma ut. Deras dörr öppnas och Haley kommer springandes ut till mig och hoppar in i framsätet.
''Varför är du ledsen?'' frågar hon och böjer sig fram och ger mig en kram.
''Justin fick ett utbrott och bad mig att dra åt helvete'' mumlar jag och möter hennes chockade blick.

FÖRLÅT SÅ OTROLIGT MYCKET FÖR ATT JAG HAR VARIT SÅ SLARVIG PÅ ATT SKRIVA!!
ska sätta igång med att skriva nästa kapitel men först ska jag läsa andra noveller & se ifall några idéer poppar upp, bara så ni vet så kommer Justin vara mer badboy. 
& så har jag en uberviktig fråga till er:
- Vart går gränsen på hur bad Justin får vara? 

Kommentarer
Avsändare: beckabelieber

hur bad som helst. nejmen, alltså det är bara spännande hur 'bad' han än är. eftersom du skriver så bra så tycker jag att du går på det du själv tycker. vill du att han ska vara värre, så gör det! c:

2012-09-26 @ 19:18:16 - URL: http://www.whyisthishappening.devote.se



Avsändare: saga

Äntligen ett till kapitel! :D Hoppas nästa kommer snart ;)
Svar på din fråga, om vi säger en skala 1 - 10 så får han vara 7 och en halv typ, tror jag :s Haha x)
<3

2012-09-26 @ 19:34:15 -



Avsändare: Anne

Omgomg! Meeeeeeer!
Gränsen går...vet inte :)

2012-09-26 @ 19:50:51 -



Avsändare: Anonym

Så bra!! Ett till idag eller imon? :D
Du är bäst!

2012-09-26 @ 19:52:44 -



Avsändare: steffi

guuud, vad jag älskar dina noveller! <33

2012-09-26 @ 19:52:47 -



Avsändare: anonym

<333333

2012-09-26 @ 19:53:08 -



Avsändare: Nella

Jag tycker gränsen går vid att han inte ska slå Kelsey! Det vore inte rätt någonstans, hur arg han är så får han inte skada henne!

2012-09-26 @ 19:57:41 - URL: http://www.biebstory.blogg.se/



Avsändare: Anonym

jag tycker inte att det är så kul att läsa om när han är en riktig ''bagboy'' blir baar uttjatat

2012-09-26 @ 20:30:44 -



Avsändare: Anonym

Skit bra men gärna längre

2012-09-26 @ 20:45:26 -



Avsändare: Emelie

Sjukt bra! <333

2012-09-26 @ 20:53:19 - URL: http://bieberrstrorys.blogg.se



Avsändare: JEN..<3

det finns ingen gräns han får vara hur bad som hälst bara de löser sig senare

2012-09-26 @ 21:08:14 -



Avsändare: E

Han är ju sjukt taskig som säger sådär till Kelsey, helt seriöst. Jag vet var gränsen går och där går gränsen för mig, tycker inte hon ska vara så snäll att ta tillbaka honom hela tiden, han borde få kämpa för henne om han verkligen vill ha henne. That's it!

2012-09-26 @ 21:13:51 -



Avsändare: Alicia

Hahaha jaaa bad boy Justin :D Inga gränser xd

2012-09-26 @ 22:25:11 -



Avsändare: Nina

Skit bra novell! :D fortsätt så! Jag tycker att det inte ska finnas en gräns för hur bad Justin får vara, bad boys är sexiga. Lol <3

2012-09-26 @ 22:57:53 -



Avsändare: Caroline

Hahah jag älskar Den tuffa Justin. För han är inte detsamma i din novell som alla andra. Det finns ingen gräns. Men jag tycker inte att han ska vara en mördare bara, såvidare det inte är någon som ska döda honom eller nån annan, då är det okej om han är hero Justin!<3

2012-09-27 @ 14:56:33 -



Avsändare: bieber<3

Gör som du vill han ska vara en RIKTIGT bad boy. men asså jag läste din novell innan du har tagit bort den, och tänkte först att han hade sex med bruce dotter vad kommer hända med dom?

Svar: Hon kommer komma in senare i novellen :)
None None

2012-09-27 @ 20:54:02 -



Avsändare: Anonym

mer!!

2012-09-28 @ 20:52:37 -



Avsändare: Cindy

Braa meer! Asså jag vill inte att han ska vara så badboy som i början av novellen då handödade massa människor och sånt men kanske som i detta kapitlet :)

Svar: Okej, ville bara veta för jag fick en idée :D
None None

2012-09-29 @ 00:38:10 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback