Published: 2012-09-17 Time: 06:42:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 32 - I was just a victim

PREVIOUS: Jag satte mig i baksätet med Kelsey's huvud lutande mot min axel. Jag smekte hennes kind och pussade henne på huvudet samtidigt som jag försökte viska lugnande saker till henne. Damon gav mig en klapp på axeln och ett snett leende. Jag höll Kelsey tätt intill mig, inte en chans att efter idag skulle jag låta henne vara ensam, aldrig.
 

KELSEY'S PERSPEKTIV:

''Kelsey, vi är framme'' viskar Justin och skakar mig försiktigt, jag slår upp ögonen och blinkar ett par gånger innan jag vänjer mig vid ljuset. Jag hoppar ut ur bilen och drar jackan tätare om mig och börjar trött gå mot huset. Mina ben ville knappt hålla mig uppe längre. Justin böjer sig ner och lägger en arm runt mina knäveck och den andra armen runt min midja sen lyfter han upp mig i sin famn, jag lutar mitt huvud mot hans axel och när jag blundar får jag flashback på allting som hände tidigare idag. Jag kan fortfarande känna Jake's händer över hela min kropp. 
''Vi går upp till mitt rum!'' ropar Justin till killarna och börjar gå upp för trappan och in till hans rum. Justin lägger ner mig på sängen och jag sätter mig upp, han sätter sig mittemot mig på ett avstånd.
''förlåt..'' säger han och kollar ner på sina händer, jag skakar på huvudet och tar hans händer i mina.
''Det är inte ditt fel'' säger jag hest och harklar mig, en tår rinner ner för min kind. Justin böjer sig fram och torkar bort tåren med sin tummer, jag ryggar snabbt bakåt och spärrar upp ögonen.
''Kelsey, jag tänkte inte skada dig..'' säger Justin förskräckt och spärrar upp ögonen. Jag reser mig hastigt upp.
''Jag går in och duschar'' mumlar jag och går in på toa och låser efter mig. Jag slänger av mig Marion's jacka och underkläderna innan jag hoppar in i duschen och försöker göra mig fräsch. Tårarna rinner förfullt ner för mina kinder. Är de det här livet med Justin jag valde? Jag ville inte vara deras offer för varje gång de skulle krossa Justin. Jag tänkte tillbaka på allra första gången jag träffade Justin.
 

Volymen blev högre och snart stod jag framför dörren, jag öppnade försiktigt den och smög in, doften av alkohol slog emot mig och snart kände jag ett par armar runt min hals.
''Keeelsey!'' ropade Haley glatt, jag flinade åt henne och besvarade sedan hennes kram. Hon drog med mig till köket och gav mig ett glas med alkohol i. Vi gick ut i folkmassan igen och jag drack upp hela på engång. Det sved till i halsen men det gick snart över, jag hade tappat bort Haley och min blick for runt och letade efter henne.
''Imponerande'' sa en röst bakom mig, jag vände mig snabbt om och möttes av ett par bruna ögon som kollade in mig från topp till tå, Justin. Stratford's bad guy. Jag ryckte på axlarna och gick förbi honom, han tog ett hårt tag i min arm och vände mig om så jag mötte hans blick.
''Ska du inte berätta vad du heter sötnos?'' frågade han och smekte min kind med baksidan av hans hand.
''Kelsey'' sa jag och drog mig ur hans grepp. Haley trängde sig bland folkmassan och drog mig sedan till ett hörn
''wow, jag kan inte fatta att du snackade med stratford's mest kriminella kille'' sa hon, jag ryckte ännu en gång på axlarna. Haley fick syn på något som var någon bit bort och ursäktade sig.

Jag hade letat efter Haley i över säkert en timme men hittade henne inte någonstans, jag bestämde mig för att gå hemåt. Mina ben värkte och jag var trött. Klockan var 4 på natten, vilket var rättså sent. Den friska luften slog emot mig och jag tog ett djupt andetag och började gå igenom skogen vilket var närmst till mitt hem. Jag stannade upp när jag hörde ett par röster och gömde mig bakom trädet.
''Du skulle betalat för en vecka sedan!'' röt någon och hade en pistol riktad mot en ung killes huvud. Jag drog efter andan och kollade närmare. Justin och hans gäng plus Kevin McCall som var mellan liv och död. Alla kände till dom och visste att det var kriminella hela högen. Ett pang hördes och jag la handen över munnen, discovolymen var för hög för att det skulle höras någoting. Justin's blick for runt i skogen och mötte min, en tår rann ner för min kind. Han sa något till någon av sitt gäng och gav honom pistolen och började sedan gå mot mitt håll. Jag tog av mig klackarna och började springa med tårarna i ögonen vilket gjorde det svårare för mig att se något.
''Ett steg till och jag skjuter dig'' ropade Justin's bekanta röst bakom mig. jag stannade till och snyftade lågt.
''Vänd dig om'' uppmanade han, jag vände mig sakta om och mötte hans blick, han la ner pistolen i sina byxor och under jackan och började sedan gå med bestämda steg mot mig. Jag drog handen genom mitt hår som hängde nerför mitt ansikte. Utan tvekan tog Justin mig under knävecken och under armen och slängde upp mig på hans axel. Jag sparkade hejvilt och bad om att få gå hem och lovade att inte berätta för någon.
''Du såg mig döda Kevin och du tror på fullaste allvaret att jag ska släppa dig?'' fnös han och jag snyftade lågt, det här var slutet på mitt liv, ånger började fyllas inom mig. Han ställde mig ner framför hans bil och gav mig inga utrymmen för att kunna rymma.
''Tänk inte ens tanken, jag skulle inte tveka om att lyfta min pistol och avfyra ett skott mot dig'' sa han kaxigt och bet ihop käkarna, han viftade mot bilen och jag hoppade tyst in i framsätet.

 

Jag skriker rakt ut, hur kan jag vara så dum? Varför är jag så nyfiken så jag behöver titta på? Kolla nu vart det tog mig, är allt detta värt det? Jag kan inte skylla på Justin, allt var inte hans fel. Det var inte hans fel att jag föll för honom, kärlek har ingen gräns som vissa säger. Är det verkligen sant? Men det är precis som att säga att fängelset bara är ett rum och det är det väl inte? Jag känner mig förvirrad, helt konstig. Aldrig blivit så rädd som idag. Jag kollar mig i spegeln som låg på andra sidan badrummet och såg märket Jake hade gjort. Jag drog fingertopparna över det och grimaserade. Jag smäller till den vita marmorväggen med handflatan, inte för jag hade förväntat mig att det skulle rasa utan för att jag själv skulle må bättre. Jag stänger av vattnet och drar handduken tätt runt min kropp. Jag låser upp dörren och går ut, kylan slår mot mig och jag huttrar till. Dörren öppnas och Justin kommer tassande in och stannar till när han ser mig.
''Jag trodde du sov..'' mumlar han och lägger ner glas vatten på nattduksbordet. Jag skakar på huvudet och går fram till hans gaderob och drar ut en stor tröja och underkläder. Jag drar på mig den stora tröjan och ställer mig framför spegeln och kammar försiktigt mitt hår. Vartenda rörelse jag gör, gör ont. 

Jag slänger upp täcket och kryper under och Justin kryper försiktigt ner bredvid mig. Jag slår mina armar runt mina ben och lägger mitt huvud på hans bröstkorg och lyssnar på hans hjärtslag som dunkar i jämn takt. 
''Godnatt, jag älskar dig'' viskar han och pussar min panna. 
''jag älskar dig med'' viskar jag innan jag försvinner in i drömarnas värld.
Där inget ont kan hända och allt har ett lyckligt slut
Ett kapitel med flashback från allra första gången då hon träffade Justin.
Hittar ju inte kapitel 1 & 2 så mina läsare som inte har läst kapitel 1&2, 
detta hände tror jag:p
 
Svar till Emma: Nej jag kan inte skriva tiden sorry, för jag vet själv inte när dom riktigt kommer upp. Det tar ju flera timmar och skriva ett kapitel som dom flesta vet. Men jag kanske kan göra det någon dag och prova :)
 
Jag har en enorm viktig fråga till er:
- Efter Slam my way to romance ska jag börja på en novell där han är känd och har fans osv? Som innan jag gjorde ett undantag och skrev denna kriminella novellen? ;)

Kommentarer
Avsändare: Emma (:

okej, tack ändå :D

2012-09-17 @ 07:00:37 -



Avsändare: Nathalie

Nä inte något med att han är känd eller så ! ;)

2012-09-17 @ 07:14:59 - URL: http://nattasofsweden.myshowroom.se



Avsändare: Caroline

Du kan ju sen börja med en då han är känd, men att Justin säger att han heter något annat till tjejen han träffar? Fast hon får ju reda på att det är JB senare när de är ihop

2012-09-17 @ 08:46:46 -



Avsändare: Emelie

Sjukt bra! <3

2012-09-17 @ 11:40:45 - URL: http://emmejj.blogg.se



Avsändare: jen

Jag vill gärna att du skriver en novel till men jag tycker personligen att den här är bätre en dom andra eftersom att han inte är känd i den hära jag skulle vilja att du skriver en till fast han inte är känd i den föresten grymt bra noveler du skriver<3

2012-09-17 @ 14:30:25 -



Avsändare: Linnéa

meeer!!
ja jag tycker att du ska börja på en ny efter denna :3

2012-09-17 @ 16:06:14 - URL: http://justbelive.bloggplatsen.se



Avsändare: Felicia

Nej! Inte kända justin! Fortsätt som nu! Det är asbra! :)
Meeeeer!

2012-09-17 @ 17:50:57 -



Avsändare: Alicia

Hitta din blogg igår och börja läsa denna novellen. Du annar inte så glad jag är detta är absolut den bästa jag läst! Älskar att han är rätt agressiv men ändå så älskar han henne så! Ha det så i din nästa novell också men låt han vara känd då ;) Ursäkta min stavning vet att den suger :p

2012-09-17 @ 18:19:14 -



Avsändare: Anonym

mer :)

2012-09-17 @ 21:50:56 -



Avsändare: Anonym

yes, denna är bra! :)
men skriv som vanligt sen, alltså att han är känd :D

2012-09-17 @ 22:56:08 -



Avsändare: Cindy

Jaaa, fast inte så stt han måste resa bort hela tiden och bla bla bla ;)

2012-09-18 @ 22:53:37 -



Avsändare: isola<3

När kmr nästa kapitel ??:))

2012-09-19 @ 11:52:46 -



Avsändare: Anonym

Meeeeeeer! Kom igen!

2012-09-19 @ 18:46:27 -



Avsändare: anonym

inte kända justin, fortsätt såhär! sjukt bra noveller!!!!!!

2012-09-23 @ 11:08:35 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback