Published: 2012-10-09 Time: 19:47:53 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 44 - Friday, friday, gotta get down on friday

PREVIOUS: André ger Tyler en blick jag inte kan tyda. Tyler nickar och går iväg med svansen mellan benen. Jag höjer på ena ögonbrynet och André skakar bara på huvudet. Jag känner någons fingrar runt min handled och sliter iväg mig från dansgolvet, jag snubblar till och tar tag i personens arm och reser mig upp. Jag kollar åt sidan och möter Haley's blick. Det var hon som slet iväg mig.
''Är inte det där Justin?'' frågar hon chockat och pekar en bit bort.
 Tumblr_maje4y8vlz1r0dn8lo1_500_large

KELSEY'S PERSPEKTIV:
 
''Vem då?'' frågar jag och leker lite dum. Hon pekar ännu tydligare och jag sväljer en stor klump. Det kan inte vara Justin, det får inte vara Justin som står och smeker en tjejs kind och ger henne ett kärleksfullt leende. Jag går ilsket fram till dom och rycker i killens arm så han vänder sig om mot mig, jag tappar hakan till marken.
''Oj förlåt, jag blandade ihop dig med någon annan'' säger jag och backar ett steg tillbaka.
''Det är okej'' säger han och ger mig en kyss på kinden helt oväntat. Jag ler svagt mot honom och vänder mig om och går mot Haley.
''Det var inte han, pinsamt!'' säger jag och blir röd om kinderna, glädjen sprider sig genom hela min kropp och jag skrattar åt mig själv för hur jag är så dum och tror att det var Justin. Han är ju hemma och planerar någoting med killarna som har med Orminge Locos att göra.
''Vad i helvete gör du här?!'' väste en röst i örat på mig, jag vänder mig snabbt om och möter Justin's arga blick. Jag höjer på ena ögonbrynet och kollar bakom honom där Bruce, Quinn och Damon står. Justin kollar på mig från topp till tå och ger mig ett snett leende innan han tar tag i min arm och sliter väck mig från dansgolvet. Jag rycker väck min arm från hans grepp och kollar surt på honom.
''Vad i helvete tror du att du håller på med?'' muttrar jag surt och slår ut med armarna.
''Klockan är 23:04?'' säger han och håller uppe sin mobil
''So what?'' säger jag och rycker på axlarna, han slickar sig runt läpparna och ger killarna en blick. Damon går fram till mig och räcker ut handen.
''Du är den sista människan på jorden jag skulle kunna följa med!'' säger jag kallt och smäller väck hans hand, inte en chans att jag skulle lyssna på honom nu och framöver. Inte efter det han gjorde och sa till mig. Damon höjer på ena ögonbrynet och jag skakar på huvudet som svar. 
''Gör inte det här värre än vad det redan är!'' väser Justin ilsket och nu är det min tur att höja på ena ögonbrynet. Vad är det nu jag har gjort som är så fel? Haley ställer sig på min sida och kollar frågande på Justin och killarna.  ''Du borde med gå hem Hal!'' säger Bruce och ställer sig bredvid Justin, jag ger Haley en blick och himlar sen med ögonen mot Justin, han biter hårt ihop käken och väntar på att jag ska röra på mig. Hans blick åker ner till min hand där jag håller ölburken, Justin rycker den ur min hand och slänger den åt sidan och tar sen ett hårt grepp om min arm och slänger ut mig genom dörren. Bruce öppnar bildörren åt mig och jag tvekar en sekund innan jag självständigt stiger på. Jag lägger armarna i kors och kollar ut genom fönstret. Justin står utanför och byter några ord med killarna innan han ger mig en blick och hoppar in i framsätet bakom ratten. Haley sätter sig i Damon's bil som står parkerad bakom Justin's. Jag suckar högt och halkar djupare ner i sätet. 
''Jag vill hem!'' gnäller jag och sätter mig riktigt upp och lägger det högra benet över den vänstra. Justin svarar inte, han vrider om nyckeln och startar motorn och börjar köra åt en riktning jag inte känner igen. 
''Jag vill hem!'' upprepar jag, denna gången mycket högre. Justin ger mig en konstig blick och brister sen ut i skratt. Jag suckar högt och lutar bak huvudet och sluter ögonen. 
 
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
 
Jag kollar på Kelsey lite snabbt innan jag riktar min blick mot vägen igen, hon verkar ha fallit i en djup sömn. Jag parkerar utanför vårt hus och stänger sen av bilen, jag slänger en snabb blick på Kelsey innan jag stiger ut ur bilen och vinkar till mig Damon som precis också hade stigit ut ur sin bil, han kommer joggandes fram till mig och jag pekar på passagerarsätet.
''Bär in Kelsey, hon sover'' mumlar jag och ger honom en klapp på axeln, han nickar och går över till Kelsey's sida och öppnar hennes bildörr. Damon smäller igen dörren med höften och kommer in med Kelsey i sina armar. ''Lägg Kelsey på mitt rum tillsammans med Haley'' säger jag och han börjar gå upp för trappan med Quinn bakom honom som bar på Haley, båda har somnat på vägen hem hit. Anledningen till varför vi inte kör hem dom direkt är för att deras föräldrar  inte kommer tycka att det är roligt att deras döttrar kommer hem helt fulla klockan 12 på natten. Jag slänger mig på soffan med magen mot och lutar huvudet mot armstödet.
''Har vi planerat klart, för jag är dödstrött?'' frågar jag och kollar upp mot Bruce med trötta ögon. 
''Ja det har vi, var och en vet vad ni ska göra!'' säger han och jag reser mig upp, Jag vinkar till mig Quinn och tillsammans börjar vi gå mot mitt rum.
''Haley får sova med dig, har inte plats för tre'' säger jag och slänger upp dörren utan att bry mig om att dom sover. Jag tänder lampan och går fram till sängen och drar väck täcket från Haley. Quinn böjer sig ner och lyfter upp Haley i sin famn.
''See you man'' säger jag och ger honom en klapp på axeln, han nickar och jag stänger dörren efter honom. Jag drar tröjan över huvudet och strippar av mig byxorna innan jag smyger ner bredvid Kelsey i sängen och släcker taklampan med hjälp av väggknappen som satt precis intill sängen. Jag böjer mig ner och ger Kelsey en hastig puss på pannan innan jag vänder mig om och sluter ögonen för natten.

tråkigt kapitel I know :/
men snart tror jag att det kommer hända något, vi får se vad jag hittar på ;)
Kommentera ;)

Kommentarer
Avsändare: Jasmine

Bra! Meeeerr! :D

2012-10-09 @ 20:05:37 -



Avsändare: JEN..<3

mer mer meer meer meeeeeer meeeeer är så beroende av de

2012-10-09 @ 20:17:41 -



Avsändare: nicky

Ja ett nytt kapitel

2012-10-09 @ 21:25:09 - URL: http://bdb.se



Avsändare: Cindy

Inte alls tråkigt, mocket bra ;)

2012-10-09 @ 22:06:34 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra!! <3

2012-10-09 @ 22:39:42 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Caroline

Varför är din novell så bra!!!!?? ÄLSKAR DIG!! //Jbeliebern på dvs :)

2012-10-10 @ 14:38:44 -



Avsändare: Jenny

Skit bra undrar vad de planerar men vill ha romantiska kapitel

2012-10-10 @ 15:07:24 -



Avsändare: Anonym

Meeeeeeeeer! :d

2012-10-10 @ 17:14:08 -



Avsändare: Henne

Jag undrar ifall du kan lägga upp bilder på justins killar vill veta hur de ser ut

2012-10-13 @ 16:11:39 -



Avsändare: Nella

Superbraa :D <3

2012-10-13 @ 18:20:23 - URL: http://www.biebstory.blogg.se/



Avsändare: donna

jääääääääätteeeee BRAAAAAAAAAAAA ! _D

2012-10-13 @ 19:27:15 -



Avsändare: Hanna

Skiiiit brraaaaa!!!! Meeeeeeer, inte så långt imellan kapitlena tack !! :)

2012-10-13 @ 20:12:00 -



Avsändare: Hanna

Skiiiit brraaaaa!!!! Meeeeeeer, inte så långt imellan kapitlena tack !! :)

2012-10-13 @ 20:12:00 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback