Published: 2012-10-07 Time: 13:37:23 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 42 - All those fairytales are full of shit

PREVIOUS: ''Jag hatar dig Justin, jag hatar dig..'' säger jag med gråten i rösten, vänder mig om och springer ut ur huset med Haley tätt efter mig. Vi stoppar en taxi och hoppar in i baksätet och Haley säger till honom vart han ska köra. 
''Det här kommer Justin få ångra djupt mycket'' säger jag och lutar mitt huvud mot Haleys axel.
 
KELSEY'S PERSPEKTIV:
 
''Ligg inte där och tyck synd om dig själv, kom vi shoppar!'' säger Haley och drar mig upp från sängen.
''Jag orkar inte'' mumlar jag och lägger mig ner igen. 
''Kels!'' skriker Haley och slår ut med armarna, jag suckar och reser mig upp.
''Efter vi har shoppat ska vi festa, fredag menas med fest!'' säger jag och öppnar min gaderob.
''Du kan kolla i den sen!'' säger Haley och stänger gaderoben och tar min hand och sliter ut mig från rummet. 
 
''Sväng in här!'' utbrister Haley och jag svänger in så snabbt som möjligt, bilen bakom mig börjar tuta men jag bara vinkar genom fönstret och fortsätter köra.
''Såg du hans reaktion?'' frågar Haley och skrattar, jag nickar och skruvar upp volymen och börjar sjunga med. Min mobil börjar ringa, jag slänger en snabb blicka på den innan jag trycker på upptaget och fortsätter att köra och låtsas som ingeting.
''Vem var det?'' frågar Haley och jag skakar på huvudet.
''Ingen viktig'' svarar jag och rycker på axlarna och fortsätter sjunga med på payphone som spelas på radion.
''Jag vill ändå veta vem'' mumlar Haley
''Justin'' suckar jag och svänger just in på parkeringsplatsen.
''Framme!'' säger jag glatt och vrider om nyckeln så motorn stängs av. Vi stiger ut ur bilen och börjar gå in mot köpcentret.
''Vad ska du göra ikväll?'' frågar Haley och kastar en blick på mig innan hon blickar ni mot sin mobil igen.
''Inget särskilt, hurså?'' säger jag och tar hennes mobil från henne så hon ger mig sin uppmärksamhet.
''Ehm, ut och festa?'' frågar hon och jag nickar ivrigt.
''Hell yeah!'' flinar jag och puttar in henne på Louis Vuitton affären.
''Så rik är inte jag..'' säger Haley sarkastiskt och jag brister ut i skratt.
''finns inga snygga väskor längre'' mumlar jag och lyfter och vrider på en väska jag har i händerna.
''Jo men jag behöver nya underkläder'' flinar Haley och tar väskan ur mina händer och lägger tillbaka den och drar mig sen ut ur affären. Vi går en liten bit innan jag slänger en blick på några personer som står en bit bort som jag mycket väl känner igen.
''Hal?'' säger jag nervöst och drar henne i armen till mig.
''Mhm?'' svarar hon och jag pekar en bit bort mot några personer.
''Är inte..-?'' mer hinner jag inte säga innan den ena personen vänder sig om och får syn på oss.
''Kelsey! Haley!'' ropar Nathalie och vinkar ivrigt. Vi vinkar tillbaka och skyndar oss fram till dom.
''Hej!'' säger jag glatt och kramar om henne. Hon besvarar kramen. Jag hälsar på hennes Daniel och på deras kompisar. Vi ställer oss i en ring och kollar på varandra.
''Såå?'' säger Daniel, Nathalies pojkvän och avbryter tystnaden, jag höjer på ena ögonbrynet och ler mot honom. ''Hur går det med Justin?'' frågar han helt oväntat, jag ger Haley en blick innan jag vänder mig mot honom och rycker på axlarna.
''Det går bra'' ljuger jag och ler vänligt. Egentligen vet jag inte hur det går överhuvudtaget, ena dagen älskar vi varandra och andra dagan är vi fiender. Jag gillar inte ett dugg vad han gör men det säger jag inte, jag vänder mig om mot Haley och ger henne en blick om att hon ska hålla med mig.
''Vi borde nog gå nu'' säger jag och ler mot Nathalie och Daniel och deras vänner. 
''Ja, det borde vi nog!'' håller hon med och ler, jag tar tag i hennes hand och sliter henne därifrån.
''Det där var oväntat'' pustar jag ut och hon nickar instämande.
 
''Dessa undekläderna var sexiga!'' säger Haley och håller upp ett par panties med leopard mönster på.
''Köp dom då?'' flinar jag och kollar på en leopardaktig bh, jag lägger den över mina bröst och kollar efter ifall den passar eller inte. Efter ett tag lägger jag tillbaks den och vänder mig mot Haley och får just syn på en ursnygg bh. Jag springer fram till den och rycker åt mig min storlek.
''Den ska jag ha!''

Förlåt för försenad men kunde inte igår, kommer kanske ett kapitel när jag kommer hem.
Är i malmö, men vi får se
 
Kommentera.

Kommentarer
Avsändare: Anonym

Lalalalallaa meeeeeeer!

2012-10-07 @ 13:49:58 -



Avsändare: saga

Yay ett kapitel, hmhmhhm c:
Du ska veta att din novell är en av dom bästa jag läser just nu <3

2012-10-07 @ 14:15:32 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2012-10-07 @ 16:26:36 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Anonym

mermermermer! :D

2012-10-07 @ 18:24:31 -



Avsändare: Cindy

Tråkigt kapitel :/ men bra ändå :)
Var i Malmö är du?:))

2012-10-07 @ 18:59:44 -



Avsändare: jen...<3

meeeer drymt duktig du är deta är dagens höjdpunkt

2012-10-08 @ 08:56:35 -



Avsändare: Natalie

Jag heter natalie och mitt ex heter Daniel hahaha ödet.

2013-09-02 @ 22:18:02 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback