Published: 2012-10-05 Time: 14:24:36 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 41 - Orminge Locos

PREVIOUS: ''Ta till tjejerna också'' säger han åt sin kompis som går iväg och beställer något.
''Du hade inte behövt'' säger Hayley svagt och blir rosröd om kinderna.
''Men jag ville'' svarar han glatt och blinkar med ena ögat mot henne.
 
KELSEY'S PERSPEKTIV:

Killen som tydligen heter André kommer tillbaka med brickan full av kakor och läsk. Jesper räcker en varsin kaka till mig och Haley, vi tar tacksamt emot den och ger honom ett svagt leende som han glatt besvarar. 
''Vi skulle väl shoppa sen efter detta?'' frågar Haley och höjer på ena ögonbrynet, jag nickar och tar en tugga av min kaka. Jag tar min fanta i handen och höjer den försiktigt mot min mun och tar en klunk.
''Ni har väl inget emot att jag och André hänger på?'' frågar Jesper och jag skakar snabbt på huvudet.
''Abosolut inte!'' säger Haley snabbt och ler mot honom, André och Jesper besvarar hennes leende.
''Ska vi gå?'' frågar jag och dom nickar, vi reser oss upp och föser in stolarna och börjar gå mot utgången.
''Oh snap!'' säger Haley och tar tag i min arm.
''Vad är det?'' frågar jag oroligt och hon pekar en bit bort mot en kille som kommer gåendes.
''Fuck fuck fuck fuck!'' säger jag och springer en bit bort från Jesper och André till igången där jag kommer möta Justin. 
Justin kommer in genom ingången och hans blick söker efter mig. 
''Hey'' säger jag och lägger mina armar runt hans midja bakifrån. Justin lägger sina händer över mina och lossar mitt grepp runt honom och han vänder sig sakta om med brinnande ögon och kommer närmare mig. Jag höjer på ena ögonbrynet och kollar frågande på honom.
''Har du ens en aning om vilka dom två killarna är? Eller vem hela högen som du satt med är?'' väser han lågt så bara jag hör det. Jag ryggar bakåt och kollar på honom med uppspärrade ögon. 
''babe, de är bara ett par klasskompisar'' svarar jag och rynkar pannan.
''Nej, Kels!'' protesterar han och jag tar ett steg bakåt.
''Gå härifrån Justin!'' säger jag tillräckligt högt och lägger armarna i kors.
Jesper kommer fram till oss och lägger sin hand på min korsrygg.
''Är allting lugnt?'' frågar han och slänger en blick på mig och Justin. Hans blick dröjer kvar på Justin och ger honom ett snett leende, uttrycket på Justins ansikte känner jag igen. Han gör bara det när någoting är i fara 
''Väck från henne!'' väser Justin och ignorerar hans fråga. Han knyter knytnävarna och tar ett steg framåt mot Jesper, jag ställer mig mellan dom och sliter inte väck blicken från Justin. Justin lägger sin arm runt min midja och slänger mig åt sidan så jag snubblar men hinner resa mig upp innan jag trillar. Justin höjer knytnäven och smäller till Jesper som tappar balansen och trillar på marken, Jespers gäng springer fram och ställer sig i skyddarposition. jag springer fram till Jesper och sätter mig på huk.
''Är du helt jävla dum i huvudet, gå härifrån Justin!'' skriker jag argt och tar Jesper runt midjan och hjälper honom upp, Damon och Quinn kommer springandes in genom dörren och ställer sig på varsin sida om Justin.
''Damon, Quinn förhelvete!'' säger jag och reser mig upp och går fram till Damon. Han tar tag i mina handleder och puttar mig till Justin. 
''Säg till Orminge Locos att hålla sig tillbaka och försök inte komma i närheten av oss!'' säger Bruce och dyker upp bakom Jesper. 
''Vad i helvete händer?'' frågar Haley irriterat och höjer rösten. Det blir knäpptyst i kafeterian och allt som hörs är deras djupa andetag, Jesper tar ett stag fram och torkar bort blodet som rinner ur hans mun.
''Trevligt att träffa dig och ditt gäng igen Justin!'' flinar André och ställer sig bredvid Jesper. 
''Vänta nu lite här..'' säger jag och ställer mig mellan både gängen.
''Vem är ni?'' frågar Haley och ställer sig bredvid mig och riktar sin blick mot Jesper och hans gäng som tydligen kallar sig Orminge Locos. Justin ställer sig framför mig och jag håller i hans arm och försöker hindra honom från att måtta ännu ett slag mot Jesper. Har Justin och Jesper träffats? när, var, hur?
 
''Jag har varnat dig McCartney, håll dig borta från mitt gäng och min flickvän!'' morrar Justin och tar ett steg fram, Quinn lägger sin hand på Justins bröstkorg och får honom att ta tillbaka steget. 
''Annars? Vad händer?'' flinar Jesper och lägger armarna i kors, hade jag varit honom så hade jag dock inte sagt emot Justin. 
''Jag bryter varenda ben i din kropp som när vi var i Italien, remember?'' frågar Damon och ler ett snett leende som gör honom mer sexigare än vad han redan är. Quinn brister ut i skratt.
''Jag kommer ihåg din reaktion McCartney, priceless!'' flinar Quinn och lägger armarna i kors.
''Kan ni förklara något för mig?'' frågar jag och lägger min hand på Justins rygg. 
''Kom hit Kels, ta med dig Hal'' säger Bruce, jag tar tag i Haleys arm och går försiktigt fram till Bruce.
''Det kommer inte hända igen, ni är omringade Crips!'' säger Jesper och uttalar Justin's gängnamn med hat.
 
''Killar det räcker nu!'' säger rektorn och kommer emellan Justin och Jesper, stackars lilla rektor som inte har en aning om vad som händer. Halva skolan har omringat Justin och deras gäng och kollat på som små dårar, ingen har vågat säga ett ljud, Vi alla vet att Justin styr hela Stratford och att den som försöker ta hans plats får en långsam tortyr. Justin och hans gäng backar, vänder sig om och går ut genom dörren. Jag, Bruce och Haley följer snabbt efter. Jag kastar en blick på Justin's lamborghini innan jag vänder mig om och hoppar in i Damon's bugatti som Bruce kör vid detta tillfället. 
 
''Vad i helvete är det som händer?!'' säger jag ilsket så fort jag kommer innanför dörren till Justins hus. Killarna slänger sig på sofforna och jag står ensam kvar med Haley bredvid mig i mitten av hela rummet. 
''Få tyst på din tjej Justin!'' ryter Damon och lägger handen på pannan och blundar.
''Justin?!'' ryter jag ilsket och stampar med fötterna.
''Kom vi går Kels!'' säger Haley och tar tag i min arm.
''Duktig flicka Hal, följ med henne Kels!'' säger Damon och sjunker längre ner i fotöljen.
''Vem är Orminge Locos? och hur känner du Jesper, Justin?'' frågade jag lågt och sjönk ner på knä bredvid Justins soffa.
''babe, vi tar det sen, gå hem nu'' mumlar Justin och lägger sin hand på min kind. Jag smäller väck hans hand och reser mig ilsket upp.
''Jag hatar dig Justin, jag hatar dig..'' säger jag med gråten i rösten, vänder mig om och springer ut ur huset med Haley tätt efter mig. Vi stoppar en taxi och hoppar in i baksätet och Haley säger till honom vart han ska köra. 
''Det här kommer Justin få ångra djupt mycket'' säger jag och lutar mitt huvud mot Haleys axel.

mhihi, mer ''information'' om Orminge Locos kommer ni få veta nästa kapitel !
har studiedag idag men jag har inte skrivit något förrens nu är för att jag inte har haft några idéer men nu har jag fullt av dom så jag ska sätta igång med nästa kapitel så fort som möjlig

Kommentarer
Avsändare: Emelie

Jätte bra! <333

2012-10-05 @ 14:45:21 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Linn

Meer !

2012-10-05 @ 14:59:53 -



Avsändare: Linnéa

Meeer
den är så bra så jag inte vet vad jag ska säga ju O.O meeeeeeer <3

2012-10-05 @ 15:10:07 - URL: http://justbelive.bloggplatsen.se



Avsändare: Caroline

Mihihuh, älskar när Kels vill veta allt xD More!?

2012-10-05 @ 15:53:08 -



Avsändare: Emelie

MERA!

2012-10-05 @ 16:02:34 -



Avsändare: Hnna

Det var skit bra kan inte vänta

2012-10-05 @ 16:11:59 -



Avsändare: Michelle

Bra kapitel

2012-10-05 @ 17:27:57 - URL: http://twitter.com/michan_94



Avsändare: Cindy

Skit bra!! Men åhhh du är du skyldig oss ett kapitel till idag :)

2012-10-05 @ 17:30:28 -



Avsändare: JEN..<3

meeer så grymt duktig du är längtar till nästa

2012-10-05 @ 22:03:55 -



Avsändare: Anonym

asbra! mer :)

2012-10-06 @ 16:05:33 -



Avsändare: Anonym

Meeeeeeeeeeeer snällaaaaaa!

2012-10-06 @ 17:16:38 -



Avsändare: saga

Jätte bra kapitel!
Två kapitel på en dag, jag gillar! ;D
Hoppas nästa kommer sooon :)

Kram!

2012-10-06 @ 21:23:18 -



Avsändare: rebecka

mer!:)

2012-10-07 @ 11:23:29 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback