Published: 2012-10-03 Time: 21:14:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 40 - Jesper McCartney

PREVIOUS: ''Jag följer med'' flinar Justin och reser sig upp, jag vänder mig om.
''Du är inte välkommen'' säger jag retsamt och puttar ner honom på sängen igen. Justin suckar och reser sig återigen upp för att dra på sig rena kläder.
''Jag kör dig till skolan!'' ropar han efter mig och jag nickar osynligt med huvudet.
 
 
KELSEY'S PERSPEKTIV:

Justin parkerar framför skolan och jag böjer mig ner mot honom och ger honom en snabb kyss innan jag vänder mig om och öppnar bildörren och stiger ut. Jag vänder mig om och vinkar till Justin och joggar in genom skolans stora portrar, jag vänder mig om och ser Justin starta igång motorn och köra iväg.
''Äntligen, trodde nästan att du dog eller något'' flinar Hayley och jag hoppar skrämt till och ger ifrån mig ett skrik. Hayley brister ut i skratt och snart instämmer jag. Jag krokar min arm med Haley's och börjar gå mot skåpen.
''Vad har du som första lektion?'' frågar jag och kollar på mitt schema.
''No med Mr Harper'' suckar hon och jag börjar småskratta
''Själv ska man ha franska med snyggingen'' flinar jag och smäller igen skåpet, Haley tappar hakan och jag lägger min hand under hennes haka och stänger hennes mun.
''Inte attraktivt'' flinar jag och börjar gå i riktning mot klassrummet.
''Det där är fusk, snälla kan vi byta lektion?'' frågar hon och putar med underläppen.
''Aldrig, vad ska jag annars roa mig med under lektionen?'' 
''DELA MED DIG DIN PAJAS!'' skriker hon och alla runt omkring oss vänder sina blickar mot oss. Jag blir röd i ansiktet och ökar farten. När vi har rundat hörnet så brister vi båda ut i gapskratt och jag trillar ner på knä. 
''Res dig upp du skämmer ut mig'' skrattar Hayley och lägger sina ben i kors eftersom hon är kissnödig.
''Jag pissar snart på mig'' skrattar jag och lägger mig ner.
''Vad i helvete gör ni?'' säger en bekant röst och vi tystnar och kollar uppåt. Jag reser mig fort upp och kollar med uppspärrade ögon på Justin.
''Ehum, vad gör du här?'' säger jag försiktigt och rättar till min tröja.
''Du glömde din mapp i bilen'' säger han och kollar konstigt på mig, jag räcker ut handen och tar tacksamt emot den. Jag ger han ett svagt leende och kollar på Haley och sen vänder vi på klackan och går därifrån.
''Ses efter lektionen!'' ropar jag efter henne och går in på min lektion och sätter mig längst bak i vänstra hörnet närmast fönstret.
''Jag snor denna platsen här'' 
jag kollar upp mot killen och smälter av hans blick. Jag nickar och ler lite svagt. Det här är något jag måste berätta för Haley, snyggingen sitter bredvid mig.
''Jeseper McCartney'' presenterar han sig och räcker fram handen, som om jag inte visste de.
Jag tar hans hand och skakar den försiktigt.
''Kelsey Graham'' ler jag och rättar till min ställning på stolen. Han ler tillbaka och flashar sina blankvita raka tänder som jag nästan faller för. Mr Lopez harklar sig och drar åt sig vår uppmärksamhet. Jag riktar blicken mot honom och försöker så gott jag kan hänga med på hans genomgång.
 
''Äntligen!'' utbrister jag när klockorna äntligen ringer, Jesper flinar och vi börjar snabbt plocka undan våra saker. ingen vill vara sist ut. 
''Vi ska ha en till lektion tillsammans'' flinar han och blinkar med ena ögat, jag kollar ner i min mapp och ökar takten.
''Ses sen Kels!'' ropar han och går en annan riktning mot sitt gäng som står en bit bort,
''OH MY GOD!'' piper Hayley och hoppar ivrigt upp och ner, jag himlar med ögonen och går före henne till kafeterian som ligger på andra sidan av skolan. 
''Ofta han snackade med dig?'' frågar hon avundsjukt och kollar efter honom, jag ger henne ett snett leende.
''Aoup, han satt bredvid mig'' flinar jag och njuter av Hayley's reaktion, helt priceless.
''Och efter detta ska jag ha ännu en lektion med honom'' säger jag och börjar småflina,
''Jag hatar dig'' skämtar Hayley och slår mig skämtsamt på armen, jag skakar på huvudet och ler mot henne. Vi hittar lediga platser i kafeterian längst ner i hörnet. Vi skyndar oss snabbt bort dit så ingen tar våra platser.
''Kan vi gå och shoppa efter skolan?'' frågar Hayley.
''Ja, jag behöver en ny gaderob'' flinar jag och går just förbi någon som råkar armbåga mig i sidan, jag kipar efter andan och börjar sedan andas normalt igen. Jag masserar mina ömma revben som kommer lämna efter sig ett blåmärke.
''Vad ska du ha?'' frågar Hayley när vi har satt oss ner.
''Ta bara vad som helst!'' säger jag och viftar otåligt med handen, hon skyndar sig iväg till den lilla minimala kiosken vi har. Jag tar upp min mobil från fickan och bläddrar runt med apparna och försöker hitta något som kommer underhålla mig tills Hayley kommer tillbaka. 
 
efter ett tag komemr hon tillbaka med två brownies, en fanta och en cola.
''Jädrans vad det tog för tid!'' klagar jag och tar ett bett från min brownie, 
''Ser du inte den jävla kön eller?'' muttrar hon och slår sig ner.
''Hello ladies, får vi sätta oss här?'' frågar Jesper och ler sitt leende som man dör för. Vi nickar och han och hans kompisar sätter sig ner bredvid oss. 
''Vill ni ha något tjejer?'' frågar han och höjer på ena ögonbrynet.
''Nej tack!'' säger jag tacksamt och håller upp min kaka. Jesper rycker på axlarna och flinar.
''Ta till tjejerna också'' säger han åt sin kompis som går iväg och beställer något.
''Du hade inte behövt'' säger Hayley svagt och blir rosröd om kinderna.
''Men jag ville'' svarar han glatt och blinkar med ena ögat mot henne.

WIHOO, två kapitel på en dag!
Ni älskar mig nu, ellerhur? :D
12 kommentarer för nästa!

Kommentarer
Avsändare: Cindy

Braa, meer! En fråga. Blev Justin sur eller ngt för han bara "vad i helvete gör ni?" Så det verkar helt argt :)

Svar: haha nej, han blev inte sur :p
None None

2012-10-03 @ 22:00:48 -



Avsändare: JEN..<3

meeeer så grymt bra!!!!!

2012-10-03 @ 22:29:13 -



Avsändare: Anonym

Meeeerr!:D

2012-10-03 @ 22:36:51 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2012-10-03 @ 22:58:28 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: jessica

bästa novellen, älskar den!!!

2012-10-03 @ 23:02:40 -



Avsändare: Just

Jaa verkligen love you

2012-10-04 @ 02:57:06 -



Avsändare: Anonym

JA! JAG ÄLSKAR DEJ ♥ men jag älskar dej ännu mer om du fortsätter skriva två om dagen (a)
MER! :D

2012-10-04 @ 07:17:04 -



Avsändare: Linnéa

meeeer
älskar novellen ksn knappt vänta tills nästa O.O

2012-10-04 @ 07:31:24 - URL: http://justbelive.bloggplatsen.se



Avsändare: Alice

Mer!!:D

2012-10-04 @ 07:41:15 -



Avsändare: Anna

Jag bara älskar din novell ! :)
Meeeer !! :D

2012-10-04 @ 19:08:36 -



Avsändare: JEN..<3

meeeeer

2012-10-05 @ 06:20:18 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback