Published: 2012-08-17 Time: 06:14:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 1 - Sneak Out

Det var en fredag kväll och jag har ingeting att göra med mitt tråkiga liv förutom att titta på TV,
sitta vid datorn eller kolla min mobil ett x antal gånger för att se ifall någon har ringt eller smsat.
Jag ställde mig upp och gick till mitt tråkiga rum där jag ännu en gång inte hade något bätte att göra.
Jag slängde mig på sängen och skrek i kudden, Varför kunde jag inte vara som normala folk? huh?
är det så mycket att be om? bara kunna gå ut och släppa loss? Sedan igen det är inte i min natur,
jag var uppväxt som en kristen där jag ska respektera min kropp och mina moral och att gud vakar över allt jag gör.
Om mina föräldrar fick reda på att jag gjorde som de andra tonåringarna skulle jag blivit inlåst i mitt rum i någon vecka
(om inte mer) som innebär ingen TV,
dator eller mobil som i princip innehåller alla mitt livs önskningar om hur man ska leva.

Det var som om gudarna ovan hörde mina mentala rop för att hjälpa mig eftersom nästan direkt fick jag 3 meddelande,
alla säger samma sak: Party at Michael's, Everyone is invited
Känna spänningen stiga inom mig reste jag mig upp och gav klockan en blick 23:30.
Vilket menades att jag bara hade en halvtimme till att fixa mig och se snygg ut, så snygg jag kan bli.
Jag sprang in till toan med handduken i handen och strippade snabbt av mig kläderna och hoppade in i duschen.
jag skulle göra det otänkbara. Smita ut.Vattnet rann ner för min kropp och
jag tvålade snabbt in min kropp och mitt hår och gick sedan ut och försökte hitta något snyggt att ha på mig.
Jag hittade en svartvit klänning med hål i ryggen som jag inte har använt en enda gång. 
''Perfekt'' sa jag lågt för mig själv och slängde klänningen på sängen, nu var det bara skor kvar.
Jag slängde alla mina kläder in i gaderoben igen och sprang fram till mitt skåp där jag hade alla min skor.
Skorna låg uppför varandra och jag sökte med pekfingret efter ett par högklackade som passade mina kläder
och hittade till slut ett par svarta pumps med silvriga mönster och röd färg på undersidan.
Jag nickade imponerande till min snabba sökning och slet på mig klänningen och kollade in mig själv i spegeln. 

Jag vred och vände på mig ett tag för att försöka komma på någon frisyr till mitt hår
men bestämde mig sedan bara för att ha det hängandes blött lockigt ner för mina axlar.
Mitt hår var brunt och når mig till midjan, mina ögon var hasselbruna som jag har ärvt av pappa.
Jag tog mina högklackade skor i handen och smög ner för trappan,
när jag väl var ute tog jag på mig dom och började gå mot partyt.

From: Andrew
I wonder what father will say when he finds out that you have sneaked out


To: Andrew
Then I'll say that you've lost your virginity

Jag visste att jag hade vunnit då min mobil plingade till

From: Andrew
fine.

jag hinner inte ens lägga ner mobilen i fickan innan den börjar vibrera, displayen visar att jag har fått ett sms av Haley, min bästavän.

From: Haley
Have you heard? It's party tonight, are you going?

To: Haley
I just sneaked out, see you there :)

Volymen blev högre och snart stod jag framför dörren, jag öppnade försiktigt den och smög in, doften av alkohol slog emot mig och snart kände jag ett par armar runt min hals.
''Keeelsey!'' ropade Haley glatt, jag flinade åt henne och besvarade sedan hennes kram. Hon drog med mig till köket och gav mig ett glas med alkohol i. Vi gick ut i folkmassan igen och jag drack upp hela på engång. Det sved till i halsen men det gick snart över, jag hade tappat bort Haley och min blick for runt och letade efter henne.
''Imponerande'' sa en röst bakom mig, jag vände mig snabbt om och möttes av ett par bruna ögon som kollade in mig från topp till tå, Justin. Stratford's bad guy. Jag ryckte på axlarna och gick förbi honom, han tog ett hårt tag i min arm och vände mig om så jag mötte hans blick.
''Ska du inte berätta vad du heter sötnos?'' frågade han och smekte min kind med baksidan av hans händer.
''Kelsey'' sa jag och drog mig ur hans grepp. Haley trängde sig bland folkmassan och drog mig sedan till ett hörn
''wow, jag kan inte fatta att du snackade med stratford's mest kriminella kille'' sa hon, jag ryckte ännu en gång på axlarna. Haley fick syn på något som var någon bit bort och ursäktade sig.

Jag hade letat efter Haley i över säkert en timme men hittade henne inte någonstans, jag bestämde mig för att gå hemåt. Mina ben värkte och jag var trött. Klockan var 4 på natten, vilket var rättså sent. Den friska luften slog emot mig och jag tog ett djupt andetag och började gå igenom skogen vilket var närmst till mitt hem. Jag stannade upp när jag hörde ett par röster och gömde mig bakom trädet.
''Du skulle betalat för en vecka sedan!'' röt någon och hade en pistol riktad mot en ung killes huvud. Jag drog efter andan och kollade närmare. Justin och hans gäng plus Kevin McCall som var mellan liv och död. Alla kände till dom och visste att det var kriminella hela högen. Ett pang hördes och jag la handen över munnen, discovolymen var för hög för att det skulle höras någoting. Justin's blick for runt i skogen och mötte min, en tår rann ner för min kind. Han sa något till någon av sitt gäng och gav honom pistolen och började sedan gå mot mitt håll. Jag tog av mig klackarna och började springa med tårarna i ögonen vilket gjorde det svårare för mig att se något.
''Ett steg till och jag skjuter dig'' ropade Justin's bekanta röst bakom mig. jag stannade till och snyftade lågt.
''Vänd dig om'' uppmanade han, jag vände mig sakta om och mötte hans blick, han la ner pistolen i sina byxor och under jackan och började sedan gå med bestämda steg mot mig. Jag drog handen genom mitt hår som hängde nerför mitt ansikte. Utan tvekan tog Justin mig under knävecken och under armen och slängde upp mig på hans axel. Jag sparkade hejvilt och bad om att få gå hem och lovade att inte berätta för någon.
''Du såg mig döda Kevin och du tror på fullaste allvaret att jag ska släppa dig?'' fnös han och jag snyftade lågt, det här var slutet på mitt liv, ånger började fyllas inom mig. Han ställde mig ner framför hans bil och gav mig inga utrymmen för att kunna rymma.
''Tänk inte ens tanken, jag skulle inte tveka om att lyfta min pistol och avfyra ett skott mot dig'' sa han kaxigt och bet ihop käkarna, han viftade mot bilen och jag hoppade in i framsätet.
''Jag vill hem'' muttrade jag när han hade hoppat in i bilen. Han ryckte på axlarna och startade motorn och slängde en snabb blick på mig.
''Du ska hem men inte nu''
''Får mina föräldrar reda på att jag har smitit ut kommer det vara den sista minuten i mitt liv'' muttrade jag, han brast ut i gapskratt.
''Du sitter här med mig som precis dödade någon och du oroar dig om dina föräldrar?'' skrattade han, jag himlade med ögonen och suckade högt.
''Vart ska vi?'' frågade jag och korsade mina armar över bröstet, jag drog på mig mina högklackade skor som jag höll i händerna och la sedan ett ben över det andra. Han ignorerade min fråga och tog ut sitt cigarettpaket och letade förbrilt efter sin tändare. Justin tände på cin cigarett, han drog ut djupt bloss och blåste sedan ut röken och hade inga planer på att veva ner fönstret, jag viftade handen framför mitt ansikte och tog bort det mesta av röken. Jag tog ut min mobil ur bh:n och tänkte skicka iväg ett sms till Haley när Justin rycker min mobil ur händerna, han kollar på den och stänger sedan av den och stoppar ner den i sin ficka.
''Hallå?! jag får min mobil!''
''Vem vet vad du tänkte göra med den''
''Jag lovade ju dig!'' skrek jag och slog ut med armarna. Han gav mig en snabb blick innan han förde cigaretten mot munnen igen och tog ett till bloss.
''Kan du sluta göra det där?!'' frågade jag surt och pekade på hans tredje cigg som han precis hade tänt.
''Kan du hålla käften bitch?! jag försöker tänka!'' skrek han argt och slog ratten hårt. Jag ryckte till och raggade bakåt i stolen.
''På vad?'' frågade jag tyst knappt hörbart.
''På vad jag ska göra med dig'' svarade han.


HITTAT KAPITEL 1&2 :D

Tro mig, de blir bättre längre fram ;)


Kommentarer
Avsändare: Anonym

men va? har du slutat med den andra? :((
ja fattar ingenting..

2012-10-28 @ 08:27:23 -



Avsändare: Linneá

Okej..så det här är typ sjätte gången jag läser dom denna novellen och får inte nog av den älskar den verkligen och kan inte vänta tills del 2 kommer. Och kommer troligtvis läsa den massor av fler gånger..
jag är verkligen förälskad i novellen och förstår inte att man kan skriva så bra, ungefär som twilight som är " beroende framkallande" och man kan inte sluta läsa böckerna eller se filmerna ungefär så är det med novellen för att den är så sjukt bra, ville bara säga det ! :D

2013-05-14 @ 16:11:37 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback