Published: 2012-11-26 Time: 10:50:24 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 73 - We're fighting all the time

PREVIOUS: ''Dat ass babe!'' säger Justin sexigt och blinkar med ena ögat, nästan så jag vill ta honom här och nu men sen påminner jag mig själv att han ska hålla ett tal för mig först.
''Godnatt Justin!'' 
''Godnatt babygirl!'' skrattar han och ger mig en puss på pannan. 
 
 
 
JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Jag vaknar av att min mobil vibrerar under min kudde, jag lyfter på huvudet och sticker in min hand under kudden och tar den smala långa telefonen i min hand. Jag låser upp mobilen och läser snabbt smset Bruce har skickat. Jag suckar högt innan jag slänger ner huvudet på kudden igen, det där med att jag ska hålla ett tal för Kelsey överför jag till grabbarna. De skriver ner vad jag ska säga och sen så säger jag det till Kelsey, najs teamwork right? Jag slänger täcket åt sidan och reser mig upp och drar snabbt på mig ett par mjukisbyxor som ligger i Kelsey's gaderob men tillhör mig. Jag trycker försiktigt ner handtaget och slänger en blick över axeln på sovande Kelsey innan jag smyger ut så jag inte väcker henne. TV:N är tänd och ingen mindre än Haley ligger raklång på soffan och tittar på Grey's Anatomy. Jag drar fingrarna genom mitt hår och går förbi henne och in till köket. En dör som smälls igen hörs från vardagsrummet och jag sticker ut huvudet genom köksöppningen och ser Kelsey gå tvärs över rummet och fram till mig.
''Godmorgon babe!'' ler jag och böjer mig ner och plaserar en hård kyss på hennes läppar. Hon svarar inte utan går bara trött förbi mig, något som är väldigt konstigt. Kelsey går fram till kylskåpet och ställer sig trött framför och försöker hitta något att laga eller äta. Jag ställer mig bakom henne och lägger mina händer på hennes höfter innan jag lutar mig fram och pussar hennes bakhuvud och låter mina läppar vila på hennes huvud. Kelsey viker sig undan och går till andra sidan köket där smörgåsarns finns. Jag bestämmer mig för att ta en cigg så jag lugnar ner mina nerver, jag går ut från köket och in till Kelsey's rum och fattar tag i mina cigg som ligger i bakficka på mina byxor innan jag går ut till balkongen som finns där vid vardagsrummet. Jag tar upp en cigg och lägger den mellan mina läppar och tänder på den. Röken går ner till mina lungor och jag blir omedelbart lugn igen, helt sjukt vad rökning kan göra med mig egentligen. Jag tar ännu ett djupt bloss och blåser ut röken ut i tomma intet. Kylan smyger sig fram och gåshud sprider sig över min bara överkropp.
''Justin, släck ciggen och kom in!'' väser Kelsey bestämt. Jag kollar bak på henne över axeln och skakar på huvudet, jag ska fan ta mig röka färdigt först. 
''Röker du också?'' frågar Haley förvånat och håller ett paket cigaretter i handen. Jag flinar och nickar.
''Vad trodde du? Jag är Justin Bieber sweetheart!''
Haley himlar med ögonen och lägger en cigarett mellan sina läppar och jag är tillräckligt snabbt och sträcker ut handen där jag håller tändaren och tänder hennes cigg.
''Tack!'' säger hon och ler. Jag besvarar hennes leende och hon blåser ut ciggen igen.
''Haley, du lovade mig att du skulle sluta!'' muttrar Kelsey surt och blänger på både mig och Haley.
''Bara denna gången Kelsey, jag lovar!'' 
Min blick vandrar mellan Kelsey och Haley, jag brister ut i skratt och skakar på huvudet åt båda. Jag går fram till Kelsey för att kyssa henne men hon viker sig undan, igen. 
''Vaknar på fel sida?'' suckar jag coh slår ut med armarna, Kelsey rynkar pannan och skakar på huvudet.
''Jag vill inte vara nära dig när du har rökt!'' 
''Fine jag ska duscha, följa med?'' frågar jag och fösöker le sockersött. 
''I'd love to men nej'' säger och kliar sig på huvudet. Kelsey lägger händerna på höfterna och jag kollar på henne med en sårad blick. 
''Vad?''
''Vi gör aldrig någoting tillsammans längre, vi bråkar, bråkar, har jag sagt att vi bråkar? hela tiden'' 
''Du ville inte följa med mig till San Diego för du skulle döda Thimothy, hur tror du inte jag känner mig? Du lägger jobbet före mig!'' utbrister hon och slänger ut med armarna.
''Det är väl självklart?! Jag kan inte bara låta en kriminell som är ute efter min familj gå rundor i världen!'' försvarar jag mig och Kelsey höjer på ena ögonbrynet.
''Du är själv kriminell så säg ingeting!'' 
Hennes ord slår mig som stenar i ansiket, är det verkligen så Kelsey ser mig som?
''Är det verkligen så du ser mig Kelsey?'' frågar jag lugnt och försöker tränga ner monstret som försöker komma upp ur mig. Kelsey nickar.
''Ja, för du har inte visat mig annat'' mumlar hon och ger mig en sorgsen blick innan hon går mot sitt rum. Jag vänder mig om mot Haley som fortfarande står alldeles tyst och kollar på. Jag slår ut med armarna.
''Vad ska jag göra?''
Första gången jag ber någon om råd, jag har alltid gjort som jag ville och ingen absolut INGEN har ifrågasattit det förutom Kelsey. 
''Jag har bokat en resa till er, ni åker till Grekland nu på fredag'' säger hon och jag spärrar upp mina ögon.
''Bara en helg'' tillägger hon snabbt och jag nickar, det låter faktiskt som en utmärkt idé.
''Låter bra!'' säger jag snabbt och ger henne ett svagt leende.
''Oroa dig inte, jag ska prata med Kelsey!'' säger hon som om hon kan läsa mina tankar, jag nickar och slickar mig runt läpparna. Jag mumlar ett litet ''tack'' innan jag vänder mig om och försvinner in på Kelsey's rum. 

Kapitel 73 wow, trodde faktiskt inte jag skulle göra den så lång.. 

Är det bra att Kelsey sa/reagerade sådär?
Tror ni att hon kommer följa med till grekland?
btw, i novellen så är det en onsdagsmorgon :')
 
jag vet jag är jobbig men gilla facebook sidan & det gör ni HÄR!

Kommentarer
Avsändare: Michelle

Jag tycker hon har all rätt att bete sig som hon gör. Jag gillar detta kapitlet och det kapitlet som var innan :)

2012-11-26 @ 11:24:50 -



Avsändare: Emelie

Sjukt bra! <3
Hon måste följa med till Grekland och dom måste bli sams!! :)

2012-11-26 @ 14:47:51 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Romina

Jag tycker faktiskt om att hon reagerade sådär. Justin kommer antingen hålla sitt tal i Grekland för henne eller så kommer han göra det innan så att hon följer med.

2012-11-26 @ 15:20:34 -



Avsändare: Cindy

Meeeeraa

2012-11-26 @ 16:59:13 -



Avsändare: Tova Bieber

jag skulle oxå reagera sådär o inte värre o jag var kelsey, jag tycker det ska komma upp ett jobb helgen dom ska åka ååsså får justin välja mellan hon och jobbet ååssså väljer han henne :D

2012-11-26 @ 19:57:18 -



Avsändare: Anonym

Du har skrivit hela 73 kapitel men deras förhållande är fortfarande inte på riktigt, det är inte så kul att läsa då. Visst, det är om badboy Justin, men han är ju typ aldrig romantisk? Dom har sex och sen är dem vänner igen? Kelsey förlåter fööööööör lätt och Justin är ett asshole här. Period.

2012-11-26 @ 23:25:45 -



Avsändare: JustinDrewTime

SVAR: Yes :) jag vill fortfarande :) toppen!
jag sätter in dig i min meny nu, så sätter du in mig när du ser detta :) kram!

Svar: Lägger in dig på menyn nu :') Kram!
None None

2012-11-27 @ 13:43:20 - URL: http://justindrewtime.blogg.se



Avsändare: Liv

älskar att hon reagerar så där :D typ normalt ;)
awesome kapitel!!!!!!!

2012-11-27 @ 14:47:00 -



Avsändare: steffi

UPPDATERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

2012-11-29 @ 19:12:15 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback