Published: 2012-11-03 Time: 14:56:05 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 59 - Movie marathon

PREVIOUS: ''Fast vi behöver en verklig paus, där vi inte träffas eller snackar'' mumlar hon och kollar på sina skor medans hon går. Jag stelnar till och en hög suck slinker ut ur min mun.
''Du måste skoja med mig?''
Hon skakar på huvudet och går någon meter framför mig, jag springer fram till henne och rycker i hennes arm.
''Det går inte Kelsey, jag kan inte''
 
KELSEY'S  PERSPEKTIV:

''Vi måste iallafall försöka!'' säger jag och höjer rösten lite, jag lägger min hand på hans kind och lutar mitt huvud åt sidan.
''Vi klarade det i  år, vi kan klara det ett litet tag till'' säger jag och tar ett steg närmare honom.
''Jag hade aldrig klarat det utan killarna'' mumlar han och kollar ner på sina supras skor och lägger sin hand på min höft. Jag lägger mina armar runt hans hals och går närmare så våra kroppar stöts ihop med varandra.
''Det är fel att vi gör såhär Justin, du har Emma nu'' säger jag och tvingar honom att möta min blick.
''Men jag älskar henne inte'' säger han och fäller en tår. 
''Hade du inte kommit tillbaka med Emma så hade jag varit din igen Justin'' säger jag och kysser mjukt hans läppar
''Jag kan skicka tillbaka henne!''
''Det vet jag att du kan göra men jag måste tänka på saken!'' säger jag och ger honom en hård kram som han besvarar. Jag tar ett djupt andetag och börjar gå hemåt igen.
''Får jag bara följa dig hem?'' frågar han och jag stannar, jag vänder huvudet över axeln och ropar att han ska komma. Justin joggar fram till min sida och lägger sin arm runt min midja. 
 
''Hemma igen Andrew!'' ropar jag och får ett ''okej'' tillbaka från hans rum, jag suckar och knackar på hans dörr innan jag öppnar dörren och stiger in.
''Ska vi inte ha någon KenDrew kväll?'' frågar jag och kollar på honom med valpögon, han skakar på huvudet och vänder blicken mot hans data skärm igen, jag tar ett djupt andetag, nickar och klistrar på ett fejkat leende sen går jag ut och stänger dörren bakom mig igen. Jag går in på mitt rum och sliter på mig en stor tröja som tillhör Justin innan jag sätter mig på sängen och börjar tänka igenom mitt liv, senaste hädelserna och hur mycket det har förändrats, jag slänger ner huvudet på kudden och blundar. 
''Varför tänka när jag inte kommer någonstans?'' mumlar jag för mig själv och faller i mörkret där drömmarna är mycket bättre än verkligheten.
 
2 VECKOR SENARE:
 
''Kelsey vakna, jag har flyttat in här nu!'' säger Haley och skakar liv på mig, jag slår upp ögonen och möter trött hennes blick, jag sätter mig upp och lutar mig bak mot ryggstödet.
''Har du flyttat in nu?'' frågar jag och masserar min panna, hon nickar och lägger sen huvudet på sned. Jag slänger en blick mot väggklockan som visar fyra minuter över elva, jag suckar högt och kryper ner under mitt täcke igen. 
''Jag går ut och fikar med Andrew'' säger hon och reser sig upp, jag mumlar ett ''mhm'' och efter ett tag blir hela huset behagligt tyst.
 
''Hey babe'' 
Ett duns hörs bredvid mig, jag slänger upp mitt huvud från kudden och möter Justin's hasselbruna ögon.
''Hey älskling'' mumlar jag och lägger mitt huvud på hans bröstkorg, Justin lägger sin arm runt min midja och börjar smeka mitt hår med andra handen.
''Det har gått 2 veckor nu som vi varken har snackat eller träffats, kan du bli min nu?''
''Emma?''
''Gjort slut med henne och skickat tillbaka henne till New York''
Jag fnittrar lite tyst och Justin brister ut i skratt, hans bröstkorg vibrerar för fullt och jag gömmer mitt ansikte i hans halsgrop. Han flätar sina fingrar i mitt hår och tvingar mig att möta hans blick.
''Jag vet att du älskar mig Kelsey!'' skrattar Justin,
''Nej jag älskar Damon'' skämtar jag och Justin blir omedelbart tyst.
''Vaddå, jag skämtade?'' säger jag och blir orolig, Justin's mungipor åker upp till ett leende och han börjar skratta igen. Jag skakar på huvudet och slänger av mig täcket och ställer mig framför min bodyspegel.
''Jag gillar tröjan du har på dig förresten'' säger han och pekar på sin egen tröja som jag brukar sova i, jag vänder mig mot honom och räcker ut tungan innan jag går fram till min gaderob. Jag tar ut en lång grå stickad tröja och slänger den på sängen.
''När hade du och Emma sex senast?'' frågar jag Justin helt plötsligt och sätter mig på fotändan av min dubbelsäng, Justin spärrar upp ögonen och kollar chockat på mig.
''Älsk..-''
''Nej men seriöst Justin?''
''För 3 veckor sen'' mumlar han och biter ihop käkarna. Justin gillar absolut inte när jag frågar honom såna här frågor för då känner han att jag lägger mig i hans liv, vilket är en självklar sak att jag ska göra.
''Jag och killarna åker till Miami imorgon, vi ska döda Thimothy'' säger Justin och jag stelnar till.
''Och försök inte hindra mig för det kommer inte att gå'' säger han och reser sig upp. Justin går ut från rummet och smäller igen dörren efter sig, jag står stilla och lyssnar på hans fotsteg tills de dör ut. Jag suckar åt hans barnsliga betende och drar på mig den stickade tröjan och går ut till tv-rummet. Jag slänger mig på soffan och lägger mitt huvud på armstödet innan jag tar kontrollen i min hand och börjar zappa mellan kanalerna och stannar till sist på ''16 and pregnant''. 
 
''Wake up darling'' viskar en mjuk röst i mitt öra och kysser mjukt min kind, jag slår upp ögonen och blickar in i Damon's blåa ögon, våra ansikten är ungefär 4 cm ifrån varandra. Jag drar bak huvudet och kollar på honom.
''Vad gör du här?'' frågar jag hest och rynkar pannan. 
''Du svarar inte på din mobil så jag kom över för att se hur du mår''
''Då kan du likagärna stanna för jag vill ha en film-maraton och vill inte göra det själv'' säger jag och ler, jag sätter mig upp och flyttar mig lite åt sidan så hans biffiga kropp får plats. Jag kryper upp i hans famn och sätter på den första filmen, sagan om ringen.
''Ni kan inte starta film-maraton utan mig!'' ropar Quinn och springer ut från köket, jag flinar och flyttar på mig så hans biffiga kropp också får plats.

Kan inte fixa bilder så som jag brukar göra på min brors data för den suger såhäääär mycket!
10+ kommentarer för nästa! :)

Kommentarer
Avsändare: Linn

Mermermermermer!! :D

2012-11-03 @ 15:30:05 -



Avsändare: Emilia

Mer nuuuu!

2012-11-03 @ 15:39:57 -



Avsändare: emeliebieber

Bra! :D Mera! :D <3

2012-11-03 @ 15:40:33 -



Avsändare: Alma

Meeer !! älskar den verkligen jag säger så varje gång jag vet men den är jätte bra

2012-11-03 @ 15:53:22 -



Avsändare: Anonym

OMG vad bra !!!! Kan inte typ Damon få dn liten romans med kelsey men sen går hon tillbaka till justin

2012-11-03 @ 15:54:25 -



Avsändare: Susan

Ohh jätte bra! du stannar alltid på dom mest spännande ställerna! Så jag längtar verkligen till näsat kapitel!! kommer det ut idag??

2012-11-03 @ 15:55:01 -



Avsändare: Jenni

meeeeeeeeeer!!!

2012-11-03 @ 16:00:09 -



Avsändare: Hanna

ungefär hur lång kommer den här novellen bli? :)

Svar: Inte en aning :p
None None

2012-11-03 @ 16:04:41 - URL: http://iwnfy.blogg.se



Avsändare: Romina

Du är #1 på min "biebernovell"-lista!
Jag älskar denna kapitel, fråga mig inte vad som skiljer den från de andra för det vet jag inte xD

2012-11-03 @ 16:26:15 -



Avsändare: Emelie

Sjukt bra!! <3

2012-11-03 @ 16:40:55 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: becks

meeeeeeeeeeeeeer......

2012-11-03 @ 16:55:55 -



Avsändare: Cindy

Skit bra! Meeer

2012-11-03 @ 17:30:44 -



Avsändare: Michelle

Haha jag gillar slutet :)

2012-11-03 @ 19:17:50 -



Avsändare: Liv

börjar du avrunda berättelsen? det känns så igalefall förmdu hoppar över så mycket känns det som.

2012-11-03 @ 19:32:59 -



Avsändare: Belieber

Jätte bra! längtra tills nästa kapitel kommer ut snälla kan du lägga ut det idag??? älskar din novell

2012-11-03 @ 21:46:29 -



Avsändare: Sanna

Awesome! Älskar hur du skriver! :))
Längtar tills nästa!!!
Kommer det idag?

2012-11-03 @ 21:48:16 -



Avsändare: Anonym

mermermer! :D

2012-11-03 @ 21:52:43 -



Avsändare: Elin

Skit bra, meer! :)

2012-11-04 @ 00:37:44 - URL: http://phootobyelin.devote.se



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback