Published: 2012-05-16 Time: 13:36:55 Filed Under:

Kapitel 9 - Remember Justin?

''Hur känner du Justin'' sa jag och kollade på henne
hon tystnade, jag höjde frågande på ögonbrynet
''Jag...''

''Jag och Justin träffades i Atlanta för ca 5 år sen'' sa hon snabbt och vände på huvudet
Jag hade en känsla av att hon ljög, vilket hon inte gjorde om det inte var SOS
Jag nickade på huvudet och log.
''Men jag måste gå nu, hejdå'' sa och pussade mig på kinden och gick till sina vänner
''Forever alone'' muttrade jag
''who said?''
Jag vände mig om
''Tänker du aldrig ge upp Bieber?''
''Är det något jag vill ha, så ger jag inte upp så lätt''
''Vad ser jag ut som, en docka?'' fräste jag
han skrattade lite lätt
''Nej, du är vackrare än en docka''
''Jag har hört jättemycket om dig'' fortsatte han
mitt hjärta hoppade över ett slag
''Bad or good stuff?'' frågade jag och sneglade på honom
''You have or had a huge cruch on me'' sa han och log Bieberleendet
Jag blev chockad och stannade, hur i hela friden vet han det?
kändes som om Caitlin hade slått till mig igen
*oh nej* tänke jag
''You still have it?'' frågade han och gick närmare och närmare
Jag böjde på huvudet, den känslan man får när man kollar i hans djupa och fina ögon
nej, jag ska inte fastna för hans ögon, bestämde jag
lättare sagt än gjort, när jag kollade upp på honom och fastnade och fick dom gamla minnen
då jag och Justin sprang runt i blöjor och skrek efter varann, då jag höll på att drunkna och han räddade mig
då jag fick känna hans mjuka läppar, då han lämnade mig för Jasmine Villegas och åkte bort.
Jag kände tårarna stiga,
''Förlåt, det var inte meningen att såra dig, det var inte ens meningen att lämna dig'' sa han och torkade
bort min tår från kinden.
''lätt för dig och säga, det var JAG som fick hjärtat krossat, det var JAG som skadade mig själv för DIG kommer du ihåg?, hur jävla dum var jag?'' skrek jag och kollade argt på honom.
Musiken hade stannat och folk började samlas runt oss
''Kom, vi går någon annanstans och snackar'' sa han och la sin hand på min axel och drog mig framåt
Jag smällde väck handen
''Du låter mig vara innan du ångrar dagen du föddes''
''Axelia''
''Inte ett ord, inte ens ett andetag vill jag höra från dig''
Han blev chockad och kollade på mig med en blick jag inte kände igen
''Bro, låt henne vara, snacka sen, hon är förbannad just nu och hon kommer säkert säga saker hon inte menar''
Jag vände inte blicken från Justin, Caspian hade kommit fram till oss, han lade en hand på Justins bröst och
puttade honom lite lätt bakåt
''Fine Axe, fast vårt snack är inte färdigt''
''det där smeknamnet kan du radera från din hjärna, bara mina vänner och nära får kalla mig det'' det sista bokstaverade jag
''Axelia nu räcker det'' sa Caspian argt tog tag om mina axlar och kollade mig rakt in i ögonen
och skakade mig lite lätt.

Vill ni ha mer?
isåfall KOMMENTERA!
& jag har ändrat lite i handlingen +
Är det någon som kan vara jättesöt & fixa en header till mig?
Förlåt att det tar långt tid innan jag skriver den här
men jag skriver först på ett papper och sedan för över det hit & jag blir typ aldrig nöjd med det
och försöker ändra lite här & där..

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback