Published: 2012-05-26 Time: 07:07:08 Filed Under:

Kapitel 82 - I can't just let you go

PREVIOUS: ''Det får du se.''
Jag satte på mig hjälmen och hoppade upp bakom honom på moppen och jag såg att Kathleen och Jessica satt och kollade på oss genom fönstret från cafét.
Vi åkte till lekparken där vi var första gången. Vi satte oss gungorna och pratade lite och hade det jätte kul.
Han var helt klart min bästa kill kompis!!


Dagarna gick och jag träffade Emilio efter skolan varje dag och vi hittade på nya saker varje gång. Vi har vart vid sjön och han slängde i mig, vi bakade hemma hos mig och hade mjölkrig och massor av annat. Vi har verkligen jätte kul, fast ingen slår Justin..


TORSDAG/ JUSTINS PERSPEKTIV:

Nu har jag vart i Florida, vi är påväg till flygplatsen för att åka till Atlanta.
Vi checkade in våra väskor och sedan hoppade vi på planet och jag somnade direkt, flyga var det värsta jag visste. Det var så otroligt tråkigt så jag somnade direkt om jag inte hade Axelia med, med henne var allt kul.

Kenny väckte mig när vi hade landat och det var dags att gå av planet och om några timmar skulle jag uppträda i Atlanta's stora arena.
Några killar hade redan satt upp allt så när vi kommer dit så är allt klart, då är det bara min tur att öva.
I bilen påväg till arenan så kollade jag på min mobil, jag hade visst fått ett par sms under flygresan som jag hade glömt 'titta på.
2 stycken från Selena, 1 från den tjejen jag fick numret av i New York och sedan 1 från Chaz.
Jag kollade på dom, men jag orkade inte svara utan jag klickade upp Kathleen och skrev till henne.

"Hej, kommer du till konsertern ikväll? Kram Justin"

Jag la ned mobilen och kollade ut på utsikten. Jag hade glömt bort hur fint det var här, speciellt på kvällen.
Innan jag märkte orden av det kände jag att mobilen vibrerade i fickan och jag tog upp den.

"självklart! =)"

Jag log för mig själv, tänk om Axelia också skulle komma? Jag kanske äntligen hade tid att prata med henne mellan 4 ögon!
Bilen stannade och jag gick ut och in i arenan och Scooter och Ryan Good kom imot mig.
- Tjenare Justin, det är bara upp på scen nu och öva. Konserten är om 2 timmar! sa Ryan och jag gjorde som han sa och hoppade upp på scen och tog micken.

AXELIAS PERSPEVTIV:

Jag hade vart med Emilio hela dagen efter skolan och det var snart dags att gå hem för att jag skulle ha myskväll med familjen och jag skulle gå och lägga mig rätt tidigt för att jag hade träning imorgon. Fast han skulle följa med mig och kolla sa han.

Jag gick in och satte mig vid datorn och kollade facebook lite fort och då skriver Jessica i chatten.

"Sitter hos Kathleen, är du säker på att du inte ska med på konserten?" 

"Japp, helt säker. Gå ni :)"
svarade jag och sedan loggade jag ut innan hon började tjata.

Jag gick ner och satte mig vid tv;n. Det var Ellen show och när hon började prata om Justin så zappade jag över till en annan kanal och det var nån film.
Den var rätt tråkig så jag somnade och sedan vaknade jag av att mamma puttade lite lätt på mig.
''Gumman, vakna det kanske inte är så bra att du sover nu. Då kanske du inte kan somna ikväll.''

Jag kollade på klockan och såg att Justins konsert redan var slut och han hade antagligen Meet&Greet nu, som Kathleen och Jessica skulle gå på.

JUSTINS PERSPEKTIV: 

Detta var en av dom bästa konserter jag har gjort, allt gick bra. Jag glömde inte bort texten en enda gång och jag hade riktigt kul och publiken var verkligen bäst. Och jag såg Kathleen och Jessica längst fram på soundchecket!

Efter en stund på Meet&Greet'n så såg jag dom.
''Vänta,'' sa jag till tjejen längst fram i kön som väntade att få en autograf.
Hon kollade på mig och log lite. Jag sprang fram till tjejerna.
Hej!'' sa dom och kramade mig.
''Hej! Är inte Axelia här?''
''Nej hon ville inte följa med, hon har fullt upp med Emi...-''
''Emilie,'' sa Kathleen och avbröt Jessica med en klapp i ryggen.
''Ah.. Aha,'' sa jag och kollade på dom och gick tillbaks till platsen där fansen var.
''Vi syns Justin!''
''Ja det gör vi!'' sa jag och vinkade till dom och sedan började skriva autografer igen. Men tankarna snurrade om nånting helt annat.. Axelia.

NÄSTA DAG: 

Sista dagen i Atlanta och vädret var jätte fint. Jag och Alfredo bestämde oss för att gå runt i staden lite. Jag gjorde mig i ordning och sedan tog min mobil och satte mig i soffan för att han skulle göra sig klar.
''Skynda dig!''
''Jaja'', ropade han ifrån badrummet.
Vi bestämde oss för att först gå på stan lite och sedan spela en omgång basket i den stora sporthallen som var en bit bort.
Dagen var verkligen kul och jag hade inte tänkt så mycket på Axelia, fast några gånger förståss.

Vi bestämde oss för att gå på en buss för att vi inte orkade gå till hotellet igen. Alfredo gick först och vi satte oss lite längre bak för där var det mindre folk.. Det var en gammal dam, en tjej och en kille och sedan några killar som satt längst bak och fjantade sig med tändare vilket jag störde mig på.
Jag satt och visade nån video på mobilen då jag kände att någon kollade på mig. Jag kollade runt på mig och sedan kollade jag åt sidan och då såg jag att tjejen som satt med killen kollade på mig. Men när jag kollade på henne kollade hon bort direkt. Men då såg jag det..
''Axelia?!?!?!'' sa jag häpet och kollade på henne.
Hon kollade tillbaks, jag såg att hon tyckte det var jobbigt men precis när jag skulle resa mig och gå till hon och den där killen så kollar hon på honom.
''Vi ska gå av nu...'' sa hon och dom reste sig upp och hon tog hans hand och gick ut..

Jag kollade på dom medans bussen körde iväg.. Fan.
Jag såg att hon skulle till träningen för hon hade träningskläder på sig och håret uppsatt. Vi hoppade av nästa hållplats och sedan sprang till gympasalen som träning var i.
När vi kom in där så hörde vi tjejröster och förstod direkt att hon var där. Vi gick in och jag såg att den där killen var borta och sedan sökte min blick upp Axelia.
Det gick fram några tjejer till henne och sedan vände hon sig om mot oss och kollade, jag förstod direkt att dom hade sagt nånting om mig och sedan gick hon snabbt ut i omklädningsrummen.

''Vänta jag kommer strax,'' sa jag till Alfredo.
''Visst,'' sa han och klappade mig på axeln.
Jag sprang ut mot omklädningsrummen och där var det en lång korridor och jag såg henne några meter bort, jag tror inte hon hade sett mig men hon lutade sig mot väggen och gled sakta ner med huvudet i händerna.
Jag tog ett till steg och golvet knakade lite och hon kollade upp.
''Justin låt mig va!''
''Nej jag kan inte, jag kan inte bara låta dig gå sådär.''
Jag gick snabbt fram till henne och sträckte fram handen för att hjälpa henne upp. När jag drog henne upp så gick hon ifrån men jag stoppade henne och tog tag i hennes arm.
''Axelia.. Gör det inte sämre än vad det redan är,'' sa jag och drog henne tätt intill mig.
''Snälla sluta....''
Hon kollade upp mot mig med tårar i ögonen, men jag kunde inte låta bli henne så jag lät mitt ansikte närma sig hennes och våra läppar möttes i en kyss och hon hindrade det inte...

Kommentarer
Avsändare: lma

ÅÅÅH, MER :D :D :D

2012-05-26 @ 17:55:24 -



Avsändare: Anonym

vill läsa mer NUU ♥

2012-05-26 @ 17:55:41 -



Avsändare: Anonym

meeeeeeeeer <33333333333

2012-05-26 @ 17:56:03 -



Avsändare: Isa

Kan inte dom bli tillsammans igen? :D

svin bra verkligen! SKRIV MER!!!!! ♥♥♥

2012-05-26 @ 17:56:52 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback