Published: 2012-05-25 Time: 19:58:41 Filed Under:

Kapitel 80 - It was Justin Bieber

PREVIOUS: ''Jo visst,'' sa jag och kollade på honom. Våra blickar möttes men jag vet inte vad som flög i mig så jag tog i hans mobil fort , slog in mitt nummer och sparade det sedan gav jag tillbaka den. Dom försvann och sedan var det bara jag och Kathleen kvar.
''Nå säg nu vad du tyckte om honom?'' frågade hon glatt.
''Vem? Emilio? Jo han var väl söt.. Men jag vill inte vara något mer än kompis med honom i alla fall,'' sa jag och skrattade lite lätt..



FEM DAGAR SENARE:

Nu har jag gått en hel vecka i skolan och det är äntligen fredag!
Nu när alla vet att jag och Justin inte är tillsammans längre så frågar dom inte lika mycket längre, till och med Jenna och Alexandra har hållt sig undan dom här dagarna.

Jag, Kathleen och Jessica gick från matsalen och pratade lite om allt möjligt. Vi hade varit varje dag sen skolan började och vi skulle antagligen vara idag med. Vi skulle gå till cafét igen.
Vi satte oss vid en bänk ute och njöt av solen och helt plötsligt fick jag ett sms.

"Hej gumman, jag saknar dig. Det var längesedan vi träffades ♥ -Caitlin" 

Jag svarade lite fort och la sedan ner mobilen.
''Vem var det?'' frågade Jessica.
''Caitlin.''
''Aha, vad ville hon egentligen? Är ni också ovänner?''
''Nej jag är kompis med alla förutom Justin..'' sa jag och suckade lite tyst.

Efter ett tag när vi satt där på bänken hade jag fått ett par sms av Caitlin så helt plötsligt fick jag sms av Emilio.

"Hej vad gör du? =)" 

Jag log lite för mig själv och svarade på hans sms och frågade vad han gjorde också.
Efter ett tag när vi hade smsat ett tag så kollar Kathleen på mig.
''Vem smsar du med nu då? Fortfarande Caitlin? Vad vill hon egentligen!?''
Kathleen gillade verkligen inte Caitlin, hon hade aldrig gjort heller för att det var Justins ex och hon tyckte att hon "stal" uppmärksamhet av honom.
''Nej jag smsar inte med henne längre, nu är det Emilio.''
När jag sa det så sken hon upp som en sol.
''Uuuhhhh ,'' skrek hon och skrattade lite.
''Va? Vem är han?'' frågade Jessica.
''Emilio är Taylers bästa kompis. Jag och Axelia var med dom i måndags.''

Jag fick ett sms till av honom,

"Vad ska du göra idag då?" 

"Jag ska vara med Kathleen och Jessica. Du då?" 

"Nej ingenting, har du lust att träffas ett tag? Jag antar att ni ska till cafét så jag kan väl komma dit och hämta dig?" 

När han frågade pirrade det lite i magen, fast jag var nog bara nervös eftersom jag aldrig hade vart med honom själv men nångång måste ju vara den första!
''Jag ska vara med honom idag, så han kommer och hämtar mig på cafét när vi är klara där'', sa jag och kollade på dom.
Jag tror inte det gjorde något för dom, speciellt inte för Kathleen som ville att det skulle bli mer mellan oss än vänskap.
''Visst!''

PÅ CAFÈT EFTER SKOLAN: 

Jag beställde ingenting eftersom jag glömde mina pengar hemma men Kathleen och Jessica beställde varsin bulle.
''När kommer han och hämtar dig?'' frågade Kathleen och flinade åt mig.
''Sluta haha! Han kommer väl om 10 minuter kanske? Han slutade skolan för ett litet tag sedan ju.''

Han gick inte på våran skola. Han gick på nån annan i Atlanta som hade en annan inriktning och han var ju 2 år äldre än mig.
Efter ungefär en kvart så öppnas dörren till cafét och han kommer in.
Jag kan faktiskt erkänna att han var väldigt söt då för det såg ut som en film när han kom in och tog av sig sina solglasögon och log lite snett.
Jag sa hejdå till tjejerna och gick och mötte honom vid dörren.
''Hej'' , sa jag och kramade honom och kollade tillbaks på Kathleen och Jessica och självklart satt dom och glodde på oss. Jag kunde knappt hålla mig för skratt så jag lipade åt dom och sedan gick vi ut.
''Vad vill du göra?'' frågade han.
''Hmm.. Jag vet inte, kan vi inte sätta oss på bron vid ån?''
''Visst'', sa han och log och vi började gå dit.
Efter några minuter tog jag av mig skinnjackan och suckade högt.
''Gud vad varmt det är!!''
''Jag kan ta den åt dig'', sa han och tog jackan och slängde den över axeln.

När vi kom fram sätte vi oss på bron och kallpratade lite och efter ett långt samtalsämne om typ ingenting så frågade han vem jag hade vart tillsammans med innan. Alltså vem Justin.
''Det var Justin Bieber..''
''Oj.. Jaha,'' när jag sa det vart han helt häpen. Jag tror inte han visste att det var Bieber jag hade vart tillsammans med.
''Japp .. Det är stort faktiskt men jag bryr mig inte längre.''
''Okej, men varför tog det slut mellan er då?''

Jag berättade samma sak som jag sa till Kathleen och han förstod verkligen vad jag pratade om och efter det vad han tvungen att gå för han hade fotbollsträning men vi bestämde oss för att träffas imorgon också..

Jag gick tillbaks till cafét där Kathleen och Jessica satt kvar.
''Kom!'' sa jag till dom och dom följde efter.
''Vad ska vi göra?''
''Följ bara med,'' sa jag och log och vi gick till en sjö.
''Försten i!'' skrek jag och alla tre tog av sig sina kläder så fort som möjligt och hoppade i.
''Hahahaha jag vann!'' skrek Jessica och log.
''Så vad hände mellan dig och Emilio då?'' frågade Kathleen.
''Men ge dig! Ingenting, fast han skulle på träning så vi ska träffas imorgon också.''

Kommentarer
Avsändare: Anonym

Riktigt bra novell ! :)

2012-05-25 @ 22:10:18 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2012-05-25 @ 23:00:46 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se/



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback