Published: 2012-05-16 Time: 13:36:25 Filed Under:

Kapitel 8 - That feeling you give me

''Du är väl inte arg på mig?'' sa skrek han i mitt öra, jag hoppade till
''Förlåt'' mimade han och gjorde en grimas.
Jag skrattade lite lätt och log mitt ''Swales leende'' som alla kallar det.
''Får jag ta över?''

Ryan släppte mig och backade några steg,
Justin ställde sig på hans plats la sin hand på min höft och tryckte mig tätt intill honom.
Jag tog ett djupt andetag
''Vad är det?'' Viskade han i mitt öra och pussade mig på kinden
''Inget''
''Det är något'' Sa han och kollade ner på mig
Jag kollade in i hans ljusbruna ögon, vänder jag inte blicken nu så kommer jag drunkna
Jag vände på huvudet och kollade på Caitlin som stod och dansade med Alex
''Har dom känt varandra länge?'' frågade jag och nickade åt deras håll
''Byt inte ämne Axe''
första gången han sa mitt smeknamn, jag ryckte till och vände snabbt upp huvudet
mot honom, tittade frågande på honom
''Vad försöker du komma fram till Bieber?''
''Varför du gör såhära'' svarade han och bet ihop käken
''Gör vad?''
''Axelia, du vet vad jag pratar om''
Vad skulle jag säga, att mitt hjärta hoppar över tusen slag varje gång han säger mitt namn?
eller att han ger mig en konstig känsla?
Jag blundade och tog ett djupt andetag
''Varför du behandlar mig som luft''
Han var tillräckligt nära, en del av mig ville ha honom
den andra delen säger åt mig att skjuta väck honom från mig.
Jag öppnade ögonen
''Hur vill du att jag ska behandla dig?, som en kändis?, studsa upp och ned och skrika som en barnunge?
forget it Bieber, det kommer aldrig hända'' Sa jag och började gå ifrån honom
Jane kom snabbt upp vid min sida
''Hey Enya, längesen vi träffades''
jag vände blixtsnabbt på huvudet och hoppade upp i hennes famn, drog in hennes lukt
''Jag har saknat dig'' sa Jag och kollade upp på henne med tårar i ögonen
''Saknat dig med'' sa hon och log
Jag har alltid varit avundsjuk på henne, hon hade den vackra hudfärgen och dom fina blåa ögonen
''Du har kommit överrens med justin ser jag'' sa hon och fnissade lite
''Kommer du ihåg hur mycket jag gillade honom?'' sa jag och började skratta
''Gör du inte det längre?''
''du e sjuk Jane, så mycket som han har förändrats?, ALDRIG'' sa jag
hon himlade med ögonen och la sin arm runt mina axlar, jag lutade mitt huvud mot hennes axel
och la min arm runt midjan på henne.
''Hur känner du Justin'' sa jag och kollade på henne
hon tystnade, jag höjde frågande på ögonbrynet
''Jag...''

FÖRLÅT ATT JAG INTE HAR SKRIVIT PÅ LÄNGE!
men Jane & Axelia är kusiner & bästavänner
Jane flyttade till Atlanta för 10 år sedan och sen dess så har dom inte
hört av varandra, Jane är på första bilden längst upp
& som vissa folk önskade så ska det komma fler bilder och längre texter :P

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback