Published: 2012-05-23 Time: 16:51:27 Filed Under:

Kapitel 77 - Where have you been girl?

PREVIOUS:
Jag tog fram min dagbok som var under kudden och började skriva. Skriva om allt, då vi bråkade, Las Vegas, stranden, då han var otrogen.
Det var en helt awesome sommar men i slutet var det bara katastrof.
Jag kollade på klockan, den var 22:00 och jag var tvungen att sova men jag var inte ett dugg trött faktiskt.
Jag visste att Justin var på väg på Kalifornien just nu och klockan var 19:00 där.
Jag la mig till rätta och puffade till kudden då jag kände att jag fick ett SMS.
Det var från Justin, jag läste det fort och sedan raderade det. Sen tror jag att jag somnade..


NÄSTA MORGON:

Jag vaknade av att larmet ringde , så dum hade jag haft en låt med Justin som signal. Jag tog mobilen och stängde av larmet direkt sedan drog jag täcket över huvudet och försökte att inte bryta ihop när jag tänkte på vad som hade hänt. Allt hände så fort att jag inte ens hann tänka igår.
Nu tappade jag totalt lusten av att gå till skolan. Först längtade jag faktiskt lite eftersom att jag saknade Kathleen och Jessica så mycket men nu ville jag bara ligga kvar i sängen hela dagen och dränka mig själv i tårar.
Jag låg i sängen i ungefär tio minuter innan jag gick upp , sedan gick jag och duschade. Jag började tänka på när vi var i New York och duschade tillsammans. Allt var så himla perfekt då , och nu... Nu var vi inte ens tillsammans längre , han var i en helt annan stad , och vi var inte ens vänner.
Jag grät och grät tills jag äntligen samlade ihop mig och gick ut ur duschen för att gå och klä på mig. Eftersom att jag inte riktigt var på humör för att klä upp mig så jag tog ett par vanliga jeansshorts , ett vitt linne och sedan en enkel grå långärmad tröja över. Till det skulle jag ha mina bruna ballerinor av läder.
När jag hade klätt på mig satt jag mig framför spegeln och började blåsa håret och sedan platta det. Det var rätt länge sen jag hade plattat håret , Justin gillade ju mitt lockiga hår så jag kände inte att jag behövde platta det när jag skulle vara med honom.
Det tog ungefär en halvtimme att bli klar med håret. När jag var klar med det så duttade jag på lite mascara och sedan tog jag en beige-färgad ögonskugga som inte syntes så mycket. Jag gillade att hålla det naturellt.
När jag var klar med hår , kläder och smink var klockan redan 7.14.
Jag gick ner för att fixa någon frukost men till min förvåning hade mamma redan gått upp och fixat pannkakor. Jag satte mig mittemot henne och började äta , sedan märkte jag att Justin var på framsidan av tidningen hon läste. Jag tittade ner på mina pannkakor snabbt och försökte att inte kolla på tidningen.
''Gumman kolla vilka gulliga bilder på dig och Justin !'' sa hon och räckte tidningen till mig.
''Jag vill inte se '', sa jag och ignorerade henne.
Hon kollade konstigt på mig , vek tidningen och la sedan ner den.
''Har det hänt nånting ? Du har varit så konstig sen igår.''
''Jag vill inte prata om det just nu okej ? Jag är inte på humör.''
Hon kollade på mig på ett förstående sätt och reste sej sedan upp.
''Jag måste gå nu annars blir jag sen till jobbet , vi ses efter skolan.''
Hon pussade mej på kinden och gick sedan ut till hallen för att ta sin väska och sedan gick hon ut.
''Glöm inte att låsa dörren !'' ropade hon efter sig.

Jag suckade och reste mig sedan upp , jag kände mig inte hungrig alls. Jag lämnade pannkakorna på bordet och gick sedan upp till mitt rum igen. Jag tog min mobil och ändrade bakgrund , det var en bild på mig och Justin. Jag tror att han också hade samma bild.
Precis när jag hade ändrat min bakgrundsbild till en bild på Ian Somerhalder fick jag ett sms av Kathleen.

"Kom förbi innan du går till skolan så går vi tillsammans alla tre. Jessica kommer också hit. Puss ♥"
Jag tryckte på svarade och började sedan skriva.

"Går det bra om jag typ kommer nu ? Är redan klar och vet inte vad jag ska göra tills vi börjar."
När jag hade skickat smset gick jag till badrummet och borstade tänderna. När jag hade borstat klart tänderna och tagit lite parfym gick jag ut och kollade om Caylie hade svarat , det hade hon.
"Ja klart det går bra , kom direkt om du kan så kan du hjälpa mig att välja vilken tröja jag ska ha. Får snart panik !!!!"

Jag log lite och gick sedan ner. Jag tog nycklarna som hängde vid dörren och gick sedan ut och låste. Så fort jag kom ut kände jag hur varm och skönt vädret var.
Det skulle bli härligt att träffa tjejerna igen , dock hade jag ingen aning om hur jag skulle berätta att det hade tagit slut mellan mej och honom. Jag var inte ens säker på om jag vill berätta det... Än.
Promenaden hem till Kathleen tog ungefär tolv minuter och när var jag framme vid henne var klockan 7.32.
Jag plingade och efter några sekunder öppnades dörren. Där stod Kathleen med ett stort leende. Jag märkte direkt att hon hade klippt håret några centimeter och även färgat det svart. Det passade verkligen henne eftersom att hon hade blivit så brun under sommaren , jag var nästan lite avis. Sådär brun hade inte jag blivit.
''Hej !'' sa hon entusiastisk och kramade mej så hårt att jag nästan inte kunde andas.
Jag kramade tillbaka och sedan gick vi in.
''Gud vad länge sen det var vi träffades ! Vi har knappt träffats under sommarlovet , var har du hållit hus kvinna ?''
''Jag har umgåts med... jag tvekade innan jag sa hans namn. Justin , rest lite och sånt. Du vet , det vanliga.''
''Det vanliga ? Vad pratar du om , det är inte normalt att umgås med Justin Bieber en hel sommar. Det är inte så många som får den chansen '', sa hon när vi gick upp till hennes rum.
''För mej är han bara Justin'' , sa jag och skrattade.

Vi tittade på varandra och gick sedan in i hennes rum. Just när vi kom in frös jag fast vid dörren. Hon hade satt upp ännu mer affischer på Justin än vad hon hade förut. Nu var hennes väggar nästan helt täckta...
Helvete vad detta skulle bli svårt. Jag skulle umgås med två Bieber-galna tjejer nästan 24/7...
Jag tog ett djupt andetag och tvingade mig själv att gå och sätta mig i hennes säng. Jag var nära på att brista ut i gråt flera gånger men jag försökte att inte tänka så mycket på bilderna även fast det var omöjligt.
-''Vilken tröja ska jag ha ?'' frågade hon och höll upp en leopardmönstrad tight långärmad tröja. ''Ska jag ha den här eller det jag har på mig nu ?''
Hon hade på sig ett vitt linne och sedan hade hon en magtröja över , den var grå och det stod I ♥ NY på den.
Jag kollade noga på både det hon hade på sig och det hon höll upp och sa sedan att hon skulle behålla det hon hade på sig eftersom att det var rätt varmt ute.
Hon log till svars och sedan satte hon sig framför sitt sminkbord och började sminka sig. Medans så satt jag i sängen och kollade ner på mina fötter.
''Berätta nu vad du och Justin har gjort under sommaren , jag vill ha detaljer.''
Jag satt där i sängen och visste inte vad jag skulle göra. Antingen så kunde jag berätta på en gång att det var slut och att jag inte ville prata om honom eller så måste jag tvinga mig själv att berätta varenda detalj och låtsas som att allt är helt okej.
Jag tog ett djupt andetag och skulle just berätta att vi inte var tillsammans längre när det plötsligt plingade på dörren. Förmodligen så var det Jessica.
''Jag går och öppnar'' , sa jag och reste mej upp direkt.

Jag andades ut och sprang ner för att öppna dörren. När jag öppnade stod Jessica där i ett par likadana jeans som mig och en söt långärmad tröja. Jag verkade inte vara den enda som inte orkade fixa sig helt mycket.
Innan vi gick upp till Kathleen igen tog jag tag i hennes arm och stoppade henne.
-''Du , jag måste berätta en grej. Men säg inget till Kathleen okej ? Hon kommer att bli galen'' , sa jag lågt.
''Nejdå jag ska inte. Har det hänt något eller ?''
''Jo... Jag och han har gjort slut.''
''Han ? Menar du...-''
''Ja , han. Säg inte hans namn , jag vill inte höra det. Det gör för ont...''
''Men , va ? Varför ? När ? Hur ?''
''Ta det lugnt , jag berättar sen. Vi går upp till Kathleen innan hon börjar tro att vi är här nere och pratar om henne eller nåt.
''Okej , men Axelia. Om du känner att du inte orkar eller något under dagen så är det bara att prata med mig okej ?''
Jag log till svars och sedan gick vi upp. När vi kom in märkte jag hur hon kollade på väggarna och sedan på mig. Jag kollade ner på golvet och hon märkte nog hur svårt det var för mig att vara där...

Kommentarer
Avsändare: Emelie

Jätte bra! <

2012-05-23 @ 18:32:04 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se/



Avsändare: sanne :)

åhh, kan inte få nog!

Mer! :D♥

2012-05-23 @ 21:59:43 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback