Published: 2012-05-23 Time: 16:32:15 Filed Under:

Kapitel 76 - Explain how I'm gonna marry you, kiss you then fall asleep



JUSTINS PERSPEKTIV:

Efter hon hade gått upp för en lång trappa till hennes gate vände jag mig om och jag tror inte riktigt vad som hade hänt.. Jag hade inte hängt med.
När jag vände mig om så kom det massor med papparazzisar mot mig.
-''ustin Bieber, vad hände precis? Blev du dumpad eller dumpade du henne? Bråkar ni?'' frågade en hel drös snubbar med kameror och mikrofoner som dom tryckte upp i fejset på mig.
''SNÄLLA, LÅT MIG VARA FÖR EN GÅNGS SKULL!'' skrek jag till dom och gick snabbt där ifrån.

Jag hoppade in i bilen och kollade på klockan , den var inte ens 15.00 än.
Denna dag gick väldigt fort, gick upp runt 10.00 sedan frukost sen åkt till privata stranden, mer hade vi inte hunnit med förrens vi började bråka och nu var allt försent, Axelias flyg hade redan gått och hon är hemma om ett par timmar och jag har en stor dag framför mig imorgon. Jag ska åka iväg på min turné och vara borta i över 6 månader, se hela världen och.. ja, träffa nya tjejer..

NÄSTA DAG:

Jag vaknade av att mamma puttade lite lätt på mig.
''Justin, det är dags att gå upp nu! Scooter kommer och hämtar oss om ca 1½ timma.''
Jag gick upp och dushade, klädde på mig och åt frukost sedan var det dags att packa. Jag tog fram min stora resväska och packade bara ner det viktigaste klädesplaggen från min garderob, crewet och jag skulle ju ändå handla massor med saker under turnén.

När jag hade packat klart så bar jag ner väskan och där stod mamma och var helt upp i varv.
''Ta det lugnt, vi köper nytt om du glömmer nåt,'' sa jag och skrattade till lite.
''Bra gubben,'' sa hon och pussade mig på pannan. ''Jag är såååå stolt över dig!''
''Tack.''
''Förresten Justin, förlåt för att jag inte vart hemma så mycket på senaste tiden när du och Axelia har vart med varandra.. Men det kanske inte gjorde nåt? ''
- Det gör inget, huvudsaken allting har löst sig det med Scooter osv.. Fick polisen tag på dom som brt sig in i huset?''
''Nej, efter hans sambo hittat ringen under soffan så la dom brottet åt sidan för ett tag för det finns saker som är viktigare för dom. Men dom har lovat att jobba vidare snart. Men de fick ju tillbaks ringen,'' sa hon och log mot mig.
''Ja det var ju bra iallafall.''
Jag hörde hur en biltuta hördes och kollade ut genom fönstret, Scooter var här nu.
Mamma och jag gick ut och la in väskorna i bakluckan och sedan hoppade vi in och körde iväg.
Jag tog upp min mobil och kollade på min bakgrundsbild , den var på mig och Axelia. Vi tog den för ett par dagar sedan när vi var i Las Vegas.
''Fin bakgrundsbild,'' hörde jag sedan. Det var mamma som hade smågluttat lite på mobilen utan att jag märkte det.
''Japp..'' sa jag och kollade på den och rörde på henne med fingret.
''Juste, vart tog hon vägen? Jag tänkte inte på det när jag väckte dig imorse.''
''Hon... Hon har dragit,'' sa jag med en ledsen röst.
''Men gubben, menar du att det är slut mellan er?''
''Ja det är slut.. Och allt är mitt fel.''
''Nej det tror jag inte.''
''JO MAMMA, DET VAR MITT FEL'', sa jag med en bestämd ton mot henne.
Efter jag sa det blev hon tyst och vi alla var tysta tills vi hade åkt ett tag tills det var dags att gå av och träffa crewet och hoppa in i turnébussen mot Kalifornien.

AXELIA'S PERSPEKTIV:

Jag var hemma, jag hade packat upp alla mina saker och tagit av mig kläderna och hoppade snabbt in i duschen, dom varma hårda strålarna rann ner för min bara kropp, jag stängde av duschen och satt ner i badkaret och grät, grät för att justin inte var här, han skulle komma över mig hur lätt som helst men jag, för mig skulle det ta en evighet. Det pirret som uppstår när du vet att du själv är orsaken till hans leende, fjärilar i magen som aldrig vill sluta varje gång jag ser honom, jag älskar hela han inte bara hans utseende, det vackra leendet, hans hår, ögon, allt precis ALLT. En del av mig längtade till imorgon då skolan började, jag orkade verkligen inte men jag var tvungen. Jag saknade Kathleen och Jessica, vi har inte träffats på hela sommaren för jag har bara varit med han, jag reste mig och virade handduken runt min nakna kropp och gick ut och drog på mig ett par svarta mjukisshorts och ett linne. Jag tog fram min dagbok som var under kudden och började skriva. Skriva om allt, då vi bråkade, Las Vegas, stranden, då han var otrogen.
Det var en helt awesome sommar men i slutet var det bara katastrof.
Jag kollade på klockan, den var 22:00 och jag var tvungen att sova men jag var inte ett dugg trött faktiskt.
Jag visste att Justin var på väg på Kalifornien just nu och klockan var 19:00 där.
Jag la mig till rätta och puffade till kudden då jag kände att jag fick ett SMS.
Det var från Justin, jag läste det fort och sedan raderade det. Sen tror jag att jag somnade..

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback