Published: 2012-05-16 Time: 13:35:52 Filed Under:

Kapitel 7 - LETS PARTY EVERYONE!

han blinkade ena med ena ögat mot henne och vände sig mot Justin
''Vilken är din homie?'' skämtade han
''Axelia'' sa han och nickade mot mig
''You said what?, din groda, jag tror din mamma vill ha dig levande, eller vad tror du?'' fräste jag
''Axelia'' fräste Jessica
''Nej, det är lugnt'' sa Justin och flinade
''Vad händer?'' sa Jaden som hade joggat fram till oss
''Inget särkskilt, förutom att Axelia nästan vill äta upp mig''
''HA-HA, very funny, det saknades bara ett skratt'' sa jag och blängde på Justin
''Assa seriöst lillasyster, har du mens?''
Jag vände snabbt huvudet mot honom, alla blev tysta och kollade på oss
''Trodde det var naturligt och ha det, samma sak när man har det där du vet''
''Sen när är du pervers?'' frågade Jessica och kollade på mig med en förvånad blick
''Det brukar oftast vara jag som är det'' viskade hon tyst så bara jag hörde.
''STOP TALKING ABOUT PERIODS, LETS PARTY AND HAVE FUN'' ropade Willow som stod 3 meter bort
''Hon tjejen har ultrahörsel, tror nog att jag ska be om hennes autograf'' sa jag och kollade bort mot Willow
som stod och dansade med sina kompisar. Alla brast ut i skratt, vände på klacken och gick åt olika håll,
bara jag och Bieber som stod kvar till sist, han kom närmare.
''Do u wanna dance?''
Jag kollade upp på honom, hans läppar var 5 cm från min panna, jag kollade mig omkring
min blick sökte efter Jessie kunde inte hitta henne, Justin la sin hand under min haka och drog upp den så
jag mötte hans blick. Han kom närmare, böjde sig ner
''EEEH, HMM, måste störa lite'' sa Jessie
Jag hoppade till och råkade skrika, men som tur är, så hörde man inte mitt skrik
för musiken var på hög volym.
Justin harklade sig och tog ett steg tillbaka
''förlåt'' mimade Jessie till honom
''Det är okej''
Hon vände sig mot mig, tog tag i min hand och drog mig till bålen där det fanns massa dricker.
''Finns ju bara alkohol'' muttrade jag
Jessica himlade med ögonen, tog ett glas cider och tryckte upp den i mina händer
''Tack lillasyster'' sa Caspian och drog den ur mina händer, drack ur den och gick bort till sina kompisar
jag rynkade på mina ögonbryn, hann inte tänka mer innan Jessica tryckte upp ett annar glas i famnen på mig
''Tack homie'' sa Justin och tog den från mig
''Jävla groda'' muttrade jag
Ännu en gång tryckte hon upp ett glass i händerna på mig, som tur är tog ingen den från mig.
Jag smuttade lite på den, äpplecider.
Det var faktiskt gott, jag tog en större klunk
''Sen när dricker du?''
Drickan sprutade ut ur min mun och hamnade på Jessicas ansikte
''AXELIA'' skrek hon
Jag vek mig av skratt, tills jag satt på golvet, hostade och skrattade samtidigt
Jag kollade upp mot Chaz som var orsaken till att jag hade spottat ut drickan på Jessica.
Han sträckte ut handen och jag tog tacksamt emot den, jag ställde mig åter upp.
''Nu dansar vi'' ropade Caitlin och drog med mig och Jessica till dansgolvet.
Vi började hoppa runder och skrika med till musiken, skrattade hela kvällen.
Jag kände ett par armar som omslöt mig bakifrån, vände på huvudet,
''Hey Ryan'' sa jag och började dansa med honom, han log stort
''Du är väl inte arg på mig?'' sa skrek han i mitt öra, jag hoppade till
''Förlåt'' mimade han och gjorde en grimas.
Jag skrattade lite lätt och log mitt ''Swales leende'' som alla kallar det.
''Får jag ta över?''

Det här kapitlet blev kort & dåligt, jag har fått slut på idéer.
På förra kapitlet så var det en bild på Alli Simpson, som ska föreställa Jessica.
Det kallas Swales leende, för att alla i hela familjen ler på samma sett, eller hur man nu
ska förklara det :P

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback