Published: 2012-05-16 Time: 14:27:43 Filed Under:

Kapitel 68 - American Music Award

''Du ska ha denna vita blomman i håret'' sa Dave och plockade fram en vit klämma som var en vit ros på ''Passar in på ditt kastanjebruna hår'' sa han och spände fast klämman i håret. Jag drog snabbt på mig klänningen ''Vi måste gå Axe, e du klar?'' frågade Usher ''Ja det är jag'' sa jag och tog snabbt på mig mina silvriga klackskor, silvriga armband och örhängen ''Du är vacker'' sa Usher och pussade mig på huvudet ''Och du ser stilig ut, otroligt snygg!'' sa jag och log mot honom ''Ska vi gå?'' frågade han och lyfte på armen, jag krokade min arm med hans och började gå mot utgången ''Ha det så kul!'' ropade Dave och Rebecca till oss, vi vinkade mot dom och hoppade snabbt i limousinen som Usher hade ringt till. Vi var äntligen påväg till award show, där jag skulle få andas samma syre som Justin, mitt hjärta hoppade över 5682 slag ''Lets do this!'' sa jag och pussade Usher på kinden.

Jag drog ett djupt andetag inna jag tog Usher's hand och steg ur limousinen ''Usher, vem är den vackra tjejen du har med dig?'' frågade en paparazzi ''Det är Justin's flickvän'' svarade han och log mot mig. Vi ställde oss i mitten av röda mattan och lät paparazzi ta några kort. Usher gjorde en gest som sa att vi skulle fortsätta in, jag började gå med Usher's hand på min korsrygg ''Det är okej Axe'' sa han lugnande och riktade sin blick framåt. När vi hade klätt av oss ytterkläderna och gav en kvinna dom så satte vi oss på våra platser ''Där är han'' sa Usher och pekade mot Justin's håll, Justin vände sig om och mötte min blick, han var arg. Med ilskna steg började han gå mot mig. ''Du vet att jag hatar när du gör så!'' skrek han argt men som tur är så kunde man inte höra det för att musiken var på hög volym ''Justin lugna dig'' viskade jag och försökte dra ner honom till sätet bredvid mig men han rykte bara väck armen ''Vad har hänt?'' han smekte min brutna arm och kollade oroligt på mig. ''Jag ville inte oroa dig, du har annat att tänka på'' mumlade jag. Han suckade och gav mig en hastig kyss som jag inte hann besvara. ''Vet du hur mycket jag har saknat dig?'' frågade han och kramade mig hårt ''Jag har saknat dig med'' sa jag och kysste honom på halsen ''Du ska väl hem med mig?'' frågade han och kollade på Usher, jag ryckte på axlarna och kollade mig runt för att se om jag hittade någon jag kände. ''Usher, Axelia åker hem med mig efter detta'' sa Justin och slog Usher på skämt för att dra till sig hans uppmärksamhet, Usher nickade och Justin slog sig ner bredvid mig. ''Är du fortfarande arg älskling?'' frågade jag och pussade honom på kinden. ''Ja'' mumlade han och mer hann vi inte snacka innan Will Smith som hade hand om galan kom ut och bad oss vara tysta. Justin var nominerad i 3 kategorier, Best fans, Best male artist, best album. Jag var rätt säker på att Justin skulle vinna alla, eller jag var inte säker, jag VISSTE. ''Hey och välkomna till AMA, där dom duktigaste kändisarna fightas över ett pris och titel'' sa han och jag brast ut i gapskratt, Justin kollade på mig och log. Varje gång jag fick den blicken så fick jag fjärilar i magen, den kärleksfulla blicken man aldrig blev trött av. Will fortsatte att babbla på men mina öron var någon helt annan stans, nämligen vid Justin där han satt och flörtade med en tjej som jag inte kunde namnet på. Jag himlade med ögonen och kollade fram, försökta fokusera på vad Will sa, jag tror han babblade om vilka som alltid brukade vinna eller om, äsch jag vet inte riktigt. Justin la handen på mitt lår och det brände till. Hans beröring brände till, på ett bra sätt. Jag la min högerhand på hans och fattade tag i handen. Jag lekte lite med hans fingrar medans jag tänkte på annat. Papparazzi som var här kanske hade superkameror och kunde fota genom säten? eller om deras kameror var tillräckligt bra så dom kunde ta kort från avstånd? inte en blekaste aning. ''Vad tänker du på?'' frågade Justin helt plötsligt och jag rycktes ut från mina tankar om hur papparazzi fick tag på sina bilder ''Hur papparazzi får tag på sina kort'' sa jag och log mot honom, han skrattade och skakade på huvudet ''Du är galen''. Min andra hand var fullt upptagen med att bli smekt av Justins tumme. ''Det bästa albumet detta året är'' alla var på helspänd och man hörde knappt några andningar ''Fråga mig varför jag inte e förvånad.... JUSTIN BIEBER!'' skrek han i micken och alla skrek och klappade, jag log åt honom och han gav mig en hastig kyss innan han började gå upp för den minimala trappan och ta emot sitt pris
''Jaa, vad kan jag säga? jag har världens bästa fans!'' skämtade han och blev sedan seriös ''Jag vill tacka mina fans och min familj för deras stöd, vet inte vad jag hade gjort utan dom. Detta är vårt pris, tack så hemskt mycket!'' jag mötte hans blick och log mot honom. ''Innan du går ner så har jag en fråga Justin'' sa Will och la en arm runt Justin's axlar, Justin höjde på ena ögonbrynet och slickade sig runt läpparna ''Vem är den vackra tjejen som sitter där?'' frågade han och pekade på mig, spotlighten riktades mot mig och en rodnad spred sig på mina kinder ''Ellerhur är hon vacker?'' frågade Justin och log mot mig ''Ja, men vem är hon?'' frågade han och kollade nyfiket på Justin ''Axelia, min flickvän'' mitt hjärta skippade 56821 slag, Min flickvän hade han sagt. ''Hon är otroligt vacker, du är lyckligt lottad Justin, du med tjejen, en stor applåd för Justin och hans flickvän!'' ropade han och alla började klappa händerna och busvissla. Justin joggade ner till mig och kysste mig denna gången varade kyssen längre, jag la min hand på hans kind och tryckte honom mot mig. Han avslutade kyssen och drog sig bakåt Justin log sitt busiga léende och blinkade med ena ögat. Justin flätade sina fingrar med mina och började smeka min hand. Justin vann vartenda pris han var nominerad till, han verkligen förtjänade dom. Han har jobbat hårt till att komma där han e idag, jag är stolt över honom.

KOMMENTERA SÖTNOSAR!


Kommentarer
Avsändare: Emelie

Jätte bra ! <3

2012-05-16 @ 20:54:25 - URL: http://3meliii3.devote.se



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback