Published: 2012-05-16 Time: 14:27:20 Filed Under:

kapitel 67 - Getting ready for the award show

innan jag hann blinka så hade han svarat ''VET DU HUR OROLIG JAG HAR VARIT?!'' skrek han argt, jcg ryckte väck telefonen från örat ''Skrik inte förhelvete!'' sa jag surt ''Vad har hänt? och förengångsskull kan du tala sanning för mig?'' frågade han ''Vad menar du? att jag ljuger för dig? mina lögner kommer inte ens i närheten av dina-'' ilskan började bubbla inom mig och det var nära att jag la på ''Ena minuten älskar du mig, nästa minut så säger du att jag ljuger'' fortsatte jag och knöt ihop knytnäven ''Det var inte så jag menade Axe'' mumlade han och suckade ''Tänk på vad du säger till nästa gång, vill inte du bli sårad så ska du inte såra andra'' sa jag och klickade honom ''Jag går och sover'' sa jag och gick längst bak i bussen där det fanns ett rum och en säng.


Jag slängde ut vartenda plagg jag hade i väskan, vände upp och ner på hela väskan men hittade inte svarta klänningen jag ahde packat ner ''Är du helt jävla seriös? hittar inte min klänning'' muttrade jag ''Åherregud vad har du gjort?'' sa Becca förskräckt och försökte komma fram bland alla kläderna som låg på golvet, ''Det hade varit bra om jag kunde ha på mig något ikväll, vill helst inte gå naken vettu'' mumlade jag och fortsatte att leta som en galning ''Är det denna klänningen?'' frågade hon och höll upp min svarta klänning som jag har letat efter i en evighet. ''Ja, vart hittade du den?'' frågade jag chockat ''Den låg här på stolen'' jag suckade ljudligt och ryckte åt mig klänningen ''På dåligt humör?'' jag vände mig om mot henne ''Min pojkvän tror att jag ljuger och gömmer något för honom och du vill att jag ska vara den gladaste tjejen?'' frågade jag och höjde på ena ögonbrynet ''Du kommer träffa honom ikväll tjejen, ryck upp dig!'' sa hon glatt och log stort. Tanken av att träffa Justin ikväll skrämde mig, var det verkligen bra att jag träffade honom ikväll efter alla gångerna jag hade klickat honom? eller för 2 veckor sedan när jag skrämde livet ur honom? skulle inte tro det. ''Ska bara ringa Kathleen är snart tillbaka'' jag tog min mobil och gick ut från rummet och letade efter Kathleen i min komtaktlista. Efter första signal svarade hon med en trött röst, jag smällde till mig själv i pannan, TIDZONEN! ''förlåt så hemskt mycket om jag väckte dig'' sa jag och la handen över ögonen ''Nej det är lugnt tjejen'' sa hon mjukt ''Ahh, det har hänt så mycket den sista tiden så jag vet inte vad jag ska göra med mig själv'' muttrade jag och satte mig ner på skinnsoffan ''Berätta'' uppmanade hon. Jag drog ett djupt andetag och började babbla från då jag träffade Ian tills nu. ''Aaw lillen men om Justin verkligen älskar dig då kommer han förlåta dig'' sa hon ''Tror du det?'' hon började skratta ''Axelia, killen dör för dig, jag tror inte att han bara skulle låta dig gå''. Jag ryckte på axlarna, kanske var det så att justin skulle förlåta mig ikväll? hoppas det. ''Hur har du det där hemma?'' frågade jag och lutade mig bak mot nackstödet. ''Jo det är helt okej, tråkigt utan dig'', jag putade med läppen ''Men jag kommer hem snart, men ring mig sen när du har vaknat på riktigt'' flinade jag och vi bägge la på. Jag bläddrade genom mina appar och stannade på instagram ''Det skulle inte skada om jag laddade upp en bild'' mumlade jag och skrek efter Becca och frågade om hon ville vara med på en bild ''Me & @RebeccaMcQueen are ready for the award show tonight, Yeaah gurl!'' Jag började skratta åt våra miner, Rebecca var bara fyra år äldre än mig vi kom bra överrens och hade massa saker gemensamt. ''Ska vi till Starbucks och käka?'' hon rynkade pannan ''Tjejen klockan är 5, du ska vara redo klockan 6, Usher´s order''. Jag tappade hakan till marken ''Jag har ju 1h på mig, hur ska jag hinna fixa mig?'' hon himlade med ögonen ''& du tror att jag är så elak och bara ska kolla på? - Nej tjejen, DAVE!'' ropade hon och Dave kom ut från dörren till mitt rum, jag höjde på ena ögonbrynet ''Whatthe-'' ''Svär inte'' sa Dave och lyfte upp en hand ''Sätt dig på stolen så fixar jag allt'' Jag satte mig ner på stolen och han började snabbt leka med mitt hår, efter en halvtimmes lekande så hade han sattit upp mitt hår en en snygg ''boll'' och två slingor hängde ner på mitt ansikte medans Rebecca fixade mitt smink ''Ska jag erkänna så trodde jag aldrig att du var så duktig Beccah'' sa jag och flinade, hon log mot mig och sa inte emot. ''Du ska ha denna vita blomman i håret'' sa Dave och plockade fram en vit klämma som var en vit ros på ''Passar in på ditt kastanjebruna hår'' sa han och spände fast klämman i håret. Jag drog snabbt på mig klänningen ''Vi måste gå Axe, e du klar?'' frågade Usher ''Ja det är jag'' sa jag och tog snabbt på mig mina silvriga klackskor, silvriga armband och örhängen ''Du är vacker'' sa Usher och pussade mig på huvudet ''Och du ser stilig ut, otroligt snygg!'' sa jag och log mot honom ''Ska vi gå?'' frågade han och lyfte på armen, jag krokade min arm med hans och började gå mot utgången ''Ha det så kul!'' ropade Dave och Rebecca till oss, vi vinkade mot dom och hoppade snabbt i limousinen som Usher hade ringt till. Vi var äntligen påväg till award show, där jag skulle få andas samma syre som Justin, mitt hjärta hoppade över 5682 slag ''Lets do this!'' sa jag och pussade Usher på kinden.

Vad tycker ni?
SNÄLLA JAG BER ER, ge mig idéer
skriv i kommentarsfältet vad ni vill ska hända, för då kommer det ut kapitel snabbare
jag är helt tom på idéer..
5 KOMMENTARER sen får ni mer ♥

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback