Published: 2012-05-16 Time: 14:26:39 Filed Under:

Kapitel 66 - I've been worried, I wasn't supposed to hurt you

''Vad för något?'' jag drog ett djupt andetag ''Jag ringer dig senare'' sa jag hest och klickade honom ''Jag tror vi måste till sjukhuset'' sa jag till Rebecca med tårar i ögonen ''Usher!'' ropade hon och försökte svinga sig fram mellan säten ''Vad är det?'' ropade han tillbaka och kikade ut från sitt säte ''Axe är skadad och behöver åka in till sjukhuset'' sa hon, Usher sprang fram till mig, min mobil började ringa men jag ignorerade samtalet. Gång på gång ringde Justin men efter tjugonde gången så slutade han ''Varför svarar du inte?'' frågade Usher medans han kände på min arm för att kolla om den var bruten ''Jag vill inte göra honom orolig'' sa jag och en tårr föll ner för min kind. Han log och klappade mig på kinden ''Kör till sjukhuset!'' ropade han till chauffören

Sjukhuset var nära och vi var snart framme ''Vi är framme!'' ropade chauffören, jag hoppade ur bussen med Rebecca och Usher bakom mig. ''Jag måste undersöka min arm'' sa jag till kvinnan som stod bakom disken, hon slängde en blick på min arm och började ringa massa samtal hit och dit. ''Axelia Enya Swales?'' frågade en doktor som dykt upp ''Ja, det är jag'' sa jag. Min arm var svullen och blå på vissa ställen. ''Den här vägen'' sa han och gjorde en gest att jag skulle följa efter honom. ''Jag ringer Justin'' ropade Usher och började gå ''Nej gör inte det'' ropade jag tillbaka och tänkte springa efter honom men Becca -som hon nu vill kallas- stoppade mig. ''Din arm är mycket viktigare än ett samtal Axe!'' Jag suckade och gick in i röntgen rummet. ''Det där ser illa ut'' sa han och pekade på min arm. När vi hade röntgat klart fick vi sitta i väntrummet medans doktorn kollade på bilderna ''Justin vill prata med dig Axe'' sa Usher och räckte mig telefonen ''Jag ringer han sen'' mumlade jag och lutade mitt huvud bak mot nackstödet och blundade ''Hon ringer dig sen sa hon'' sa Usher till Justin och satte sig ner på stolen bredvid mig ''Axe han låter arg, prata med honom'' Jag suckade och tryckte telefonen mot örat ''Justin jag mår bra det är inget att oroa sig för jag ringer dig sen, jag älskar dig puss'' sa jag och la på. ''Vet du hur arg han kommer bli för detdär?'' sa Usher och nickade mot mobilen ''För att jag klickade honom?'' Usher nickade och började flina ''Och nu ringer han igen, han kommer inte ge sig'' sa han sen och räckte mig mobilen, jag tog mobilen och gav den till Becca ''Säg att jag inte kan svara eller något'' Hon drog ett djupt andetag ''Rebecca McQueen, Manager till Axelia Swales'' sa hon och spände ihop käken. ''Hon kan tyvär inte prata just nu'' sa hon sedan och la på. ''Axelia Swales?'' jag, Usher och Rebecca reste oss upp ''Den är bruten och behöver gipsas, den här vägen'' sa han och pekade mot ett rum, vi följde efter honom ''Någon speciell färg du vill ha på ditt gips?'' frågade han, jag kom och tänka på Justin så jag valde lila ''lila''. Han nickade och började gipsa min arm ''Du får inte anstränga armen'' sa doktorn, jag nickade mot honom och började gå ut från sjukhuset som luktade döda råttor. Vi hoppade in i bussen ''fortsätt till Paris'' sa Usher till chauffören och tre sekunder senare så var vi ute på motorvägen ''Ring Justin'' mumlade Becca och gav mig min mobil, jag slog Justin's nummer och innan jag hann blinka så hade han svarat ''VET DU HUR OROLIG JAG HAR VARIT?!'' skrek han argt, jcg ryckte väck telefonen från örat ''Skrik inte förhelvete!'' sa jag surt ''Vad har hänt? och förengångsskull kan du tala sanning för mig?'' frågade han ''Vad menar du? att jag ljuger för dig? mina lögner kommer inte ens i närheten av dina-'' ilskan började bubbla inom mig och det var nära att jag la på ''Ena minuten älskar du mig, nästa minut så säger du att jag ljuger'' fortsatte jag och knöt ihop knytnäven ''Det var inte så jag menade Axe'' mumlade han och suckade ''Tänk på vad du säger till nästa gång, vill inte du bli sårad så ska du inte såra andra'' sa jag och klickade honom ''Jag går och sover'' sa jag och gick längst bak i bussen där det fanns ett rum och en säng.

Jag vet att det är en dålig del & att ni tänkte er bättre, men som sagt jag e helt tom på idéer..
5 kommentarer

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback