Published: 2012-05-16 Time: 13:35:06 Filed Under:

Kapitel 6 - The meet

''Vart bor Jaden?'' frågade Jessica som aldrig kan hålla käften.
''Bakom Justin'' sa han och kom ut till hallen
''Det förklarar ju en hel del'' muttrade jag
''Har du mens syrran?''
Jag kollade på honom med stora ögon, tänkte slå honom, men blev hejdad av att stora armar lyfte
upp mig bakifrån, jag vände på huvdet, kunde nästan gissa det.
Jag sneglade på Jessica, hon stog och gapade och av hennes blick kunde jag veta vem. Justin.
Jag suckade ljudligt och slog väck hans händer från mig.
''Yo bro'' sa han och gjorde något konstigt handslag med Caspian
''Yo, remember bro, u can't date my sis'' sa Caspian och blinkade med ena ögat mot mig
Jag himlade med ögonen och slängde upp ytterdörren.
Jessica och Justin kom springande efter.
Jag powerwalkade, Jessica hängde på i min takt medans Justin sprang efter,
skulle just svänga till vänster när Justin tog min hand och drog mig till höger och över vägen
som en reflex tog jag Jessicas hand så hon nästan fällde sig själv.
Vi kom över vägen, Justin höll kvar min hand, jag slog väck den, han kollade på mig log sitt Bieberleende
och blinkade med ena ögat.
''Nana naa'' började Justin sjunga
''Du har ingen konsert precis'' fräste jag
Han skrattade och Jessie armbågade mig i sidan
''AJ, what the hell are u doing?'' sa jag och slog tillbaka lite lätt på hennes arm.
Justin gick mellan oss och la sina bägge armar runt midjan på oss
''You have seriously problems Bieber''
Han kollade på mig ''No, I haven't'' sa han och drog oss fram
inte lönt att jag slår väck hans arm, det hjälper inte.
Man hörde musiken dunkas, Just nu spelades Last Friday Night av Katy Perry.
''Jag är stendöd och jag dödar honom snart'' sa jag till Jessica på svenska.
Hon bara skrattade och skakade på huvudet
''Wich language and what does it mean?'' frågade Justin och kollade på Jessie
Jessie öppnade munnen och tänkte precis svara men blev avbruten.
''YO BRO, when did you arrived?'' ropade Jaden och joggade fram till oss
hans blick vandrade mellan mig och Jessica.
''Jaden, this is Axelia, Caspians Sis, and this is Jessica Axelias best friend''
''Nice to meet you guys'' sa Jaden och skakade hand med oss.
Jag log mitt vackra leende, Justin harklade sig.
Jag kollade på honom och bet mig retsamt i läppen.
''Ladies, just call me if you want something'' sa Justin, kramade snabbt om oss och gick
iväg med Jaden.
''Jag ska döda den grodan'' sa jag och kollade iväg mot Justin som stod och snackade med ett par
killar, kollade lite hit och dit på oss.
''Hey'' sa en blond kille som hade kommit fram till oss.
''Hey'' sa vi bägge samtidigt.
''Casper'' sa han och räckte fram handen, jag skakade hastigt hans hand
''Axelia, but call me Axe''
''Jessica, but call me Jessie''
''Nice to meet you ladies'' sa han och log ett leende och visade sina snygga, vita och raka tänder
Hans ögon, Jadegröna ögon, jag druknade
''Have you already met my sister?'' sa Caspian som helt plötsligt stod bredvid mig
han lade armen runt midjan på mig
''Jag tyckte väl jag kände igen hennes ögon, kunde inte sätte fingret på vart'' sa Casper och vände
blicken mot Caspian. Caspian skrattade lite lätt
''Du ska bara se, hon är lik mig på massa andra sätt också'' sa Caspian och pussade mig på huvudet.
''Redan fått nya vänner Axe?'' retades Justin
''Håll käften din groda'' muttrade jag och lutade mitt huvud mot Caspians axel
alla brast ut i skratt åt mitt svar till Justin.
''Casper, Caspian, Justin'' ropade en lång kille och joggade fram till oss
''Redan skaffat flickvän Caspian'' Sa killen och nickade mot mig
''Jag är hans syster din smarthead'' sa jag och kollade på honom
han blev illröd i ansikter och jag skrattade lite lätt
''Oh, sorry'' sa han
''Alex'' sa han och räckte fram handen
''Axelia'' sa jag och skakade hand med honom
Han vände sig mot Jessica, som stod helt tyst
''Alex'' sa han och räckte fram handen mot henne
''Jessica''
han blinkade ena med ena ögat mot henne och vände sig mot Justin
''Vilken är din homie?'' skämtade han
''Axelia'' sa han och nickade mot mig
''You said what?, din groda, jag tror din mamma vill ha dig levande, eller vad tror du?'' fräste jag

KOMMENTERA ! :D ♥

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback