Published: 2012-05-16 Time: 14:23:42 Filed Under:

kapitel 59 - Love is a four letter word

''älskling, vill du ut och äta ikväll?'' frågade jag och smekte hennes kind, ''Javisst, ska bara klunka ett par redbull först då'' sa hon och jag började skratta, ''Varför det?'' frågade jag och log. ''Jag har varit uppe hela natten och jag är så satans trött'' mumlade hon och blundade. ''Kom, vi går hem'' sa jag och bärde upp henne i famnen. Hon lutade sitt huvud mot min axel och jag kysste hennes panna, ''Justin'' viskade hon och kollade upp mot mig, ''Mm?''. ''Varför valde du mig av alla därute?, I'm just an ordinary girl'' Jag släppte ner henne så hon stod ansikte mot ansikte med mig. ''För att du bryr dig inte om min kändisskap, du bryr dig inte vad folk säger, du gör mig lycklig helt enkelt'' hon ställde sig på tå och kysste mig, jag besvarade kyssen och drog in henne i famnen, ''Jag älskar dig'' viskade jag mot hennes hår och pussade henne på huvudet. Hon tog min hand och tillsammans gick vi ut och hoppade in i bilen. ''NU KOMMER JAG HEM LJUVA HEM!'' skrek hon och började skratta.

AXELIA'S PERSPEKTIV!

jag sprang upp för trappan och slängde upp dörren, ''pappa jag e hemma!'' skrek jag. Mamma var i sjukhuset och skulle nog stanna där över natten så pappa fick va 'barnvakt'. Pappa kollade upp från tidningen och log mot mig. ''Hey mitt hjärta'' sa han och log, ''Hey Justin, trevligt att träffa dig igen'' sa pappa och reste sig upp, ''trevligt att träffa er också Mr Swales'' svarade Justin och skakade hand med pappa, ''Kalla mig Michael'' Justin nickade och jag började gå i riktning mot trappan med Justin bakom mig. ''Hey älskling'' sa han och lyfte upp mig i famnen och började springa uppför trappan med mig i famnen. Han slängde ner mig på sängen och la sig över och höll upp sin tyngd med armbågen, ''Jag älskar dig'' sa han och kysste mig. Han snurrade runt så jag låg över honom, jag la ner mitt huvud på hans bröstkorg och lyssnade på hans hjärtslag. ''Hjärtat slår för dig babe'' sa han och pussade mig på huvudet. Jag kollar upp på honom och ler ''Och jag andas för dig justin'' sa jag och gav honom en hastig kyss. En tystnad uppstod, inte en sån där pinsam utan en behaglig tystnad som kändes skönt. Jag blundade och drog ett djupt andetag, ''Sover du?'' viskade han mot mitt hår ''Nej''. Han skrattade så det vibrerade ''Sov babe sov'' sa han och smekte mitt hår. Jag blundade och somnade ganska så snabbt.

JUSTIN'S PERSPEKTIV!

jag la ner Axelia bredvid mig och gick sakta upp så jag inte väckte henne. Jag gick ner för trappan och möttes av Michael och Nathan, ''Heey man'' sa Nathan och vinkade, ''Hey bro'' sa jag och slog mig ner bredvid honom med en kudde under armen, ''Var är lillsyrran?'' frågade Nathan och kollade runt om i rummet, ''Hon sover'' sa jag och log. Han skakade på huvudet och flinade, ''Axe har börjat sova jättemycket pappa'' sa han och ryckte tidningen ur Michael's händer, ''Jo jag vet, hon har gråtit på nätterna'' sa han och lutade sig framåt, han slog ihop händerna och kollade på Nathan, ''Varför?'' frågade jag oroligt och la kudden bakom ryggen istället. ''Jag vet inte och hon vill inte berätta heller, så jag tänkte att du kunde få något ur henne Nathan, du står henne närmst om man inte räknar med Justin'' sa han och nickade mot mitt håll. ''Pappa, jag tror inte jag står henne lika nära längre, men jag kan försöka'' sa han och log. ''Jag kan göra det'' sa jag och kollade på Nathan och Michael. Dom kollade på mig med en förvånad blick, ''Du behöver inte'' sa Nathan och höjde på ena ögonbrynet, ''Jag vill'' sa jag och log. ''Du är en bra grabb'' sa Michael och boxade mig lekfullt på armen. Jag log mot honom och fick ett leende tillbaks, ''Brush, om ett helvete bryts ut så vill jag att du ska veta, jag kommer alltid finnas här för dig, Promise!'' sa Nathan och flinade, jag skrattade och slängde kudden i huvudet på honom. ''Vänd inte upp och ner på huset nu, jag måste ut en sväng, ta hand om lillsyrran Nathan!'' sa Michael och pekade ett hotfullt finger på Nathan. Jag skrattade ''Du med Bieber'' sa han och log, ''Att inte vända upp och ner på huset kan jag inte lova, men jag kan lova att jag kommer ta hand om Axe'' sa jag och la handen över hjärtat, Michael skakade på huvudet och gick ut. ''Justin'' sa Nathan och kollade på mig, jag höjde på ena ögonbrynet, ''Kärlek handlar inte om att spendera varenda millisekund med varandra, kärlek är att kunna vara tusen mil ifrån och fortfarande älska varandra'' sa han och klappade mig på benet, reste på sig och gick till sitt rum, jag satt kvar och funderade över vad han just hade sagt. Jag log åt tanken och lekte med ett snöre som hade lossnat från kudden, ''Älskling?'' sa Axelia. Jag kollade upp och såg henne stå i en av mina stora tröjor och hotpants, ''Hey babe'' sa jag och reste mig upp. Hon hoppade upp i min famn och kysste mig långsamt och mjukt. Jag la mina armar runt henne och tryckte hennes kropp mot min. Hon la huvudet på min axel och jag la mig ner i soffan med henne över mig. Det var nu den perfekta stunden jag kunde fråga ut henne, ''Axelia?'' hon kollade upp mot mig och mumlade fram ett ''mhm''

Axelia's mamma jobbar på sjukhuset :P
- Vad tror ni Justin frågar henne?
- Vad vill Ni att det ska hända?
- Är kapitlet bra? dåligt? vad ska jag lägga till/ändra?

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback