Published: 2012-05-16 Time: 14:19:57 Filed Under:

Kapitel 50 - Let me explain

Jag satte mig upp och berättade allt som hade hänt, från att Axe hade tappat rösten till att hon hade sett mig och Selena i affären. Mamma omfamnade mig och började gunga fram och tillbaka, ''Scch det är okej, hon kommer att förstå dig, det är okej'' hon pussade mig på huvudet. ''Och om det inte blir okej? om jag förlorar henne?'' frågade jag och kollade upp mot mamma. ''Axelia är en bra tjej, hon förstår'' sa mamma och försökte lugna ner mig. Det gick tills min mobil plingade till.

JUSTIN'S PERSPEKTIV!

''Ett nytt meddelande från Axelia'' Jag tryckte på visa, ''Justin jag tycker att vi bara ska vara vänner, vi behöver en paus'' ''NEJNEJNEJ'' skrek jag och slängde mobilen i väggen. ''Gubben vad är det?'' frågade mamma oroligt och omfamnade mig. Jag lutade mitt huvud mot hennes bröst och tårarna rann för fullt nerför mina kinder. ''Axelia vill ha en paus, mamma jag kan inte lämna henne''. Mamma pussade mig på huvudet och gungade fram och tillbaka. ''Vet du varför?'' frågade hon och kollade ner på mig, ''Vad är det jag har sagt i snart 1 timme, har du inte lyssnat?!'' sa jag argt och kollade ilsket på henne. ''Jo såklart jag har'', jag skakade på huvudet och gick ut från mammas rum och sprang upp på mitt eget. Hela vägen upp tänkte jag bara på Axelia, hennes mjuka hår, hennes armar runt min midja, hennes kyssar, hon var helt perfekt. Jag slängde upp dörren, tog mina bilnycklar och påvägen ner så tog jag min kofta. Jag joggade bort till min bil, hoppade snabbt in och började köra mot Axelia's hus. Hela vägen tänkte jag på henne, jag kunde inte låta henne gå. Inte nu när allting var perfekt., jag smällde till ratten med knytnäven, ''HELVETE!'' skrek jag argt, papparazzi hade förföljt mig. Jag drog upp rutan och lutade mitt huvud mot fönstret. 'En sväng till sen är jag hemme hos henne' tänkte jag och blev ivrigare. Jag svängde runt hörnet och körde in till hennes garage. Jag hoppade ut ur bilen och sket i att låsa. Jag ryckte i handtaget, låst. Jag kollade i krukan, ingen nyckel där, jag kollade under dörrmattan, nyckeln låg där i hörnet. Jag ryckte åt mig den och låste upp dörren, ''AXELIA!'' skrek jag såfort jag hade gått in genom dörren. Jag kollade i köket,rummet, källaren, toan. Hon var inte där, jag sprang till hemtelefonen som låg i hallen och slog snabbt in hennes nummer, ''Axelia'' hörde jag hennes ängalik röst från andra sidan. ''Snälla Axelia, låt mig förklara'' viskade jag med en klump i halsen.

trodde jag kunde skriva mycket under lovet men hade antagligen fel.
förlåt så hemskt mycket för att det dröjde.
Men det sårar mig när någon kommenterar att personen ska sluta läsa min novell pågrund av att jag
inte e aktiv, men jag mår inte bra, har problem med vänner och hemma :/
men tack för att ni läser ändå! ♥


Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback