Published: 2012-05-16 Time: 14:17:37 Filed Under:

Kapitel 47 - In another life I would be your girl

''Mamma, vi sticker till studion!'' skrek han. Jag gick ut och började gå mot min bil som jag hade hämtat från mamma innan jag hade stuckit till Justin, en silvrig lamborghini. Justin visslade ''I like your car'' sa han och ställde sig framför bildörren. ''Dörrarna går uppåt'' sa jag och gav honom bilnycklarna. Han låste upp och satte sig i framsätet och jag satte mig i passagerarsätet. ''Here we come!'' skrek jag och slängde glatt ut med armarna.

Efter 10 minuter som kändes som en evighet var vi framme. Bilfärden hade varit under tystnad, inte en sån pinsam tystnad utan en härlig tystnad där man bara hörde vinden och doften av blommor. Justin gick snabbt ut ur bilen och sprang till min sida och öppnade bildörren som en gentleman. Jag log stort mot honom, han tog min hand och tillsammans joggade vi den sista lilla biten. ''Usher!'' skrek Justin såfort vi hade kommit innanför tröskeln. Han kom ut från sitt omklädningsrum. Dom gjorde ett konstigt handslag och Usher vände sig mot mig, han öppnade armarna och jag la hårt mina armar runt hans midja ''Hey Axelia'' sa han när han hade släppt mig. ''Hey Usher'' log jag och ställde mig bredvid Justin. Justin la sin arm runt min midja och vi började gå mot ett rum så vi kunde snacka ifred. ''Hur känns det?'' frågade Usher när vi hade slagit oss ner på skinnsofforna. Jag bet mig i läppen och vände ansiktet mot Justin, jag ryckte på axlarna. ''Någoting måste det väl?'' frågade han och log, jag tog ett djupt andetag ''Inga ord kan beskriva min lycka'' Justin la sin arm runt mina axlar och jag lutade mitt huvud mot hans axel. ''Kom'' sa Usher och reste sig upp, jag och justin började gå efter honom. Väl inne i inspelningsstudion ger han mig flera papper, låtar som kändisar har skrivit och även han själv. Jag börjar med att göra en cover av What doesn't kill you av Kelly Clarkson.

''You know the bed feels warmer, sleepin' here alone
You know i dream in colour and do the things I want
You think you got the best of me
think you had the last laugh,
bet you think that everything good is gone
think you left me broken down
think that I'd come running back
Baby you don't know me, 'cause you're dead wrong''

Jag kollade upp från texten och såg Justin och Usher sitta på soffan och ha ett stort leende på läpparna, allting gick som jag ville. Det här var mitt liv, min dröm som snart gick i uppfyllelse och framför allt: Min lycka.

''You didn't think I'd come back
I'd come back swinging,
You tried to break me, but you see
What doesn't kill you makes you stronger
stand a little taller
doesn't mean I'm lonely when I'm alone.
What doesn't kill you makes a fighter
footsteps even lighter,
Doesn't mean I'm over, 'cause you're gone''

Jag sjöng ut mina känslor, vartenda ord jag inte kunde säga fanns i denna texten, en av tusen orsaker till varför jag älskade låten. Jag sjöng ut den sista meningen och sedan tystnad. Justin och Usher ställde sig och började applådera ''Tacktack'' skrattade jag och bugade. ''Hör du mig?'' sa Usher i sin mic så det hördes i min, ''Ja'' svarade jag tillbaka och gjorde tummen upp. ''Du ska nu sjunga The one that got away av Katy Perry, du kan väl texten?'' jag nickade ivrigt och musiken började spelas.

''Summer after high school, when we first met
We make out in your mustang to radiohead
and on my 18th birthday, we got matching tattoos
You used to steal you parent liquor and climb to the roof
talk about our future like we had a clue
never planned that one day I'd be losing you.
In another life, I would be your girl
we keep all our promises be us against the world
In another life, I would make you stay.
So I don't have to say you were the one that got away
The one that got away''

Usher och Justin nickade i takt, jag var full av energi. Pattie kom in i rummet där Usher och Justin satt tillsammans med min mamma, Jag vinkade ivrigt till henne och log stort.

''I was June and you were my Johnny Cash
never one without the other we made a pact
sometimes when I miss you, I put those records on
Someone said you had your tattoo removed, saw you downtown
singin' the blues
It's time to face the music, I'm no longer your muse
In another life, I would be your girl, we keep all our promises
be us against the world
and in another life, I would make you stay so I don't have
to say you were the one that got away.''

Jag tog av mig hörlurarna när jag hade sjungt färdigt och sprang ut till mamma och slängde mig runt hennes hals. ''Jag har saknat dig mami'' sa jag och kollade henne i ögonen. Jag hämtade bilen hos henne imorse, det var inte mamma som hade öppnat dörren och gett mig bilnycklarna och dragit in mig i hennes famn utan det var pappa. ''Din dotter är riktigt duktigt'' sa Usher och skakade hand med mamma. ''Vi har träffats innan'' sa mamma som svar på mina tankar. ''Jaha'' fick jag fram. ''Hey Justin'' sa mamma och vände sig mot honom, hon drog in honom i en typisk ''mammakram''. ''Hey Melanie'' sa han och log Bieberleendet, ''Vi får vara färdiga för idag, men först behöver jag din underskrift'' sa han till mamma och räckte fram mitt skivkontrakt, mamma kollade på mig och jag nickade ivrigt och log stort. Pappa kom rusande in till rummet, hans hår stod åt alla olika håll, ''Vad har jag missat?'' frågade han och såg oskyldig ut, jag brast ut i gapskratt och omfamnade honom. Bakom honom stod min bror Caspian. ''Tjeena brush'' sa jag och smällde till honom med knytnäven på armen. ''Tjeeena lillsis'' svarade han och gav mig en broderlig kram. ''Axelia, Imorgon klockan 10 ska du vara här och nu-'' sa Usher och kollade på klockan ''Får du din fritid fram tills imorgon, härligt va?'' han log stort och avslöjade sina blanka vita tänder. ''I'll be here'' skrattade jag och gick ut ur rummet. Caspian och Justin kom joggandes efter mig. Båda la sina armar runt min axel. ''Uh oh'' mer hann jag inte säga innan Caspian lyfte upp mig och sprang mot poolen. ''Vänta!'' skrek jag när han tänkte slänga ner mig. ''Vad?'' frågade Caspian med ett flin. ''Min mobil ligger i bhn'' sa jag och blev röd om kinderna. ''Justin!'' ropade Caspian efter honom. Han ställde sig framför Caspian. ''Dra ner din hand innanför hennes tröja, hon har sin mobil i bhn'' Jag kollade konstigt på Caspian, skojade han med mig? Ska Justin ner innanför min tröja? - NO WAY ''E du helt seriös med mig?'' frågade jag och spärrade upp mina ögon. ''Det är Justin som är din pojkvän inte jag, komigen nu Justin'' sa han och kollade på Justin. Justin gick närmare och stack ner sin hand innanför tröjan och började leta efter mobilen. Han hittade mobilen och drog ut den och stoppade ner den i sin ficka. ''Något mer Bieberbabe?'' frågade han och kysste mig mjukt på läpparna. ''Din mobil i den andra'' sa jag och blev ännu rödare i ansiktet, Justin stack ner handen igen och fiskade snabbt upp sin mobil. ''Jag sa till dig att jag skulle lägga den där'' sa jag till mitt försvar och kollade på honom. ''Jag vet babe'' sa han och kysste mig en gång till. ''Du kan nu slänga ner henne'' sa han till Caspian och på tre så var jag nere i det iskalla vattnet. ''Härligt bro'' sa Justin och dom gjorde ett konstigt handslag. ''Okej Justin, det ska jag komma ihåg'' sa jag och försökte leka sur. Jag simmade bort till kanten och hoppade upp och satte mig. ''Snygg bh'' sa Justin och pekade, mitt linne var såklart vitt och man kunde se igenom och Justin tog chansen. ''Jag gillar den också'' sa jag och började gå mot Justin, ''Ingen kram'' sa jag och öppnade mina armar. ''Inte när du är blöt'' skrattade han och backade. Jag drog ner mina armar och gapade ''Jag älskar dig också babe'' flinade han och slängde en kyss till mig.

Jag har ingeting att skylla på förutom min lathet :$
I den delen är det typ inget speciellt, hon sjunger lite bara.
Men tack för ert tålamod, jag tröttnar aldrig på att säga att ni är guldvärda! ♥

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback