Published: 2012-05-16 Time: 14:17:14 Filed Under:

Kapitel 46 - You're ridiculous

''Ett nytt meddelande från Justin'' Jag tryckte på visa ''Varfan är du?! :@'' Jag stängde ner smset och la ner mobilen precis när hissen plingade till. Jag letade efter rummet och hittade det ganska så snabbt. Jag stack in nyckeln i hålet och vred om så det hördes ett *klick*, jag ryckte upp dörren och klampade trött in på rummet. Jag ställde väskan i hörnet, bytte snabbt om till pyjamas och slängde mig på sängen, såfort jag hade lagt huvudet på kudden så blev allting svart.

Jag vaknade av mobilens vibrationer, utan att tänka mig på tryckte jag på gröna luren och möttes av en arg röst ''Varfan är du, jag har ringt dig ett flertal gånger'' jag satte mig upp och la en kudde bakom ryggen. ''Jo nu är det såhär Mr Bieber att jag är faktiskt på ett hotell om det är så viktigt'' sa jag trött ''Vilket hotell?!'' han var verkligen sur, det hörde man på rösten. ''Varför blev du sur?'' frågade jag och försökte dra ner håret som stod åt alla olika håll. ''Du svarade inte på min fråga'' sa han, jag behövde inte se för att veta att han bet ihop käken ''Inte du heller''. Nu var det hans tur och sucka ''Du beter dig som en 3-åring Axe'' jag höjde på ena ögonbrynet ''Ursäkta? jag är härifrån Justin, Kanada är mitt land lika mycket som ditt-'' fräste jag ''förresten vem är det som beter sig som en 3-åring? du garvade åt mig när jag sa att jag ville se breaking dawn, som faktiskt är 15 årsgräns och jag är förhelvete 16 snart 17!'' skrek jag och la på. Jo jag kanske överreagerade men det gjorde han också. Jag är härifrån, jag vet vilka hotell jag ska in på och inte in. Justin ringde igen och igen och på det femte samtalet så svarade jag ''Vill du veta varför jag blev sur? du tar allting på allvar, du nöjer dig med ingeting-'' Det sårade mig att han sa dom orden, det högg mig rakt in i hjärtat ''Så det är så du ser mig? en självisk jävel som inte nöjer sig med någoting, tack Justin det ska jag komma ihåg'' avbröt jag honom och la på. Jag drog upp knäna till hakan och lät tårarna rinna sakta ner för kinden, en knack på dörren fick mig att rycka till. ''Axelia, jag vet att du är därinne'' hörde jag Kathleens mjuka röst säga. Jag for upp ur sängen och slängde upp dörren, jag kastade mig runt hennes hals och grät. Hon smekte min rygg och började sakta gå in. Kathleen la mig ner på sängen och stängde dörren. ''Vad har hänt?'' frågade hon och la sig ner bredvid mig. ''Justin'' snyftade jag och gömde mitt ansikte i händerna. ''Han menade säkert inget illa'' mer hann hon inte säga innan hennes mobil ringde. Hon kollade på displayen och vände den sedan mot mig, hon tryckte på den gröna luren och la på högtalaren. ''Kathleen snälla hjälp mig, jag bråkade nyss med, eller inte nyss men igår med Axelia och nu har den lilla råttan gömt sig någonstans'' han lät orolig. Mina mungipor åkte upp till ett leende. ''Det är lugnt Justin, jag sitter med råttan just nu'' han suckade och slappnade av. ''Kathleen, jag älskar henne'' Jag kollade på Kathleen och log. ''Hon älskar dig med, men just nu är hon rättså sur och jag vet ännu inte varför'' han tog ett djupt andetag. ''Jo det började med att vi skulle kolla på film igår och hon ville kolla på breaking dawn så började jag skratta så blev hon sur och sa att hon hatade mig och så blev jag sur för att det gjorde ont när hon sa så och jag fick en flashback sen 500 år tillbaka och nu vill hon inte snacka med mig, jag vet att jag överreagerade men det gjorde hon också, där fick du en liten sammanfattning'' Kathleen himlade med ögonen ''Ni är löjliga'' flinade hon, Justin började skratta ''Tro mig, jag vet men hon vill inte prata med mig'' hon rättade till håret, ''Här får du henne'' hon räckte telefonen till mig och jag tryckte den till örat ''Jaa?'' sa jag försiktigt, han slappnade av ''Axelia snälla kom hem'' jag blundade och öppnade ögonen lika snabbt igen. ''Jag kommer, men jag ska fortfarande sova på hotellet'' han suckade ''Okejdå''

HOS JUSTIN!

Jag knackade på dörren, Justin ryckte snabbt upp den och drog in mig i hans famn. ''Du får aldrig göra sådär igen'' Jag drog mig ur hans grepp och kollade honom i ögonen. Han tog min hand och vi gick upp till hans rum, jag slängde mig på sängen, Justin la sig ner bredvid mig och började leka med mina fingrar. ''jag älskar dig'' viskade han och böjde sig ner för att kyssa mig. Jag pressade mina läppar mot hans och la mig över honom. Han la sin ena hand på min rumpa och den andra flätade han in i mitt hår. Han la ena slingan bakom örat, ''Vi ska till studion snart'' viskade han mot mina läppar och kysste mig mjukt. Jag reste mig upp och satte mig ner i soffan. ''Du ska skriva på ett skivkontrakt Axe'' sa Justin helt plötsligt och kollade mig i ögonen, jag tappade andan. ''Du skojar?'' flämtade jag. Han log stort mot mig och sträckte ut sin hand. Jag tog hans hand och tillsammans sprang vi ner mot hallen och drog snabbt på oss skorna ''Mamma, vi sticker till studion'' Jag gick ut och började gå mot min bil som jag hade hämtat från mamma innan jag hade stuckit till Justin, en silvrig lamborghini. Justin visslade ''I like your car'' sa han och ställde sig framför bildörren. ''Dörrarna går uppåt'' sa jag och gav honom bilnycklarna. Han låste upp och satte sig i framsätet och jag satte mig i passagerarsätet. ''Here we come!'' skrek jag och slängde glatt ut med armarna.

Kommentera!
Kapitlet kom ut sent p.g.a att jag hade IUP
Tack för ert tålamod, ni är guldvärda! ♥

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback