Published: 2012-05-16 Time: 13:59:39 Filed Under:

Kapitel 42 - You are worse than Tom & Jerry

''Jag är stolt över dig mitt hjärta'' sa han och pussade mig mjukt på läpparna. ''Vi måste röra på oss om vi ska hinna, Justin följ med mig och Usher, Pattie kan du stanna här och hjälpa Axelia?'' sa Scooter och var på väg ut mot hallen. ''Ja det kan jag!'' ropade Pattie glatt och slog sig ner i soffan. Jag slog mig ner bredvid henne, hon tog min hand, ''Hur känns det?'' frågade hon och hennes händer höll hårt om min. Vad skulle jag säga? att jag är superglad? att jag har fjärilar i magen? eller att det här är det bästa som har hänt mig? ''Overkligt'' sa jag tillslut och kollade mig runt.


Jag packade ner det sista från skåpet, Usher, Scooter och Justin hade inte kommit än. Pattie sprang runt och packade Justins kläder. Jag satte mig på soffan och försökte knäppa väskan. ''Behöver du hjälp?'' jag vände mig om och såg Daniel stå där med Pattie bakom sig. ''Daniel'' ropade jag och hoppade in i hans famn, jag ahde helt och hållet glömt bort honom. ''Hört att du ska åka?'' sa han och kollade på mig. Jag tog ett steg tillbaka och harklade mig. ''Redan?!'' han ryckte på axlarna och log. ''Nyheterna går runt på 1 sekund sen vet alla det'' jag skakade på huvudet. ''Vi har kommit!'' skrek Justin från hallen och stannade upp när han såg mig och Daniel, Pattie hade gått till köket för att förbereda något att äta. Hon kom springandes ut med handduken i händerna, Justin fortsatte att stirra på oss. Daniel harklade och jag vände mig om mot honom. ''Ehm Justin det här är Daniel, Daniel det här är Justin'' sa jag och presenterade dom för varandra. Justin och Daniel skakade hand, Justin mjuknade upp lite och han ställde sig bakom Pattie. ''Justin kan du hjälpa mig i köket?'' frågade Pattie och viftade med handen över axeln. Han gav mig en sista blick innan han klampade bort till köket. ''Han tror säkert att det är någoting mellan oss'' viskade Daniel, jag viftade bort tanken, ''Usch, glöm det'' sa jag och vi slog oss ner på soffan. ''Ville bara komma och säga hejdå, men tydligen blev det mer än så'' flinade Daniel, jag gav ifrån mig ett skratt och slog honom på armen. ''När går ditt flyg då?'' jag ryckte på axlarna. ''Vet inte'' sa jag och skakade på huvudet. ''Vill du va en liten stund innan du åker?'' frågade han och kollade ner på sina flätade fingrar, ''Såklart dumbom, kan Kathleen också följa med?'' han nickade och jag plockade ivrigt fram min mobil. Jag knappade in Kathleen's nummer, en signal gick, två,tre och på den fjärde när jag tänkte lägga på svarar hon, ''Kathleen'' jag log stort, ''Hej Kathy vill du ut med mig och Daniel nu?'' frågade jag och gick rakt på sak. ''Javisst, kommer till dig om 5 minuter'' sa hon och jag behövde inte se hennes leende för att veta att hon log. ''5 MINUTER KATHLEEN!'' sa jag sakta och la på. Daniel gav ifrån sig ett skratt och skakade på huvudet. ''Ni 2 är som Tom & Jerry'' jag brast ut i gapskratt så tårarna rann ner för min kind, och snart stämde Daniel in. Vi båda satt där på soffan och skrattade. ''Min mage'' skrattade jag och höll mig för magen. Daniel skakade bara på huvudet åt mig. ''Du är sjuk kvinna''. Dörren plingade och jag for upp för att öppna. ''KATHLEEN!' skrek jag och slog mina armar runt hennes hals, ''Ska vi gå?'' jag nickade och kallade på Daniel. ''Stanna här ska bara in och säga till dom'' sa jag och pekade över axeln mot köket. Jag klampade in i köket och avbröt samtalet mellan Justin och Pattie. ''Oj förlåt'' sa jag och tänkte gå ut igen. ''Nej det är lugnt'' sa Pattie och log. Justin bara vände sig om. Jag pekade mot honom och höjde på ena ögonbrynet. ''Jag vet inte'' mimade Pattie och skakade med huvudet. ''Jag går ut med Kathleen och David en svä-'' Justin avbröt mig och vände huvudet och spände käken. ''Vi ska åka snart'' väste han. Jag ryckte till, vad var det med honom? ''Hinner jag int-'' tänkte jag fråga men blev avbruten av att Kathleen kom in. ''Vare sig du gillar det eller inte, eller om du nu är svartsjuk eller inte så bryr jag mig inte, för jag ska faktiskt sno din flickvän i en halvtimme och du kan leva utan henne i 30 hela MINUTER!'' det sista bokstaverade hon och ryckte min arm och drog mig halvvägs över köket. ''Hon ska ingenstans'' sa Justin ilsket och ställde sig mellan mig och Kathleen, med ryggen mot mig. ''Och vem är du till att säga vad hon ska göra och inte göra?'' min blick for mellan Justin och Kathleen, dom tjafsade som Tom & Jerry, tillochmed värre. ''DET RÄCKER!'' skrek jag och stampade med fötterna, tårarna rann ner för min kind. ''Det räcker'' viskade jag och trillade på knä. Justin slog sig ner bredvid mig och torkade väck mina tårar. Kathleen slog sig ner bakom mig och la sina armar runt mig. ''Det är okej Axe'' sa hon och smekte mitt hår. Jag lutade mitt huvud mot hennes. Daniel kom springandes in till köket och spärrade upp sina ögon. ''Vad i helvete händer?'' frågade han chockat och ställde sig bakom Kathleen. ''Inget'' sa Kathleen och hjälpte mig upp på fötter. Jag torkade väck mina tårar med baksidan av handflatan och gav Justin en arg blick. Hur hade jag kunnat glömma det? Justin vara av den svartsjuka sorten, fattade han inte att jag älskade honom? Jag vände mig om och sprang ut genom köksdörren och ytterdörren. Jag satte mig ner på stentrappan. ''Vi ska åka nu'' sa Usher som precis hade kommit, han steg ut ur limosinen. ''Vad har hänt?'' frågade han när han såg mina tårar. ''Inget'' viskade jag och tog ett djupt andetag. Jag sprang in till köket. ''Pattie vi ska åka nu'' Usher joggade in efter mig. Hans blick vandrade mellan mig, Justin, Kathleen och Daniel. ''Berättar sen'' muttrade Justin och gick förbi Usher och ut till limosinen. ''Kathleen ellerhur?'' sa Usher och pekade på henne. Kathleen nickade ivrigt på huvudet och Usher sträckte fram handen. ''Trevligt att träffa dig Mrs Scooper'' Jag brast ut i skratt. ''Kalla mig Kathleen, trevligt att träffa dig också Usher'' hon log sitt perfekta leende. Hon slog sina armar om min hals och kramade mig hårt. ''Glöm aldrig att jag älskar dig'' viskade hon i mitt öra, jag tryckte henne mot mig och drog in hennes doft. ''Jag älskar dig också'' viskade jag mot hennes hår. Vi släppte varandra och Kathleen och Daniel följde oss ut. ''Hejdå Axe'' sa Daniel och la sina armar runt min midja, ''Hejdå Daniel'' sa jag och la mina armar runt hans hals och kramade honom hårt. Jag drog in hans doft också. Han flätade sina fingrar i mitt hår och en tår rann nerför våra kinder. ''Hejdå Axelia hjärtat'' sa Kathleen och vinkade. Jag vinkade tillbaka och vände mig om för att gå till limosinen. Jag la in min väska i bakluckan och slog mig ner på andra sidan av limosinen, så långt borta från Justin som möjligt. ''Vi ska till Kanada'' sa Justin och kollade ut genom fönstret. Jag fiskade upp min mobil och gick in på twitter. ''On my way to Canada with @PattieMallette, wish us a safe trip! xx'' skrev jag och skickade iväg tweetet. Min mobil plingade till, Daniel och Kathleen hade svarat på tweetet, ''Have a safe trip beautiful! xx'' Hade Daniel skrivit, jag retweetade det och kollade på Kathleens svar, ''Have a safe trip my darling! xx'' jag log för mig själv och retweetade det. ''Jag lutade mitt huvud mot fönstret, bilen gled ut mot grusvägen och snat var vi utanför det här lägret. Jag blundade och somnade i en djup dvala.

Kommentera finisar! ♥

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback