Published: 2012-05-16 Time: 13:33:42 Filed Under:

Kapitel 4 - I love the way you lie

Jag sprang förbi honom upp till dom andra, jag började gå mot Caitlins väska och drog upp
handduken och virade den runt min solbrända kropp och ställde mig i riktningen mot solen.
Någon hade ställt sig framför mig och skymde solen.
Jag slog försiktigt upp ögonen.
''Vad vill du Chris?'' sa jag och blundade igen
''Blev du sur?'' frågade han och ställde sig bredvid mig på högersida.
Jag vände mitt huvud och svarade kort:
''Varför skulle jag?''
''I love the way you lie, hur många gånger ska jag behöva säga till dig att du suger på att ljuga?''
Jag skakade osynligt på huvudet, han suckade och gick tillbaka mot ''gänget''.
*Jag kan inte stå här hela dagen* tänkte jag och gick med korta steg till dom andra.
För att visa att jag ''inte var sur'' så frågade jag överdrivet glatt:
''Vem vill ha glass, Axelia bjuder'' sa jag och log ett fejkat leende.
Ryan, Chaz, Chris och Caitlin förstod att jag fejkade mitt leende, men dom sa inget.
Justin sprack upp i ett leende, Caitlin och dom andra hängde på och 2 minuter senare
stod alla 6 och log som idioter.
''Ska jag följa med?'' sa Justin och riktade sin blick mot mig.
''Sure'' sa jag och log.
Justin la sin ena hand på min korsrygg och gjorde med den andra handen en gest att jag skulle gå.
Mina fötter sjönk ner i den varma sanden.
Jag doftade in den friska luften av blommor, en pinsam tystnad uppstod.
''sååå?'' sa han och kollade på mig
''så vad?'' sa jag och fortsatte kolla framåt

förlåt för att jag inte skrev igår, men jag var påväg hem från Danmark, kom hem sent.
men idag ska jag skriva jättemycket, eller iallafall försöka.
Det blev en liten snutte, kanske inte så jättebra eller spännande, men nästa blir bättre, PROMISE!
Det kommer bli en fortsättning på detta kapitlet, är inte riktigt klar med den :P

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback