Published: 2012-05-16 Time: 13:34:04 Filed Under:

Kapitel 4 - I love the way you lie, fortsättning

Mina fötter sjönk ner i den varma sanden.
Jag doftade in den friska luften av blommor, en pinsam tystnad uppstod.
''sååå?'' sa han och kollade på mig
''så vad?'' sa jag och fortsatte kolla framåt
''Vad gör du ikväll?'' sa han snabbt och log
Jag skrattade lite lätt och svarade
''Nej ingeting''
''Bra, Jaden har fest ikväll, vill du komma?''
''Du kan ta med någon tjejkompis'' lade han till snabbt
'' Visst'' sa jag och fnissade.
Vi kom fram till kiosken, jag vände huvudet mot Justin
''Vad ska du ha för glass?''
''VANILLA!'' skrek han glatt
Jag skrattade och vände mig mot killen som stod bakom kassan
*Han var rätt söt, nej Axelia, tänk inte så, Justin är med dig* tänkte jag
''We want 3 vanilla ice cream and 3 strawberry'' sa Jag och log stort
Justins blick vandrade mellan mig och killen bakom kassan.
''here you are'' sa killen och räckte fram 3 vanilj glassar
Justin tog emot dom och började gå tillbaka till dom andra
Jag höjde på ögonbrynet och kollade bak
''Jaha, tack för dissen'' muttrade jag och kollade ner på mina fötter
Killen bakom disken harklade sig och jag kollade upp
Han räckte fram 3 jordgubbs glassar och jag tog tacksamt emot dom
''Hur mycket?'' sa jag och höjde frågande på ena ögonbrynet
''Ingeting'' sa han och blinkade med ena ögat
''Matthew'' läste jag som stod på hans namnskylt
''Matthew, jag får skuldkänslor om jag inte betalar''
Han skrattade ett gulligt skratt, och jag sprack upp i ett leende
''Fine, 3 euro''
Jag räckte fram pengarna, vände på klacken och gick med tre glassar tillbaka
''Jag hade varit tacksom om jag hade fått hjälp'' ropade jag när jag kom närmare
Caitlin sprang fram till mig och tog över ena glassen
''Tack'' mumlade jag kort
hon nickade till svar
*vad är det med dom?* tänkte jag och såg frågande på den ena till den andra
Min blick fastnade på Justin, han satt i solstolen tyst och slickade på sin glass
Jag kunde inte stå ut med tystnaden längre
''FINE, VAD ÄR DET?'' skrek jag
Alla höjde sina blickar och kollade på mig med en konstig blick
Jag reste mig upp, tog mina saker, vände på klacken och sprang hem
sprang från Justin som jag precis mött, från Chaz,Ryan och Chris som var mina barndomsvänner
från Caitlin som var min bästavän, min ''syster''.
Jag slängde upp ytterdörren
''Jag är hemma'' skrek jag och sprang upp mot mitt rum,
slängde mig på sängen och tårarna bara forsade ner
som floder på mina kinder
''Varför, VARFÖR, VARFÖR?'' skrek jag rakt ut till kudden som jag hade lagt över huvudet
Min mobil ringde, jag slet till mig den
''Unknown'' visades på displayen, jag slängde min mobil i väggen och den sprack i 2 delar.
Caspian måste ha hört smällen för han sprang in på mitt rum
''Axelia?'' sa han oroligt och satte sig på kanten på min säng.
Jag kollade upp på honom med röda trötta ögon.
Caspian lade sig ner på sängen bredvid mig och drog mig tätt intill honom
''Scch, såja såja'' sa han gång på gång.
Jag hörde inte mer av vad han sa, för senare blev allting svart.

Var den bra?
del 5 kommer senare idag
tack för att ni läser! ♥
KOMMENTERA, NI  ÄR BÄST! ♥

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback