Published: 2012-05-16 Time: 13:56:31 Filed Under:

kapitel 36 - I'll do my best

''Det är lugnt'' svarade hon och klappade honom på kinden. Jag höll mig för munnen, han började gå mot mig och jag brast ut i skratt. ''Du ska få för detta'' hotade han och pekade med pekfingret mot mig. ''Det låter som en utmaning'' härmade jag honom.


Han knuffade lite lätt på mig, ''Vill du ut och äta med mig ikväll?'' jag ryckte på axlarna, jag hade ändå inget annat för mig, ''Javisst'' sa jag och log. ''Perfekt!'' sa han och avslöjade sina vita tänder. Han tog min hand och tillsammans började vi bege oss mot Italian Pizza. ''Du gillar väl italiensk pizza?'' skojade han?, jag älskar det! ''Skojar du?, jag älskar det!'' han log stort och flyttade sin han till min axel, ''Damerna först!'' sa han och sträckte ut armen. Jag log mot honom och gick in, vi gick längst bak i resturangen där vi kunde vara för oss själva. ''Hey, något delicious ni vill ha?'' jag kollade i menyn, ''Spezzatino al salvia med en fanta'' sa jag glatt och la ned menyn på bordet. ''Bruschetta med cola'' sa Daniel och la ned menyn. Han skrev snabbt ner vår beställning på lilla blocket han hade i handen, tog våra meny och började snabbt gå till köket för att ge över vår beställning. Vi började snacka om allt mellan himmel och jord, jag ställde även massa frågor. ''Har du några syskon?'' frågade han plötsligt och kollade stort på mig med sina gröna ögon. ''Ja, jag har en storebror som heter Caspian'' han nickade förstående. ''Dudå?'' han harklade sig och tog en klunk av hans kola som stod framför honom. ''Ja en lillasyster som heter Nichole'' jag nickade. ''Jag har alltid velat ha en lillasyster'' han kollade chockat på mig. ''Du är galen, knappt att jag vill ha min lillasyster'' jag skakade på huvudet, undra vem som var galen. En pinsam tystnad uppstod men till vår räddning kom servitrisen, ''Din bushetta'' sa han och la ner Daniel's tallrik framför honom, ''och din Spezzationa al salvia'' sa han och la ner min tallrik framför mig. Vi båda tackade och började snabbt hugga in som hungriga vargar. ''Daniel'' sa jag helt plötsligt, ''Mhm'' mumlade han och kollade upp på mig, ''Får jag smaka?'' frågade jag och gjorde hundvalp's minen som alltid funkade. ''Du kan det där jävligt bra!'' sa han och sköt sin tallrik till mig, jag tog en stor tugga och njöt av vitlöken som spred sig runt i min mun. ''Smaka min'' beodrade jag och sköt fram min tallrik till han, han tog en tugga och nickade, ''Jättegott'' efter ett tag satt vi bakåtlutade och klappade våra mage, ''Jag är jävligt mätt'' sa jag och pustade. ''Jag kan knappt andas'' gnällde Daniel. Jag fiskade upp min mobil från fickan, den visade 20:32, har tiden verkligen gått så snabbt? ''Daniel, jag måste verkligen gå'' han slängde pengar på bordet och började resa sig upp och jag gjorde detsamma, vi började gå mot utgången. Han började gå mot min riktning ''Daniel du behöver inte'' han stannade och kollade på mig ''Är du säker?'' frågade han och höjde på sitt ena ögonbryn. ''200 procent'' svarade jag och log stort, han började långsamt gå baklänges, jag vände mig om och började snabbt gå över gatan ''Hejdå Axelia!'' ropade han och vinkade, jag vinkade tillbaka. Det mysigaste jag visste var att gå ensam i mörker. min mobil plingade till, jag drog snabbt upp mobilen och kollade på displayen ''Ett nytt meddelande från Justin'' jag tryckte på visa. ''Vart är du, klockan är 9 förhelvete!'' jag spärrade upp mina ögon, ingen chans att jag kom in till lägret, senaste tiden var klockan nio. ''Helvete, finns det ingen väg jag kan komma in?'' knappade jag snabbt in, jag fick snabbt ett svar tillbaka. ''Möt mig utanför lägret om 10 minuter!'' jag kollade mig runtomkring efter Justin, jag är redan utanför, ''Justin?'' viskade jag. Jag hörde fotsteg bakom mig och vred snabbt bak på huvudet, Justin's supras joggade snabbt över grusvägen. ''Hur fan kom du ut?'' han viftade med handen och tog ett hårt grepp om min arm. ''Fråga inte, bara lyd'' jag kollade konstigt på honom, har han blivit en boss nu också eller? tänkte jag och himlade med ögonen, ''Jag ska göra mitt bästa, lyckas vi så är du skyldig mig tacos, lyckas vi inte så är jag skyldig dig en middag'' viskade han och trippade över grusen. Jag korsade mina fingrar och hoppades på att vi skulle lyckas oavsett om jag var skyldig honom tacos. ''Och du ska laga i ett långt linne och hotpants'' jag höjde på ena ögonbrynet, jag gick runt sådär så han behövde inte fråga. ''Mm visst'' muttrade jag. Vi kom innanför stängslet, ''YES VI LYCKADES!'' viskade jag högt och började hoppa runder. ''Scch'' sa Justin och la sin hand för min mun, han släpade iväg mig mot vår stuga och slängde mig innanför tröskeln. ''Utegångsförbud från idag och framöver'' sa han argt och pekade mot mig. ''Justin..'' han skakade på huvudet ''Nej, nu räcker det, jag bestämmer här!'' skrek han och knöt knytnäven. Jag sprang snabbt in i rummet och smällde dörren efter mig och låste. ''Axelia'' sa Justin efter ett tag och knackade på dörren, jag blundade och mer hann jag inte tänka innan jag somnade i en djup dvala.
Kommentera!

 


Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback