Published: 2012-05-16 Time: 13:55:33 Filed Under:

Kapitel 34 - I couldn't sleep, I was worried about you.

Jag sprang in på rummet och låste efter mig. Tårarna började rinna ner för mina kinder. Jag kollade på min arm, rött märke. Tack justin, precis vad jag behövde.


''Axelia'' sa Justin och knackade på dörren, jag hade visst somnat på golvet igårkväll. Jag reste mig upp, ryggen värkte. Jag la mig försiktigt ner på sängen, la handen på pannan och blundade. ''Axelia'' sa Justin igen och bankade hårdare. ''Jag vet att du är vaken, öppna''. Jag kollade på mobilklockan, den visade 11. Jag suckade och gick upp, öpnnade dörren och tog mig förbi Justin. ''Vi måste snacka'' sa han och lekte med mitt lillfinger. Jag ignorerade han och öppnade kylskåpet och tog fram ost, smör och
mackor.
''Borde inte du vara på lägret?, du är ledare'' frågade jag och bet ihop käken. ''Nej, du är skadad och de som höll i detta lägret bad mig stanna med dig'' sa han och lutade sig mot frysen. ''Jag mår helt utmärkt, du kan gå'' muttrade jag och började bre mina mackor. Jag slängde smörkniven i disken och började skära ost. Jag slängde även osthyveln i disken. ''Sluta släng med saker!'' sa han smått argt. ''Jag valde inte att bo här-'' han suckade ''Ska du börja dra upp om hur mycket jag har förändrats?'' avbröt han mig, ''Jag talar bara sanning'. Han skakade på huvudet och gick in i sovrummet. Han kom ut lika fort med min mobil i handen. ''Jessica ringde och jag svarade, hon vill snacka med dig'' han räckte fram min iphone. Jag ryckte den ur hans händer och la på, ''Jag vill inte prata med henne, och du har ingen rätt till att göra så'' muttrade jag surt och tryckte in mackan i munnen. Justin smällde till kylskåpet med knytnäven och jag ryckte förskräckt bak. ''Vafan håller du på med?!'' skrek jag och ställde mig upp. ''Varför gör du såhär Axelia?'' viskade han och tårarna började rinna ner för hans kinder, han vände sig om och sprang in på rummet. Jag kollade ner på mina mackor, jag ryckte åt mig dom och slängde dom i soptunnan. Jag gick in i sovrummet och drog fram ett par svarta tighta byxor med ett vitt hängande tröja. Jag gick in på toan och drog snabbt på mig kläderna gick ut lika fort igen, jag knappade snabbt in Daniel's nummer. ''Daniel'' svarade han sömnigt, ''Hejsan Daniel'' sa jag glatt medans jag slängde in mina kläder i skåpet. Justin hade slutat vad han höll på med och tjuvlyssnade. ''Hejsan snäckan'' sa han piggare. ''Väckte jag dig?'' frågade jag och bet mig i läppen. ''Nej, jag var vaken'' lögn. ''Jovisst, det var därför du svarade sömnigt? men iallafall träffas klockan 12?'' frågade jag och log. Jag ställde mig framför spegeln och började kamma mitt hår med den lediga handen. ''Ofcourse'' sa han och skrattade, hans skratt påminde mig om Justins. ''Ja men då ses!'' sa jag och tänkte lägga på. ''Vid parken?'' frågade Daniel. Jag uppfattade hans leende utan att behöva se det. ''Ja, vart annars?'' sa jag och log. ''Ses snäckan'' sa han och la på. Jag la min mobil på bordet bredvid spegeln och kammade snabbt igenom håret en gång till. ''Vem var det?'' frågade Justin och ställde sig bakom mig och la sina händer på mina höfter. Han lutade sin haka mot min axel. ''En kille'' sa jag kort och började göra en fläta. ''Det fattade jag när du kallade han Daniel''. Flätan hängde slappt över min vänstra axel. ''Skit i det, du behöver inte berätta'' sa han och pussade mig på kinden. Han gick bort till sängen och slängde sig på magen. ''Trött?'' frågade jag och satte mig på kanten. ''Har inte sovit på hela natten, varit orolig'' sa han tyst och blundade. ''För vad?'' ännu en gång började min nyfikenhet ta över. Det var detta Chaz,Yasmine och Ryan hade planerat då dom inte ville berätta någonting. Att jag och Justin skulle bo tillsammans på lägret. ''Dig'' sa han kort, jag stelnade till, mig?. Varför det? ''Varför?'' frågade jag. ''Va inte så nyfiken Axelia''. Jag suckade, jag smekte honom längs ryggen med fingertopparna. ''Dina fingrar är kalla''. Jag ryckte på axlarna. ''Sov Justin, du behöver det'' Jag la hela min handflata på hans korsrygg. Jag böjde mig ner och gav honom en hastig puss på kinden.

Kommentera!
min hjärna är slut på idéer, hjälp mig!
tyckte ni att det var rätt person som vann melodifestivalen igår?

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback