Published: 2012-05-16 Time: 13:54:36 Filed Under:

Kapitel 32 - The new guy

''Hur var det i Dubai förresten?'' skrek Jessica efter henne. ''Ska bara snacka lite med Axe först!'' ropade hon tillbaka och stängde dörren efter sig.

''Axelia?'' hörde jag en bekant tjej säga, ''Aa'' svarade jag och reste mig upp i sittande läge på sängen. ''Det är jag Yasmine'' jag sprang upp för sängen och slängde mina armar runt halsen på henne och drog in hennes doft. ''Jag har saknat dig'' sa jag och en tår föll ner för min kind. ''Axelia, det var bara 3 veckor'' sa hon och kollade ner på mig. Jag flinade, ''Jag kan väl ändå sakna dig? och tre veckor är för mycket!'' sa jag och log. Vi satte oss på sängen, ''Såå, berätta hur var det?'' började jag och klappade händerna. ''Jo, gissa vem jag stötte på där?'' frågade hon och log stort. Jag kliade mig i huvudet. ''Är det en kändis?'' frågade jag och la mitt huvud på sned. ''Ja, du verkligen älskar honom!'' ropade hon och började studsa upp och ned. ''Johnny Depp?'' hon slickade sig retsamt runt läpparna. ''Ja!'' ropade hon och började dansa runder. ''IIIIIHH' skrek jag och hoppade upp och ner. ''IIIIIHH'' skrek jag ännu en gång och studsade ut genom dörren till dom andra. ''Jag kan inte fatta att du gjorde det!'' skrek jag och höll mig för munnen. ''Gjorde vad?'' frågade Justin och kollade på mig. ''Träffade den snyggaste killen som har trampat på jordens yta!'' jag skrattade. ''Axelia, inte ens jag blev så glad'' sa Yasmine och flinade. ''Du vet hur mycket jag älskar honom!'' sa jag och slängde ut med armarna. ''VEM?!'' skrek Justin som hade tappat tålamodet. ''Vad är det med dig?'' muttrade jag och satte mig i soffan bredvid Caspian. Justin reste sig upp, drog till sig Bieber-jackan och gick surt ut genom dörren. ''Jahopp och där rök han'' sa jag och flinade. ''Det där var inte ens kul Axelia'' sa Jessica surt och kollade på mig. ''Vafan är det med folk idag?'' Ryan vände sig om mot mig. ''Ingeting med mig'' sa han och lyfte oskyldigt på händerna. ''Vet du hur orolig han var för dig?, när du trillade ut genom dörren och du behandlar honom som skit?!'' skrek Jessica och la sina armar i kors över bröstet. ''Varför lägger du dig i, i saker du inte har något med att göra?!'' skrek jag tillbaka. ''Om du nu inte älskar honom, låt honom gå, lämna honom ifred, det räcker med all skit du ger honom!'' hon skrek rakt upp i ansiktet på mig, vad har hänt med henne?, varför bryr hon sig? det är mellan mig och Justin, inte henne och mig. ''Du vet ingeting, så du kan bara hålla käften!'' ilskan började stiga, snart tappade jag tålamodet. ''Axelia'' sa Caspian och la sin hand på min arm. Jag ryckte väck min arm. ''Varför ska du alltid bara säga åt mig?'' Jag reste mig upp, drog på mig mina skor och sprang ut genom dörren, denna gången utan att trilla. Jag sprang bort, bort från Jessica som nyss hade dragit ut sin ilska på mig, bort från Caspian som la all skuld på mig, bort från Yasmine, bort från allting. Jag sprang djupt in i skogen. Jag stannade och kollade mig runt, vart var jag?, fanns det en utväg i närheten?. Jag fortsatte och springa, Jag kom ut till en park där skrikande barn åkte ner för ruschkanan, vissa barn gungade. ''Tummen upp, en tjej helt lost i en park i Las Vegas, precis vad jag behövde'' muttrade jag och började släpa mig mot en bänk. Jag satte mig ner och min blick vandrade från ena barnet till det andra. En lycklig familj och alla höll ihop, Varför kunde inte min vara så? ''Ursäkta?'' jag kollade upp. Rösten hade kommit från en kille som såg ut att vara runt 16-17. ''får jag slå mig ner?'' frågade han och log. ''Ja visst'' svarade jag och log, jag flyttade mig lite så han kunde få plats, ''Såå, bor du här?'' sa han försiktigt och avslöjade sina vita tänder.

KOMMENTERA!

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback