Published: 2012-05-16 Time: 13:50:00 Filed Under:

Kapitel 27 - I know you do, you don't have to say it

''Jag vill ha lådan, du vet, lådan som vi skrev massa skit i du och jag, den bruna lilla lådan, ME WANT IT!''

''Axelia lugna dig, du kommer inte få den förrens ni är framme''
''Damn, du skojar inte?'' jag tog djupa andetag. ''Nej, det gör jag inte, var inte du arg på mig förresten?'' Jag suckade ''Jo, men jag kan väl ändå ringa och fråga om det dumma lådan?'' jag höjde på ögonbrynet, killarna lutade sig fram för att tjuvlyssna, ''Jag får prata med Jessie'' beodrade Justin och gäspade, ''Bara för att du är Axelia, min barndomsvän och flickvän så förlåter jag dig för att du väckte mig'' jag spärrade upp mina ögon, -flickvän?, vill han att jag ska döda honom eller? ''Jag är inte din flickvän och vår vänskap är över'' väste jag och knöt knytnäven, ''Det sa du inte häromdagen när vi duschade tillsammans'' jag gapade ''Du tvingade mig, du bärde in mig så ljug inte rakt upp i ansiktet på mig och här får du Jessica!'' viskade jag argt och räckte mobilen mot Jessica, ''Hey, Jessica här'' sa hon glatt och lutade sitt huvud mot min axel, jag hörde inte vad Justin sa, bara Jessica som mumlade ''Eh'' ''Ah och ''Mhm'' hon räckte mig mobilen ''Justin vill snacka med dig'' hon log stort och viftade mobilen framför ansiktet på mig, jag tog emot mobilen, men tryckte inte den till örat utan istället la jag på. ''Vad gör du?!'' ropade Jessica argt och hoppade på mig. Jag puttade väck henne och lutade mig bak i sätet, slängde på mig mina hörlurar och sparkade igång musiken.

''Axe, AXE, AXELIA, AXELIA ENYA SWALES!'' skrek Jessica och skakade på mig, jag vaknade skrämt till, jag hade somnat med hörlurarna i örat och musiken på hög volym, ''Vi stannade för att äta och jag hämtade  cheeseburgers, en paj och fanta exotic till dig'' jag ställde mig upp, ''Vad tror du jag är, en flodhäst?'' jag klappade mig själv på magen, ''Vem vet, du är Axelia'' jag satte mig ner och putade med underläppen. Jag åt sakta och njöt av maten


EN HALVTIMME INNAN DOM ÄR FRAMME

''Axelia, Jessica'' sa Ryan och skakade på oss, vi hade visst somnat, ''Vi är framme snart'' han fortsatte att skaka, jag slog upp mina ögon och kollade på Jessica, Ryan fick inte liv i henne, ''hon vill inte vakna'' han skakade hårdare, jag tog ett grepp om hennes arm och puttade ner henne från sätet, hon skrek och slog snabbt upp ögonen, ''VAD GÖR DU?!'' skrek hon och satte sig i mitt knä, jag skrattade och snart började hon också skratta, ''Justin kommer ta emot oss, han är ju ledare och så ska han visa oss vår stuga'' Jag och Jessica kollade på varande, hon log och jag hade en förvånad min på ansiktet, ''Vem kommer vi bo med?'' sa jag och lutade mitt huvud åt sidan, ''Bara vi'' sa min bror glatt och slog sig ner i min famn, ''hur är det lillasyster?'' jag skakade på huvudet, jag mådde illa och skulle kunna spy vilken sekund som helst, ''Illamående?'' frågade han och kramade mig, jag borrade ner mitt ansikte i hans nacke och drog in hans lukt av One Million parfymen, min favorit. ''Vakna allihopa, vi är framme!'' skrek chauffören i sin lilla svarta mick. Jag ställde mig upp beredd på att springa ut, ''Axelia och Caspian Swales, Jessica Maccartney, Ryan Butler, Chaz Somers och Christian Beadles, ni får gå ut först, er gäst väntar på er utanför bussen, jag kollade ut, jo en kille runt 16-20 års åldern stod och väntade, han hade svarta tighta byxor, röd t-shirt, svarta solglasögon och röd/svart keps, ''Det är Justin'' viskade Jessica i mitt öra, jag hoppade till. Jag tog mina saker och började gå ner för den smala trappan, ''Jag är Axelia'' sa jag till chauffören, han nickade och öppnade bussdörren, jag gav ifrån mig en tyst suck, Justin vände sig om och kollade på mig, hans ögon mötte mina, man behöver inte ha superögon för att se igenom, jag gick sakta till garaget där våra väskor fanns, ''Hey bro'' hälsade killarna på varandra och gjorde konstiga handslag, Jessica dök upp vid min sida, ''Hälsade du inte?'' viskade hon och armbågade mig i sidan, ''Nej, varför skulle jag? gjorde du?'' jag behövde inte fråga, jag visste att hon hade kramat honom, ''Ja, jag kramade honom'' sa hon glatt, jag skakade på huvudet och drog ut min svarta resväska, Jessica drog ut sin gråa och tillsammans började vi gå i riktningen mot killarna, ''Hey'' sa Justin till mig, jag nickade ett ''hej'' tillbaka, killarnas blick vandrade osäkert mellan mig och justin, jag kollade ner på mina skor, ''Ska vi gå?'' en lättnad sköljde över mig, ''Visst'' jag började gå efter Justin, ''kommer ni?'' skrek jag bak till dom andra, ''JA, om 2 sek, ska bara hjälpa Chaz'' jag ryckte på axlarna och fortsatte gå 2 steg bakom Justin, dom andra var 10 meter bakom oss, ''Fick du lådan?'' mumlade han och kollade på mig, ''Nej, du har dom mest envisaste vännerna ever'' muttrade jag och kollade rakt fram, ''Här, jag kan ta den'' sa Justin och sträckte ut sin hand mot min väska, ''Nej, det är okej'' jag bet hårt ihop käken, han ryckte på axlarna och fortsatte att gå, vi gick i en pinsam tystnad, mina converse och Justin's supras dansade lätt över marken. ''Axe, här är det'' sa han och ryckte i min arm, han gick upp för den lilla trappan, låste upp dörren och gick in, jag såg mig omkring, det här huset var det enda som var inne i skogen, inte långt in men tillräckligt så vi skulle kunna se ut men andra kunde inte se in. Stugan var stor och vit, flera våningar kunde man tro. ''Axe'' ropade Justin innefrån, sa jag inte till honom tillräckligt tydligt att han inte får använda mitt smeknamn? jag suckade högt och klampade in, jag slängde av mig skorna och släpade min stora resväska efter mig, jag kollade ner i golvet och fortsatte att gå, Justin hade stannat och jag gick in i honom, ''Oj, förlåt'' sa jag och backade, jag kollade generat ner i golvet, han skrattade ''Det är lugnt''. Jag ställde min resväska framför ett skåp, jag öppnade skåpet, den var tillräckligt stor så alla mina kläder kunde få plats, jag böjde mig ner och började packa upp, ''Du kan göra det sen'' viskade Justin i mitt öra och pussade mig gång på gång på kinden, örat och halsen, han drog mig tätt intill honom, ''Justin, nej'' jag drog upp axlarna till öronen, ''Slappna av, du kan packa upp samtidigt'' han drog ner mina axlar och jag slappnade av, han fortsatte att kyssa mig, ''När kommer dom andra?'' han la sin haka på min axel ''Dom ska inte bo här, bara jag och du'' jag vände mig snabbt om, ''Skojar du!?'' fräste jag och ställde mig upp, han slickade sina läppar, ''Nej det gör jag inte'' jag vände mig om, jag hade packat upp hela min resväska, aldrig att jag packar ner igen, han får hämta dom eller så får han flytta ut.
Jag vände mig återigen mot honom och la mina armar i kors över bröstet, han lutade sig belåtet bak mot köksbänken och log. ''Okej Justin okej, vänta bara'' hotade jag och gick runt i stugan, stugan var inte så stor som jag trodde, ''Vart ska jag sova?'' han gav ifrån sig ett skratt ''I mitt rum, i min säng och sist men inte minst i min famn'' han blinkade med ena ögat, jag sova med honom? - NEVER!, jag plockade upp min iphone och knappade snabbt in  Jessicas nummer, ''den behöver du ingen användning för, jag kommer ändå inte låta dig'' sa han och tog min mobil, han la på och stoppade ner den i sin ficka. ''Vet du vad?, jag är så jävla trött på att du ska hålla på hela tiden!'' skrek jag och stampade med benen, ''Scch'' sa han och gick närmare, ''Nej-'' jag la min hand på hans bröst ''-Du stannar där, låt mig va'' han skakade på huvudet och gick närmare ''Bieber nej'' jag tryckte min hand på hans bröst och försökte putta väck honom, han skakade på huvudet återigen, jag tog väck min hand och lät honom komma närmare, jag kollade upp på honom med blanka ögon, han la min slinga som hade trillat medans jag packade upp bakom örat och flätade in sina händer i mitt hår, jag blundade och försökte tränga bort tårarna som försökte komma upp. ''Sch, det är okej'' justin drog mig in i hans famn och jag lutade mitt huvud mot hans axel, tårarna rann sakta ner för mina kinder, jag la mina händer på hans höfter. Jag puttade snabbt väck honom från mig och slängde mig i soffan, ''babe, du kan inte komma undan'' jag tog ett djupt andetag, ''Justin jag är inte din flickvän, jag är bara en gammal vän som du har svikit, inget annat'' jag tvingade mig själv att kolla i hans stora bruna ögon, ''Det kunde man inte tro häromdagen, då du sa att du älskade mig'' jag gapade, det hade jag inte alls sagt, ''Nej, DU sa att du älskade MIG'' jag pekade på både honom och mig, ''Det är ju sant?, och du behvöver inte säga att du älskar mig, jag vet redan att du gör det'' han ställde sig framför mig med armarna i kors över bröstet, jag satte upp mitt hår i en slarvig boll och kollade sedan på honom igen. Justin drog ner min tröja, ''Du har kvar sugmärket jag gjorde'', sa han glatt och smekte mitt bröst, jag smällde väck hans hand, ''Respektera en kvinnas kropp och sluta göra sådär''

KOMMENTERA!
btw, jag åker till Turkiet på måndag morgon och kommer därför inte att skrive på hela den veckan, men idag och imorgon ska jag försöka skriva så mycket som möjligt.
tack för att ni tar er tid och läser, det betyder! ♥

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback