Published: 2012-05-16 Time: 13:49:30 Filed Under:

Kapitel 26 - Here we come Las Vegas!

Tankarna virvlade runder i mitt huvud utan något svar, jag knep mig hårt i armen, jo det här var verklighet denna gången, precis så lämnade han mig.

''JESSICA!'' ropade jag från badrummet, Jessica kom springandes in med bara underkläder på sig, ''Aa?'' jag kollade på henne från topp till tå, hon är verkligen jättesnygg inte så konstigt Cody Simpson hade bjudit ut henne på en dejt. ''Fan vad snygg du är'' jag spärrade upp mina ögon hennes kropp med en navelpiercing, riktigt snyggt! ''Du har själv en navelpiercing som passar dig suveränt'' hon gick fram till mig, ryckte mascaran ur mina händer och började kladda på mina korta ögonfransar, ''Vi ska ändå sitta i bussen i två dagar och jag ska sova för det mesta så jag ska ha på mig svarta mjukisbyxor och ett vitt tight linne, blir det bra?'' sa jag och kollade uppåt. ''Samma här'' mumlade hon och fokuserade på att göra mitt andra öga lika bra, ''Klart!'' sa hon glatt och backade, ''Tack'' jag pussade henne på kinden och joggade till sovrummet och slängde ner kläder i resväskan, ''Tänk på att vi ska vara där i 3 veckor, ta med dig tillräckligt med underkläder!'' ropade Jessica från badrummet, ''Okej!'' ropade jag tillbaka och gick fram till min underkläds låda och tog ut alla mina svarta/vita hotpants och bh, jag slängde en blick på klockan, 05:23 visade den, vi ska vara utanför om en halvtimme, ''Jessica, klä på dig, du har en halvtimma!''
Jag slängde på mig mjukisbyxorna och linnet, tog upp min telefon och gick in på twitter, ''On my way to Las Vegas with my baby @JessieMccartney ♥'' skrev jag och skickade iväg tweetet, mina mentions spammades och jag började RT'a massa folk, ''är du redo?'' sa Jessica som hade kommit ut ur badrummet, *PLING* hördes det från min mobil, jag plockade snabbt upp den, ''@AxeliaSwales & @JessieMccartney have fun and see you in a few days!'' ''Jessica, kolla vad Justin har skrivit'' jag visade henne och hon mumlade fram ett ''Aaw'' men stängde käften lika fort igen när jag kollade på henne ''Han ska vara ledare på lägret'' muttrade jag och borrade ner mitt ansikte i kudden. ''Ska han?, vad roligt!'' skrek Jessica högt och hoppade upp och ner av lycka, jag himlade med ögonen, typiskt henne. Ännu ett pling hördes från min mobil, jag suckade och kollade på smset från Ryan ''Kom ut mina flickor, vi väntar ;)'' typiskt Ryan att flirta när Justin inte var i närheten, ''Vi måste gå nu Jessica'' jag reste mig upp, tog min resväska och rullade ut den ur rummet, bärde ner den för trappan så jag inte skulle väcka mamma och pappa, när jag kom ner till hallen så tog jag papper och penna och skrev, ''Vi åker på lägret nu, ringer er såfort jag är framme, jag älskar er, puss er dotter'' jag hängde upp lappen i spegeln där pappa alltid brukar kolla sig själv i spegeln innan han äter eller gör någonting annat, jag skrattade lågt, ''Vad skrattar du åt?''
jag hoppade skrämt upp och gav ifrån mig ett pip, jag vände mig om, Caspian stod där fullt påklädd, ''Ingeting'' sa jag kort och gick ut till hallen, jag drog på mig mina skor och min munkjacka, det skulle mest vara sol i Las Vegas, men jag är även redo för massa regn. ''Jag går ut sålänge!'' ropade jag till Jessica och gick ut, den kalla kylan slog emot mig, jag drog jackan tätare om mig och stod och väntade, ''Axe!'' Ropade Chaz som stod på andra sidan gatan, jag vinkade mot dom och dom småjoggade fram till mig, ''Vart är Jessie?'' frågade Ryan och kollade runt ''Fortfarande där inne'' svarade jag och viftade handen över axeln.
''JESSICA BUSSEN ÄR HÄR!'' skrek Ryan, dörren slängdes upp, Jessica och Caspian kom springandes ut, ''Yo bro!'' sa Chris och gjorde ett konstigt handslag med Caspian. Jag släpade min väska till bussen och gav mannen den så han kunde slänga in den i bagaget, jag tog min kudde, mobil och allt jag behövde, det var en dubbelbuss, jag gick upp för trappan till andra våningen av bussen och satte mig längst fram. Killarna och Jessica kom skrattandes upp, Jessica satte sig framför mig och killarna på andra sidan, jag la mina fötter på en pall, satte i hörlurarna, sparkade igång musiken och lutade mig bak och blundade, det här var en lång resa, 2 dagar.
''Chaz!'' skrek jag helt plötsligt och satte mig upp, jag stängde av musiken och kollade på honom, ''Vad är det babe? glömt din nappe?'' han började vicka med ögonbrynen, Ryan armbågade honom i sidan ''Sluta'' väste han ''Nej, jag ska faktiskt ha lådan'' sa jag och räckte fram handen, Chaz och Ryan kollade på varandra och två sekunder senare brast dom ut i gapskratt, jag gapade. ''Justin sa faktiskt att jag ska ha lådan'' muttrade jag och började krypa mot dom, ''Glöm det'' sa Ryan och ryckte åt sig Chaz's väska. ''Justin sa -'' började jag men blev avbruten ''Glöm vad Justin sa, du kommer inte få den'' sa Caspian och satte sig i knät på Ryan som skydd, ''Varfan fick du luft ifrån?!'' snäste jag och smällde till honom på armen, ''Jag ska ringa Justin'' mumlade jag och tog min telefon, signal efter signal gick, han svarade inte, ''Axelia, klockan är 6 på morgonen, väck han inte'' jag räckte ut tungan mot dom, ''Jag bryr mig inte hur mycket klockan är, jag SKA väcka han'' sa jag och provade igen. ''Justin'' svarade han sömnigt, ''Din jävel, säg till Ryan att jag ska ha lådan NU!'' skrek jag i telefonen, ''Håll käften'' skrek en tjej som satt längre bak i bussen, ''Axelia lugna dig'' sa Justin och piggnade till, ''Du ringer klockan sex på morgonen, bäst för dig att det är något viktigt''. Det var det faktiskt, lådan var viktig, ''Jag vill ha lådan, du vet, lådan som vi skrev massa skit i jag och du, den bruna lilla lådan, ME WANT IT!''

Kommentera? ♥
Tänkte börja på en ny novell, men jag vet inte än, tänker ;)

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback