Published: 2012-05-16 Time: 13:41:39 Filed Under:

Kapitel 17 - Everything's gonna be alright

''Precis som hon är din syster, så är hon min bästavän och allt jag någonsin kommer önska mig''. Han log. ''Du är en bra kille Justin, du har ett hjärta av guld.'' Han omfamnade mig i en broderlig kram, han är storebrodern jag aldrig fick.

''Justin' vad har hänt med Axelia?''
''Bieber, vart ska du?''
''Ska du hälsa på Axelia på sjukhuset?''
''Vi oroar oss för henne, berätta bieber''
''Vem är killen som är med dig?''
''Älskar du henne?''
Jag orkade inte med alla blixtrarna från kamerorna som kom hit och dit, den sista frågan snurrade runt i mina tankar, älskade jag henne?, det var ingeting jag kunde svara på, jag tänkte på vad Scooter hade sagt tidigare. Avslöja inte alltför mycket detaljer. Jag bet mig i läppen, jag hoppade snabbt in i min Range Rover, med Caspian på höger sida, ''ta det försiktigt bro, vi har inte bråttom'' jag kollade på Caspian, hur kunde han säga så? det var hans syster som låg i den äckliga sjukhus sängen, som hon hatade mest av allt, jag viftade bort vad Chase just hade sagt och gasade i botten, han kanske inte var orolig när hans föräldrar hade åkt ambulansen med henne, men jag var, mer än jag någonsin skulle kunna beskriva. Vi kom snabbt ut på vägen där massa bilar körde, jag böjde mig framåt, fuck, rött ljus. Jag smällde till ratten med knytnäven, förbannade trafikljus som bara ställde till problem när man hade bråttom, ''Älskar du min syster?'' jag ryckte till av frågan och kollade chockat på honom, vad skulle jag säga? ''Ehm, jag...''

AXELIAS PERSPEKTIV!

''Everything's gonna be alright'' hörde jag en bekant röst säga gång på gång och smeka min nakna arm, jag försökte öppna mina ögon, säga att allting var okej, att jag var vaken, mina ögon vägrade göra som jag ville, ''Mamma'' viskade jag ohörbart, ''Axelia?, är du vaken min dotter?'' jag kände att en tår föll ner på min arm, grät mamma? ''DOKTOR'' skrek en kille och sprang ut ur vårt rum, jag slog upp ögonen men stängde dom lika fort igen, ''släck lampan'' uppmanade jag dom, jag hörde ett klick och antog att lampan var släckt, jag öppnade försiktigt mina ögon och fick se världens finaste kille framför mig, min kära storebror. Hans ansikte sprack upp i ett leende, han la sina händer på mina kinder och smekte mig försiktigt med tummen, ''Det är okej lillasyster, det är okej'' han grät.
Justin kom snabbt in i rummet med en doktor släpandes efter sig, så det var han som skrek?, Doktorn kom fram till min säng, tände inte lampan, tack gode gud. ''Hur mår du Axelia?'' Jag vände på huvudet och kollade upp på honom, av hans syn kunde jag se att jag såg hemsk ut, Doktor Edward läste jag på brickan, ''Jag har haft bättre dagar'' viskade jag lågt så att han var tvungen och böja sig ner, ''Ursäkta jag hörde inte?'' sa han och kollade på mig, ''Jag har haft bättre dagar'' sa jag högre och började hosta som en galning, han skrev ner något på blocket han höll i famnen.
''Nu är det såhär Enya Axelia Swales'' ''Axelia Enya Swales'' påpekade Justin och ställde sig bredvid doktorn, ''Whatever, du ska sova här tills imorgon, sen blir du utsläppt'', han skojade? sa han just att JAG av alla personer i världen skulle sova i denna äckliga sängen? -nejtack, jag kollade chockat på honom, ''Axelia, det är ingen mening att du säger emot, han kommer inte ändra sig'' att Justin alltid skulle öppna sin käft, det förstår inte jag, mamma och pappa nickade instämmande, Doktor nickade ett hejdå och gick ut ur rummet, ''Mamma, pappa, ni kan gå hem, jag och justin stannar här'' Mamma vände häftigt på huvudet, ''omöjligt, jag lämnar inte min enda dotter själv.'' sa hon och la sin hand på min, ''Mamma, du har två biffiga söner som är starka och skulle skrämma iväg vem som helst, och du är trött, du borde sova'' sa Caspian just det där och pekade på honom och Justin?! NO JUST NOWAY! ''Jag vet, jag litar på er, men jag kommer inte kunna sova inatt''
''Vi lovar att ringa om det händer någoting'' ännu en gång öppnade Justin sin käft, pappa nickade instämmande, höll han med JUSTIN & CASPIAN!?, vänta bara mamma och pappa, er såkallade ''söner'' kommer göra kaos i sjukhuset, vilket ni kommer ångra senare när ni får veta, jag suckade ljudligt, ''Axelia får bestämma!'' sa Caspian glatt och gav mig Du-Får-Vad-Du-Vill-Och-Du-Kommer-Inte-Bli-Besviken blicken. Jag kollade på Justin sen åter på Caspian, vafan har dom dragit in mig i!?
''Mamma, gå hem, låt såkallade dina 'starka söner' ta hand om mig och bevisa att dom suger'' Pappa skrattade, ''Se, inget farligt Melanie, jag tror ungarna kan ta hand om sig själva'' Jag satte mig häftig upp, jag tog mig snabbt på huvudet, aouch, mitt huvud bankar skiten ur mig. ''Det är okej mammi, jag mår bra, gå du'' sa jag kyligt och försökte mig på ett leende som bara blev en grimas.
Mamma log, ''Jag litar på er nu och ni ringer OMEDELBART om det händer något'' Dom la handen på hjärtat ''Vi lovar'' mamma tog sin jacka och väska och började dra sig mot dörren, ''Ta hand om henne, som om hon var din egen lillasyster Justin'' ''Och flickvän'' slängde Caspian snabbt in, jag spärrade upp mina ljusblåa ögon, ''Vad har vi missat?'' sa pappa och kollade frågandes på oss, hans blick vandrade mellan Justin och mig, ''Jag lovar pappa, Justin är inte min pojkvän, jag trodde du visste att jag hade bättre smak'' mamma kom fram till Justin, ''Han är en fin pojke, en riktig läckerbit, bättre än dina ex'' Justin vände huvudet mot mig och log. ''MAMMA'' skrek jag och gömde mig under kudden, ''hejdå ungar'' sa dom och stängde dörren efter sig, ''Se, jag är en läckerbit och  snyggare än dina ex, lyssna på din mamma, hon vet'' Justin drog väck kudden från mitt ansikte och satte sig ner på sängen, han hade fortfarande sitt Bieberleende på läpparna, Han smekte min hand fram och tillbaka, han la sin hand på min mage ''Jag är inte gravid precis, är fortfarande oskuld'' han log ännu större, ''Det kan vi ändra på'' han började vicka med sina ögonbryn, jag skakade på huvudet och log.

Vill ni ha mer? ;)
Kan avslöja att i nästa kapitel mer romantik, vem vet?
mellan Caitlin & Caspian kanske? ;)
Chase = Caspian :D

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback